Bra kortfilm om TCPA!

Permalänk

Bra kortfilm om TCPA!

Hittade en bra och informativ kortfilm om TCPA. Filmen handlar kort om själva chipet och vad ordet "thrust" (tillit) egentligen handlar om. Vet ej om den har varit uppe här förrut men den förtjänas att isåfall att upprepas. Filmen är på 24.6 Mb och är i .mov format. Den är 3.30 minuter lång och är på engelska.

Vet ej riktigt var jag skall lägga den så det blev i denna del. Det handlar om hårdvara i alla fall så helt fel har jag inte kommit.

http://www.fh-augsburg.de/~lvogel/tc/TrustedComputing_LAFKON_...

Mvh

Permalänk

Riktigt bra faktiskt! Är det inte fler än jag som tankat ner och tittat på den?

Visa signatur

For me to pop on!

Permalänk
Avstängd

Jag såg den nu. Kan bara hålla med om att den var bra. Enkel och lätt att förstå. snygg också för den delen!

Permalänk

Riktigt bra gjord.

Permalänk
Inaktiv

skitbra, de flesta människor väljer FEL val, dvs de kör olagligt program som de inte betalat för och därför så ser jag inget problem med att industrin sätter stopp för de. Så jävla fult att gömma sig....

Permalänk
Hedersmedlem

Länken i första inlägget verkar vara död, här är en fungerande torrent-länk till en version i högre kvalitet.
- http://yafc.net/TrustedComputing_LAFKON_HIGH.mov.torrent

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ja asså - kontentan av va' dom sa' är att "trust" är ömsesidigt - om inte är det värdelöst ur konsumentens perspektiv.

TCPA innebär att man hjärntvättar folk att köpa datorer som förhindrar dig att använda datorn på det sätt du vill. Som att köpa en bil som bara går att köra på vägar och tider säljaren bestämt utan ditt medgivande eller vetskap.

Permalänk

Urk... en mardröm för exempelvis systemutvecklare.

Permalänk
Medlem

Skitbra film, jag tjatade som få på DH-crewn att dom skulle visa den men dom sa nej. =/
Hoppas dom visar den nu i sommar iallafall, detta är allmän upplysning!

Förövrigt, musiken är så jävla bra!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Ja asså - kontentan av va' dom sa' är att "trust" är ömsesidigt - om inte är det värdelöst ur konsumentens perspektiv.

TCPA innebär att man hjärntvättar folk att köpa datorer som förhindrar dig att använda datorn på det sätt du vill. Som att köpa en bil som bara går att köra på vägar och tider säljaren bestämt utan ditt medgivande eller vetskap.

jag tycker om ideen. Tänk en bil som tillverkaren lagt begränsning på så den VÄGRAR starta om föraren inte är nykter. Även om föraren inte vill ha en sådan funktion så anser jag att den funktionen bidrar till att världen blir bättre. Om tillverkaren däremot hade gjort att du behöver sjunga "bä-bä vita lamm" så skulle jag tycka det var onödigt. Men då skulle jag inte köpa en sådan bil utan den första. Problemet med TCPA är att de i EFTERHAND kan komma på att lägga till något, t.ex. att bil nr 1 (den med alkolås) nu får en NY funktion EFTER att du köpt bilen som omöjliggör start om inte låten "bä-bä vita lamm" sjungs. Så det är igentligen inte svårare än att fråga säljaren av >infoga teknikpryl här< hur TCPA kommer att användas nu OCH i framtiden. Om den personen inte kan svara på den frågan så haru tre val:

1. Köp produkten och hoppas den inte äter upp dig när du sover.
2. Inte köpa produkten.
3. Köp alternativ produkt utan TCPA möjligheter

Hur som helst så är det DU som bestämmer och kommer ALLTID att göra det. Det finns ingen lag i universum som säger att någon får bestämma över dig, även om vissa kan tro det (läs: intel, sony, Agdas blomsterbutik osv...)