Permalänk
Medlem

Krympslang

ska till och börja modda lite , tänkte sleeva kablarna bland annat.
ett problem dock

jag har inte tillgång till någon värmepistol
finns de något annat sätt att krympa slangen på?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig använt värmepistol. Man kan använda lödkolven, men jag har alltid använt tändare.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

Ovanför en öppen låga sotar ner slangen lite, vilket blir fult om du inte använders svart slang. Men lödkolven går om du inte använder spetsen utan sidan på själva delen som håller spetsen. Jag skulle kunna tänka mig att en vanlig spisplatta skulle funka bara du passar dig från att nudda den med slangen och fingrarna, men det är bara en spekulation.

Permalänk
Medlem

ok

har ingen lödkolv heller ( villken välutrustad moddare va? borde ta en sväng förbi Clasohlson nån dag )

men de där med spisplattan lär ju funka faktist , får göra lite tester innan man kör den "live" så att säga.

Permalänk

Classe tar 100kr för en lödkolv. Kan inte påstå att jag använder den mycket, men bra att ha om inte annat

Permalänk
Medlem

Enklaste är att köra med tändare. Även om det är en färgad slang så brukar sotet går att torka av. (Håller man tillräckligt långt ifrån så sotar det oftast inte)

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Biltema har lödkolv för 39,90.

Visa signatur

|Athlon 64 3000+ @ 2520mhz, Thermaltake Big Typhoon| |Gainward 6600GT 256mb, Zalman VF900-cu| |A8N-SLI Deluxe| |2 x 1024mb Corsair CMX1024-3200C2 @ 230mhz 3-3-3-8 1T| |Chieftec Dragon Midi| |Tagan Easycon 430W|

Permalänk
Medlem

annars finns det väl billiga värmepistoler på classe? Tror själv att den jag använder är inhandlad väldigt billigt där

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Vart köpte du ditt sleevingkit?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Kan funka men en hårttork om den är kraft full., Fast det tar lite längre tid då.

Permalänk
Medlem

Men fn ta en hårtork.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Vart köpte du ditt sleevingkit?

detta är de jag köpt
https://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305137

MCRJ: - men fn jag har ingen hårtork heller..

strykjärn kanske skulle kunna producera nog med värme också?

Permalänk

Hårfön kanske skulle fungera?
Värt ett försök i alla fall.

Visa signatur

7

Permalänk
Medlem

Gjorde inte Swec ett test/artikel på psu moddning med sleeves osv?

Hittar inte artikeln, sökt och så....

Permalänk
Medlem

Vare tillräckligt med "nät" och krympslang i det kitet?
Jag vill inte se sen när jag får det att det inte räcker ;D

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

TA EN TÄNDARE!!!

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Vare tillräckligt med "nät" och krympslang i det kitet?
Jag vill inte se sen när jag får det att det inte räcker ;D

jag hoppas de ,för säkerhetskull så köpte jag 2 pack

Permalänk

tändare skulle inte jag ta.. har sett allt för många personer som bränt sönder kontakter o lysdioder o motstånd osv.. hårförn är det bästa... dock var varsam så du inte ha sönder något

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
tändare skulle inte jag ta.. har sett allt för många personer som bränt sönder kontakter o lysdioder o motstånd osv.. hårförn är det bästa... dock var varsam så du inte ha sönder något

Det måste vara ganska svårt att göra? Man skall ju inte lägga krympslangen över ett ljus och gå och äta under tiden. Kör med en tändare! Du behöver ju inte ens hålla slangen i lågan.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Kör med tändare! Prova på en liten bit så ser du att det funkar hur bra som helst

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

Tändare funkar utmärkt, man behöver bara ha den i lågan i nån sekund eller så.

Permalänk

Jag köpte en värmepistol på coop för 199:-,det ångrar jag inte en sek.Man kan både krympa slang och böja plexi m.m.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

eltejp ser oxå scysst ut

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.