Permalänk
Medlem

Shg.biz = ett stort skämt!!!

Jag har tidigare berättat om min beställning från Shg.biz.

Allting verkade lugnt tills min leverans skulle komma. Jag ringde upp dom och dom sa att det blir förseningar. Jag nöjde mig med det tills nästa leveransdatum.
Samma sak då. Förseningar med deras leverantörer. Jag försöker förhandla om en annan dator men det är tydligen ännu längre leveranstider på de andra produkterna. Nå, som den godtrogna kunden lyssnar jag självklart på supporten och accepterar situationen.
Dom skjuter upp leveransdatumet med några veckor till. Jag väntar.

Idag skulle jag ha min pärla hemma. Jag ringer dom igen. Det tar ungefär en timme tills dom svarar. Och då är det en norrman som stressat förklarar att Kina har haft orkanvindar och pga det har dom inte kunnat få in grafikkorten. Men att dom fått tag på en annan leverantör nu ,och förhandlingar pågår.
Nå, jag försöker åstadkomma någon slags av utbyte till en annan dator. Då säger han att han tillhör norska supporten och låter mig vänta i telefon ytterligare en kvart.

Då välkomnas jag en kvinnlig röst. Vi går igenom min situation. Jag frågar henne vad jag ska göra.
Hon ber mig avbeställa.
Men jag vill ju ha den datorn. Jag kan väl byta ut mot en annan likvärdig som... (och så hänvisar till en annan som dom ska få in 26:e).
Nej tyvärr, där är det också problem. Denna gång med intel processorerna. Hon berättar att dom "kanske" kommer hem 14:e oktober. Men vem orkar vänta tre veckor, avslutar hon och hänvisar mig till deras hemsida för att avbeställa ånyo.

Jag avslutar samtalet med ett nedlåtande tack och lägger på luren.

Jag är en tålmodig kund. Men nu är det slut med det.

Jag förklarar SHG.BIZ som ett stort skämt och jag rekommenderar er andra att ALDRIG ta kontakt med dom. Dom brister i trovärdighet, deras support suger och dom struntar fullständigt i kunden.

Tack för mig!

Permalänk
Medlem

Jaha... Vilket företag jobbar du åt då?

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.

Permalänk
Medlem

*skratt*

I detta fall Dis-Shg-Biz!

Av ren frustration ville jag bara förvarna alla andra.

Självklart är det upp till var och en att bestämma vart dom införskaffar sin dator.

Fortvarande tacksam för tips på bra bärbara! Användningsområde : SPEL (Cs, WoW), musik och videroredegering samt surfa såklart!

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med shg.biz leveranser, dom är väldigt snabba och jag har alltid sakerna dagen efter,
Sen om man beställer produkter som dom inte har bekräftat leveransdatum på så är det ju aldrig säkert men jag har som sagt aldrig haft problem med dom, tycker personligen dom nästan är i klass med Dustin....

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

SHG kan väl kanppast hjälpa att dom inte får in sina leveranser som dom har blivigt lovade... Jag slår vad om att dom är lika frustrerade som du. SHG är en ganska liten tillvärkare och därför har dom naturligtvis svårare att kunna hålla ett stort lager med saker och svårare att hitta varorna dom har brist på om de också är brist på hela marknaden.

Permalänk
Medlem

Det är säkert inte SHG som strulat, utan kineserna som ALDRIG håller leveranstider.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk

SHG har fungera bra för mig iaf. Har tom skickat tillbaka ett moderkort en gång (pga att jag beställt fel..) och det gick snabbt och smidigt det med. Som andra sagt, är säkert inte deras fel att varorna inte är inne.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Lätt att skylla på kineserna.
Det verkar som deras samarbete brister något fullständigt då jag försökte byta ut min beställning mot flera andra. Nå, dom va Ärliga nog att råda mig att avbeställa. Men dom kunde åtminstone kommit med egna förslag. Men istället valde dom att "dissa" mig som kund och bad mig avboka beställningen. Efter, OBS nästan två månaders väntan!

Det betyder bara en sak. Dom hade inga planer på att skicka "min" dator. För nu är det alternativet borta från deras sortiment.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saintan
Lätt att skylla på kineserna.
Det verkar som deras samarbete brister något fullständigt då jag försökte byta ut min beställning mot flera andra. Nå, dom va Ärliga nog att råda mig att avbeställa. Men dom kunde åtminstone kommit med egna förslag. Men istället valde dom att "dissa" mig som kund och bad mig avboka beställningen. Efter, OBS nästan två månaders väntan!

Det betyder bara en sak. Dom hade inga planer på att skicka "min" dator. För nu är det alternativet borta från deras sortiment.

Låt mig se, så orkanvindarna i Kina är SHGs fel? Orka massa 14isar som inte har någon som helst koll på hur mindre företag fungerar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saintan
Lätt att skylla på kineserna.
Det verkar som deras samarbete brister något fullständigt då jag försökte byta ut min beställning mot flera andra. Nå, dom va Ärliga nog att råda mig att avbeställa. Men dom kunde åtminstone kommit med egna förslag. Men istället valde dom att "dissa" mig som kund och bad mig avboka beställningen. Efter, OBS nästan två månaders väntan!

Det betyder bara en sak. Dom hade inga planer på att skicka "min" dator. För nu är det alternativet borta från deras sortiment.

Det du menar i klartext är att dom ska ta en dator dom har i lager som är likvärdig eller snäppet bättre och sälja den till ett lägre pris? med dagens priskrig kan inte småföretag göra såna saker i dom flesta fall, förstår inte varför du inte beställer en annan dator själv, kan väl inte va så svårt att välja ut en dom har i lager som kan passa dina behov

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk

Jag köpte en laptop där för jag vet inte hur längesen och allt funkade jättebra med leverans och allt.

Dock kanske man får ha lite överseende med att det e ostabilt väder och så,

Så istället för att komma och "lipa" eller hur man ska säga kan du ju bara beställa av datorbutiken, komplett ja något annat företag helt enkelt.

Visa signatur

| Antec Sonata 2 PB | Asus A8N-E D | SD 3700+@2600MHz 35/43 | Gainward 7800GT @440/1230 - 42/55 - Zalman 7000CU | 2*1024Mb PC3200 | Samsung 940B | 3dM 01 28029 | SuperPi 32s | Letar efter bra minnen 2*512 |

Permalänk
Medlem

Orkanvindar i Kina! Då ska jag rikta min ilska mot dom förrädiska vindarna som sätter stopp för den ekonomiska vallfärden!

Skämtåsido.
Det som dom hade på lager höll inte samma goda standard som den jag ville ha.
SOm jag skrev tidigare. Jag försökte förhandla om ett nytt alternativ. Men dom lyssnade inte med det örat utan bad mig avboka och snällt vänta.

Nu har jag väntat färdigt och hittat ett bättre alternativ, från ett annat ställe.

Bra att SHG fungerar för vissa andra. Gläds med er.

Permalänk
Medlem

Lustigt att dom ber dig avboka, vill dom inte sälja saker?

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem

force majure?

saker som de inte kan påverka?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

shg suger, helt sant att supporten är kass, köpte en laptop där för 10 månader sedan, med en tarsig dvdrw, skickade in den, fick en ny även den var var paj, vägrar skicka in den igen då jag inte klarar mig utan dator i 3-4 veckor,

Visa signatur

E6600@3,36ghz (420x8)| Gigabyte GA-965P-DS4
2 x 1 GB OCZ Platinum 6400 HZ batch 1:1 5-6-6-17 | 256 MB Asus Eax 1600 pro | InWin 460W | Scythe Ninja revB + Arctic Silver 5 |

Permalänk

Kribbster ja avr en otur ja, inte SHG som kontrolerar om allt funkar.
det är annars leveratören.

Permalänk
Medlem

Fräsh tråd.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

SHG, precis som Datorbutiken, komplett med flera är alla ute efter att ge kunderna sena leveranser, trasiga varor och missnöje!

Skit händer alla!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Tycker nog det fungerat bra med SHG, ska jag klaga på något, så är det deras undermåliga tillhandahållande av fräscha drivrutiner och BIOS uppdateringar till sina laptops. Annars är jag helnöjd med min laptop, trots att det var strul med den när den kom. Då fick jag skicka tillbaka den för BIOS uppdatering då BIOS inte stödde grafikkortet (Go6600).

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem

Håller med om att Shg är ett skämt... Hade en massa strul med dom när ja köpte min laptop där för ett halvår sen. Först va det fel på hårddisken så ja blev tvungen att skicka tillbaka den. Efter två-tre veckor fick ja tillbaka den, då va grafikkortet defekt vilket resulterade i att ja fick skicka tillbaka den igen... Till sist fick ja en ny dator som visserligen fungerar perfekt nu men ja fick vänta i nästan två månader innan ja fick den.

Mitt intryck av shg är att de inte bryr sig ett skit om kunden. Verkade nästan som om de hellre såg att man köpte datorn nån annastans. Tycker dom skall ta lite ansvar eftersom de är dom som monterar ihop datorerna. Är ju inte vi om kunder som orsakat deras klantighet.

Mitt råd är att vända sig nån annanstans om man funderar på att köpa en laptop. Det är inte värt strulet som uppkommer om nåt är defekt.