MSN Idiotfilblockering!

Permalänk
Medlem

MSN Idiotfilblockering!

Hur får man bort den jävla blockeringen av filer på msn? Jag menar det som kommer upp "Innehållet i den här filen har blockerats för att skydda datorn"? Och vad händer med filen när den säger så?

Jag har installerat Mess förresten, trodde det skulle stoppa sånt här men icke. Hur får man bort denna idiotin?

*Arg*

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Om det där inte är en anledning att hålla sig borta från M$ skydda-användaren-från-sig-själv-skräp så vet jag inte vad.. Varför inte köra Miranda, Trillian eller någon annan av de vettiga klienter som finns istället?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Om det där inte är en anledning att hålla sig borta från M$ skydda-användaren-från-sig-själv-skräp så vet jag inte vad.. Varför inte köra Miranda, Trillian eller någon annan av de vettiga klienter som finns istället?

Därför att de inte är fullgoda alternativ?

Lättare att patcha msn...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
Därför att de inte är fullgoda alternativ?

Lättare att patcha msn...

You said it,

och Vicotnik, haha "M$", det roliga är att du fortfarande använder deras IM-nät = Var ligger då skillnaden? Du nyttjar fortfarande viktigaste av hela MSN-messaging systemet och registreras som aktiv användare...

Permalänk
Medlem

vägra IM? ..det är så 2000 liksom.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Orkar man inte patcha msn så kan man packa ner filen i rar eller zip, ha då fungerat för mig iaf

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
You said it,

och Vicotnik, haha "M$", det roliga är att du fortfarande använder deras IM-nät = Var ligger då skillnaden? Du nyttjar fortfarande viktigaste av hela MSN-messaging systemet och registreras som aktiv användare...

Jag kör inte MSN, jag kör ICQ-protokollet (med Miranda som klient). Men även om man kör MSN (vanligaste orsaken verkar vara att ens mindre datorinsatta kompisar använder det pga att det kommer standard med WinXP) så finns det alternativa klienter.

Microsoft i ett nötskal; sen med ny teknik och sämre än de alternativ som redan finns men dominerar totalt pga sin monopolställning (och människans lathet/dumhet ).

Väljer man att köra Microsofts protokoll med Microsofts klient så får man oftast problem av den typen som tråden handlar om.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jag kör inte MSN, jag kör ICQ-protokollet (med Miranda som klient). Men även om man kör MSN (vanligaste orsaken verkar vara att ens mindre datorinsatta kompisar använder det pga att det kommer standard med WinXP) så finns det alternativa klienter.

Microsoft i ett nötskal; sen med ny teknik och sämre än de alternativ som redan finns men dominerar totalt pga sin monopolställning (och människans lathet/dumhet ).

Väljer man att köra Microsofts protokoll med Microsofts klient så får man oftast problem av den typen som tråden handlar om.

Kör samma som dig. Men mitt mirnada har strulat på sista tiden så jag ska gå tillbaka till trillian 3.1 (pro). Kan inte skicka medelande till mina kontakter och en massa annat strul... Grymt jobbigt för jag älskade miranda... Svårt attt hitta någon mera kompakt, enkel, stilren och smidigt program för icq & msn....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hade gärna använt något annat program själv, men Miranda krånglar med filöverföringar, vissa meddelanden kommer inte fram, samt att webbkameran fungerar inte. Annars hade jag gärna använt Miranda istället för MSN Messenger.

Ang. problem med filer, klicka inte på dem att öppnas igenom meddelandefönstret! Öppna dem direkt i Mina Mottagna Filer istället, då fungerar det. A-patch hjälper inte för detta.

Permalänk
Medlem

asså jag brukar bara döpa om dom tex .exe till .jpg eller bmp funkar typ altid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Hade gärna använt något annat program själv, men Miranda krånglar med filöverföringar, vissa meddelanden kommer inte fram, samt att webbkameran fungerar inte. Annars hade jag gärna använt Miranda istället för MSN Messenger.

Samma här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Ang. problem med filer, klicka inte på dem att öppnas igenom meddelandefönstret! Öppna dem direkt i Mina Mottagna Filer istället, då fungerar det. A-patch hjälper inte för detta.

Det är en lösning, men en dålig imo. Det är en sådan reflex att bara trycka på filnamnet när det poppar upp, det är liksom naturligt. Så det jag letar efter är ett program (eller om man kan ändra någon inställning) som tar bort den spärren som gör att filen blockeras när man gör det. NÅGONTING måste ju finnas, jag kan inte vara den enda som stött på detta problem.

Någon som vet något?

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Mess Patch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroline
http://www.mess.be/

Bra att du läser inlägg du svarar på. Jag har skrivit att jag redan har mess och det fixar inte detta.

Bättre förslag?

Visa signatur

Magic is the bloodstream of the universe.
Forget all you know - or think you know.
All that you require is your intuition.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet är det något med Windows, själv kan jag vad jag vet klicka på filnamnet (inte 100, skall testas), men har också tagit bort en hel del tjänster i Windows, såsom Security Center och dylikt.

Permalänk
Medlem

A-Patch finns.
Tar bort fildelningsspärren och lite annat smått å gott om man så vill.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hund.00
A-Patch finns.
Tar bort fildelningsspärren och lite annat smått å gott om man så vill.

Vad ska man bocka i för att fildelningsspärren ska försvinna.. har letat men inte hittat.

Hmmm nu hittade jag.

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Msn utan a-patch skulle jag inte klara många minuter

Permalänk
Medlem

Messenger + och Stuffplug. Så slipper du alla de dumma meddelande å blocknignar mm

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

japp, msg+ hjälper när man skickar filer iaf.. skickar en jävla massa till tjejen nu efter det funkar med msg+

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

JABBER!!! Med typ gajm/gaim/mirranda...
Ni kan ha msn, icq och jabber i en client... och sedan är jabber opensource, så det finns inget sådan blockar eller nått om du inte vill ha det...

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Både mottagaren och sändaren måste ha patchen.. Mess.be funkar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Både mottagaren och sändaren måste ha patchen.. Mess.be funkar.

Vad bra att du inte väcker gamla trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Vad bra att du inte väcker gamla trådar.

Vad bra att du inte håller de vid liv...