Battlefield 2 - Connection Problems

Permalänk
Medlem

kör men nätverkssladden rakt in i datorn

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

antagligen är det någonting med mitt BBB som strular.

Det är alltså inte bara i battlefield utan också när jag surfar ibland. det är som om modemet " nollställs " .

vettefan vad det beror på men jag blir lika förbannad varje gång det händer.
någon som vet varför?

Permalänk
Medlem

jag har också BBB, men jag laggar alrdig ur, jag får bara några sekunder, men det kan vara lite jobbigt om man ska göra en snitsig manöver... Har inte märkt något med internet i andra spel eller när man surfar

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

mitt laggar ur totalt. modemet söker ip och shit

Permalänk
Medlem

Har också detta problem, min ping flyger upp i 400 av ingen direkt orsak överhuvud taget... spelade på Bredbandsbolaget server 1, där jag har 19 i ping men denna flyger ibland upp till 200 och mer. Sedan kickas jag ut av punkbuster pga connection problems.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

gah, jag blir galen i huvudet.
jag kan spela i 30 minuter.
kanske en timme om jag har tur.
sen kommer connection problems.

finns det verkligen ingen som har
ett fungerade fix till problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2
har du återgärdat detta problemet och i sånafall hur och funkar det? Jag har nämligen också BBB och mitt internet lägger också av bara så där lite då och då, jävligt irriterande. Vi har BBB som hemtelefon också och gissa om den också dör ibland

Du är långt frå ensam. BBB suger kuk helt enkelt... Har aft dom i 2 månader och är inne på mitt femte modem. Deras Teknisk support är helt värdelösa. Jag har deras 24 linje och om jag sitter o laddar ner shareware och semesterbilder från DC eller över bittorrent så får jag typ 300+ ping.... Stänger jag av så får jag acceptabla 80+, men får ofta små ryck. Det e omöligt min dator som inte klarar alla högsta inställningar för a) min dator (se sig) e byggde för att spela spel och b) jag har provat att enbart kör med fresh installiton av XP och bara korrekta drivrutiner. Slut sats, BBB suger. Så fort bindings tiden e slut kommer jag att bytta... Telia har tydligen bra linje men djävulska telefon köer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HWB
Du är långt frå ensam. BBB suger kuk helt enkelt... Har aft dom i 2 månader och är inne på mitt femte modem. Deras Teknisk support är helt värdelösa. Jag har deras 24 linje och om jag sitter o laddar ner shareware och semesterbilder från DC eller över bittorrent så får jag typ 300+ ping.... Stänger jag av så får jag acceptabla 80+, men får ofta små ryck. Det e omöligt min dator som inte klarar alla högsta inställningar för a) min dator (se sig) e byggde för att spela spel och b) jag har provat att enbart kör med fresh installiton av XP och bara korrekta drivrutiner. Slut sats, BBB suger. Så fort bindings tiden e slut kommer jag att bytta... Telia har tydligen bra linje men djävulska telefon köer.

jag är inne på mitt 3de bbb modem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tweakad
jag är inne på mitt 3de bbb modem.

det är skamligt. Har fler gånger tänkte att anmäla dom till konsumentverket. Få mitt köp hävt (stavning?!) Dom har inte bara lyckats samba min internet uppkoppling, men även våran hem telefon 2 gånger. Vi har telefonia från telia, men jag vet inte hur dom lyckats sabba det. Som längst had vi ingen telefoni i 2 veckor om man satt uppkopplade till internet. Det var så här att om modemet var i kopplat så kunkade inte telefonen, men stängde man av strömen till modem funkade hem telefonen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HWB
det är skamligt. Har fler gånger tänkte att anmäla dom till konsumentverket. Få mitt köp hävt (stavning?!) Dom har inte bara lyckats samba min internet uppkoppling, men även våran hem telefon 2 gånger. Vi har telefonia från telia, men jag vet inte hur dom lyckats sabba det. Som längst had vi ingen telefoni i 2 veckor om man satt uppkopplade till internet. Det var så här att om modemet var i kopplat så kunkade inte telefonen, men stängde man av strömen till modem funkade hem telefonen.

vår telefon fungerar inte när modemet söker " när wanlampan blinkar " eller när modemet är ikopplat fast inte på. då fungerar det inte heller... du har rätt. det är skamligt...