Permalänk
Medlem

basen e borta

När jag kör hörlurarna (Siberia Icemat) via AUX är det gott om bas, men när jag stoppar in dem direkt i burken så försvinner den totalt. Vad e felet?

Permalänk
Medlem

Du kanske har inställt för flera ljudkanaler (typ att basen går via en kanal och resten via en annan), kolla så att du inte har ställt in ljudet för surround-ljud/5.1 eller liknande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Du kanske har inställt för flera ljudkanaler (typ att basen går via en kanal och resten via en annan), kolla så att du inte har ställt in ljudet för surround-ljud/5.1 eller liknande.

offT: höken, dig har jag inte sett på ett tag

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Du kanske har inställt för flera ljudkanaler (typ att basen går via en kanal och resten via en annan), kolla så att du inte har ställt in ljudet för surround-ljud/5.1 eller liknande.

nope , har för hörlurar : (

Permalänk

Va har du för ljudkort då?

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Via AUX? Ansluter du dem till en extern förstärkare då eller? Isf har du ju lösningen på ditt problem, ditt ljudkort klarar helt enkelt inte av att ge ut speciellt mkt bas på egen hand.

Visa signatur

Primary: Intel P4 3,0 GHz | 1 GB DDR(400) | ATi Radeon X800 Pro | 360 GB SATA | Samsung 173P+
Vardagsrum: Intel Core 2 Duo E6300 1,86 GHz | 1 GB DDR2(667) | ATi Radeon X300SE | 250 GB SATA | Samsung SyncMaster 710T (ruskigt tyst)
Laptop (Dell Inspiron 6400): Intel Core Duo T2050 1,60 GHz | 1 GB DDR2(533) | ATi Radeon X1300XT | 60 GB SATA 7200 rpm

Permalänk
Medlem

hmm.. kanske blir att inhandla nytt ljudkort isf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
hmm.. kanske blir att inhandla nytt ljudkort isf

Om du läser SWEjo's inlägg så ser du att det kanske inte är nytt ljudkort som är lösningen på ditt problem.