Win x64 förhopningsvis informativ tråd.

Permalänk
Medlem

Tja, Kan informera om att X64 som blivit "nLitade" ej fungerar att installera har provat med 6 olika konfigurationer varav den ena tog jag bara bort IE blir fel när den ska läsa in filer efter formateringen,är ju ytterst retfullt med security center IE wmp alexia mm.

Det känns tyvärr inte som att detta os uppfyller mina krav för vilken mjukvara som stöds ännu,det är för många program jag använder dagligen som ej är kompatibla, så det blir nog för min del att lägga det på hyllan ett tag.

För övrigt så tycker jag detta os känns betydligt "Kvickare" än sin föregångare.

MvH

Visa signatur

Asus G1s

Permalänk
Medlem

Jag har provat WinXP x64, och har nästan bara negativa upplevelser av det. Svårt att få tag i fungerande drivrutiner, en hel del program fungerade inte (Daemon Tools, MBM, SpeedFan, mfl.). Nu kör jag XP Pro och tycker det är mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myglarn
Så bara för att jag vill spela 16bitars spel ibland så ska jag köra med DOS?

Nej det sa jag inte men du måste ha ett os som stödjer det. spel i 16 bitars går att köra på DOS, win 3.x win9x winNT win 2000 win 2003/XP 32bitars.

Men inte i Win x64 eller WIndows 2003 64bitar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Ot:
1.Kan någon förklara för mig varför det är omöjligt att få en NTFS partition på vad windows tror är systemdisken C: det lustigaste är att det bara blir så på versioner som är "nLitade". Partitionen är större än 2048 mb så den måste formateras med Fat32 står det och man kan inte göra ett skit åt det, partition magic funkar inte heller pga att den tror det är en systemdisk vilket i mitt fall är D:

2. Har man en Raptor ska man ändå lägga växlingsfilen på den andra slöare disken samsung 250 gb (sata2) lr ska man behålla den på den snabbare?

Tacksam för svar då jag inte lyckats hitta någon vidare info ang detta.

MvH

Visa signatur

Asus G1s

Permalänk
Medlem

2. Växlingsfilen ska ligga på den snabbaste disken, dvs en disk med låg "access time". Vilket borde vara din Raptor

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jo tänkte det med, men annars så ska den ju ligga på den 2:a disken, varför är jag dock inte helt säker på,men det kanske du kan förklara för mig?

MvH

Visa signatur

Asus G1s

Permalänk
Medlem

Tja jag har Windows Enterprise Edition 2003 64 och jag får inte Macromedia Flash och Active X att fungera.
Varje gång jag går in på en sida, till exempel sweclockers forum kommer en gul sak upp där det står att Active X måste installeras, jag trycker på installera och inget händer efter det.

Något vet?

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Flash fungerar inte i IE64. Ifall du vill använda Flash får du använda IE32. Jag vet inte ifall IE32 finns i Windows 2003, men i Windows XP 64-bit ingick den i alla fall.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Hedersmedlem

Gällande pratet om MUI, såg denna tråd nu. Jag har inte XP x64 så jag kan inte testa och tänker inte ladda ner filen (och trådskaparen skrev ju inte så mycket...) men det verkar finnas MUI gratis för x64:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50601...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

MUIn som Aqualize länkar till fungerar både för XP och 2003 64bitar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Finns det en speciell direct x 64 bitars version?

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulle87
Finns det en speciell direct x 64 bitars version?

Japp, och den finns med i winxp 64, det är den nyaste versionen så du behöver inte leta upp nån.

Permalänk
Medlem

ok...tack...villken .net 64 ska man tanka då?

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulle87
Finns det en speciell direct x 64 bitars version?

finns 2 (som mycket i XP x64) en dx i 32 och en i 64

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

ska man tanka båda då?

edit: .någon får gärna länka till rätt

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myglarn
Jag har WindowsXP64-pro och jag funderar starkt på att installera XP-home igen. Jag kan inte spela Civilization 2 på detta OS (eller nått annat äldre spel), dock så "antar" jag att det kanske finns nån emulator som kan fixa detta, vet inget om det i dagsläget i alla fall.

En liten varning till folk som köper Athlon64 och Win64 se till att ladda ner 64-bitar drivrutiner till nätverkskortet! När jag plockade ihop min dator följde inga 64-bitars drivrutiner med cd-skivan till moderkortet (integrerat nätverk) så jag kunde aldrig komma ut på nätet för att ta hem drivrutinerna. Var tvungen att gå hem till polare för att låna deras datorer för detta.

Program utbudet för detta OS är inte starkt heller, det mesta finns men det krävs en del trixande osv för att få allt o fungera. Som sagts tidigare.. saknar daemon tools starkt, har inte fått "det andra" liknande programmet för x64 att fungera.

Hmm har just installerat mitt xp 64 och undrar vart du fann dom där drivrutinerna till nätverkskortet! Ge mig en adress!

Visa signatur

De va la gött De

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizze_manpower
Hmm har just installerat mitt xp 64 och undrar vart du fann dom där drivrutinerna till nätverkskortet! Ge mig en adress!

ge oss ett modellnamn på NIC:et

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

går det att installera XP64 på "vanliga" XP? jag menar att typ bara uppgradera XP till XP64 så man inte måste formatera hdd?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
går det att installera XP64 på "vanliga" XP? jag menar att typ bara uppgradera XP till XP64 så man inte måste formatera hdd?

Nej. Det går icket.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk

Nevermind! Jag surfade runt och fann fungerande drivturiner på www.asus.com Det som strulade var Nforce4, ethernet och realtek ac97 drivrutinerna..... Men efter en del trixxande fixade det sig Var tvungen att uppdatera chipset innan något annat. Tack för intresset! Återstår bara att bänka datorn nu

Visa signatur

De va la gött De

Permalänk
Medlem

någon som kunde svara på villket .net man ska ladda ner?

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulle87
någon som kunde svara på villket .net man ska ladda ner?

Du skall tanka ner Microsoft .NET Framework 2.0 Beta 2 (x64). Du hittar den här: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=de45...

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem

ok..men varför går den så långsamt?

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk
Medlem

Ot: (Onödigt att skapa en ny tråd)

1.Tjao,kan någon konfirmera att växlingsfilen ska ligga på min Systemdisk (Raptor 74 gb)och inte på min Slave (samsung 250gb sata-2). lr ska det vara tvärtom?. Hade varit kanon med ett svar från någon som vet, då jag får min raptor på mån och ska göra en dold partition för vxl filen bättre det blir rätt från början.

2.Kan någon förklara för mig varför det är omöjligt att få en NTFS partition på vad windows tror är systemdisken C: det lustigaste är att det bara blir så på versioner som är "nLitade". Partitionen är större än 2048 mb så den måste formateras med Fat32 står det och man kan inte göra ett skit åt det, partition magic funkar inte heller pga att den tror det är en systemdisk vilket i mitt fall är D:

Tack på förhand.

Visa signatur

Asus G1s