Permalänk
Medlem

Hjälp behövs med boot

försöker en gång till eftersom ja inte fick så mycket hjälp sist. lite nya saker som jag har märkt är att Datorn vill inte boota från cd-läsarna när man stoppar i xp skivan tillexempel. den börjar boota men sen när den ska fortsätta när det står maskinvaran kontrolleras så slutar den läsa och bilden blir svart. det hände efter jag formaterade c: som det stog okänd partition på. blir galen..har testat allt som går att komma på..

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk

kan du testa gerjorna i en annan dator .. satt cd och hdd på varsin diekabel så att inte bägge e master på samma lina?... har ochså grymma boot problem med en compq så vet hur frustrerande det är

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ladda ner Ultimate Boot CD ifrån Swec:s filarkiv och kör diagnostikprogrammet för hd för det låter som att det är fel på hd.

Permalänk
Medlem

men det e de som e felet...jag kommer inte in mer än i biosen inget annat fungerar fast ska testa ultimate boot hddn är sata

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(

Permalänk
Medlem

Koppla ur hd och boota sedan med Ultimate Boot CD om det fortfarande krånglar och om det funkar då så är hd det jag skulle misstänka är paj isf.

Permalänk
Medlem

tror den fungerar nu har suttit och testat och windows håller nu på att installeras

Visa signatur

1# Asus P5AD2-E Premium | P4 3,6Ghz 64bit | Asus x850xt | 1024 ram | 300gb + 120gb | Benq FP937s | Chieftech Chassi | Win XP Pro
2# Siemens moderkort | P4 1,4Ghz | G-force 4 | 256 ram | 80gb | Hansol 17" CRT | Fujitsu siemens silver line Chassi | Win XP Pro |>>>>PcMark04 1812<<<< =(