Permalänk
Medlem

Problem.

När jag kör spel så händer det rätt ofta att skärmen blir svart eller att det låser sig och det blir bara en massa elaka färger på skrämen... Datorn startas om ibland och när den startas upp så får jag ett flemeddelande som säger att det var grafik kortet som orsakade felet. Första tanken som slog mig var att det kanske beror på drivarna.. jag har prövat en del olika nu men problemet kvarstår.. Så nu börjar jag nästan fundera på om det kan vara strömförsörjningen felet kan bero på.. Som ni ser i min sign så kör jag en Athlon64 FX 3700+ san diego, och använder ett 350w nät agg.. kan kanske bero på det att grafik kortet helt enkelt får för lite kräm.. vad tror ni ? Det ska kanske tilläggas att alla diskar inte ligger på denna datorn utan det är bara 250gb som gör det.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan helt klart vara nätagget men 9600XT kort är kända att få överhettnings problem då kylning ofta brister.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Kan helt klart vara nätagget men 9600XT kort är kända att få överhettnings problem då kylning ofta brister.

Kan mycket väl vara så men grafikkortet har inte direkt visat tendens till det tidigare.. uppgraderade datorn för 4 dagar sedan med cpu minnen osv.. enligt everest så ligger tempen på 32 grader vilket jag finner fullt normalt för ett grafikkort eller har jag helt fel ?

Permalänk
Hedersmedlem

Låter lågt så undrar om det kan stämma sedan kan det vara minnena på kortet där felet ligger och dom brukar inte ha någon kylning alls men om du just bytt kan man undra lite för då låter det som något annat...nätagget kanske.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Låter lågt så undrar om det kan stämma sedan kan det vara minnena på kortet där felet ligger och dom brukar inte ha någon kylning alls men om du just bytt kan man undra lite för då låter det som något annat...nätagget kanske.

nätagget följde med lådan jag köpte men jag börjar fundera på om de e för lite med 350w.. har fått de tipsen ifrån andra håll oxå att de tror de kan vara för lite.. men jag ska ta o kolla med ett annat nätagg här framöver.. GPU antar jag är grafikkortets temp.. och den ligger just nu på 30grader och ca 36 när jag spelar.. om det är lågt så ja.. vette sjutton va de kan vara.

Permalänk
Hedersmedlem

[list="1"]Gör följande:
[*]Läs §3.1 i reglerna.
[*]Fundera ut en ny, bättre topic.
[*]Kontakta mig eller annan moderator och berätta om den samt be oss ändra till den och låsa upp tråden.[/list=]
*tråd låst*