Permalänk
Medlem

Ljudkort som spökar?

Fick idag hem min dator efter många dagars ivrig väntan då den varit på lagning.

Fick in ett nytt moderkort samt prolle och tillhörande minne och satte gladeligen igång.

Nu, efter en stund då jag skulle lira igång lite musik, så får jag inget ljud. Eftersom jag inte hunnit installera något som Winamp, Foobar eller liknande så skulle jag snällt använda Mediaplayer för en gångs skull; och får detta meddelande:
"Det går inte att spela upp ljudströmmen: det finns ingen maskinvara för ljud tillgänglig, eller maskinvaran svarar inte."

Okej, jag vet; drivrutiner, men då ljudkortet är integrerat på detta ASUS-kort, så.. ja... vad fanken ska jag göra? haha.

tacksam för snabbt svar!

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk
Gäst

Hämta hem drivrutinen för ditt moderkort då drivrutinen ligger där.
Du hade som du skrev ett nytt moderkort.
Gå in på Asus hemsida eller den skiva som du fick med när du köpte
moderkortet.

Permalänk
Medlem

Ofan, så långt tänkte jag inte. haha. Det tackar jag för, så håll tummarna nu!

Visa signatur

[C:] (gOaeLitREJV) 1.89/18.64 - [D:] (JUSTFORFUCK) 4.74/7.47 - [E:] (feTTmedDÖDS) 3.44/128 - [F:] (såJAEVLAmongo) 7.95/111.78 - [total] 18.01/265.89 (GB free) <- fasen, behöver en ny disk igen. :'(

Permalänk