Permalänk
Medlem

Hiper 580 watt förlite?

Tjena. Jag för mitt system (specs. se sig) och jag får detta meddelande.

Måste jag skaffa ett bättre nätegg än ett hiper 580 watt. Systemet kräver mycket ström men jag trodde aldrig att det skulle dra så mycket. Eller är det bara en bug i driver rutinerna? Några tips? Jag har kollat så alt är rätt kopplat. Jag får inte detta meddelande om jag inte har cpu'n överclockad.

Permalänk

Koppla in strömkabeln till grafikkortet. Du glömde göra det.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Nä, Jag har kollat så båda grafik korten har den extra ström sladden.

Permalänk

Testa med andra drivrutiner. Skulle inte förvåna mig om det var det. Då jag tror itne att du med dit system i sign kan kräma ut 580W

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk

Systemet behöver inte dra 580w för att den ska vara ostabil, det räkker att 12v/5v linje är överbelastad för det ska göra systmet ostabilt.

Mm, ju prova en anna driver. Se om det löser.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror 580wattaren från Hiper har väldigt många 12V-rails. Se till att ha korten på olika.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag har 580 watt hiper och 7800gt, du får köra en "egen" kabel från nätagget till grafikkortet. Tänk på att den kabel du får med nätagget, inte passar.
Jag är hyfsat säker på att det inte har nåt med drivrutiner och göra. (Ps du har väl avinstallerat dom gamla grafikdrivrutinernera?)

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w81
Jag har 580 watt hiper och 7800gt, du får köra en "egen" kabel från nätagget till grafikkortet. Tänk på att den kabel du får med nätagget, inte passar.
Jag är hyfsat säker på att det inte har nåt med drivrutiner och göra. (Ps du har väl avinstallerat dom gamla grafikdrivrutinernera?)

Jasså? >.< Menar inget illa...
Väldigt bra att skriva det eftersom en redan har gjort det. Du har ett kort som drar runt 80w han har 2 6800GT som drar vadera 80w. 160w Dvs. Det klarar inte Hipern av antagligen då.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Har han två st 6800GT? Borde har skrivit det lite tyligare i sign. T ex 2x 6800GT.
Jaja, men då är det inte så konstigt att det står att det är brist på ström. Nätagget är förklent.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

JAg har provat med olika driv rutiner. Vad för nätegg skulle klara av det? Det står på boxen att den klarar av SLI. Jaf får kolla lite på sladdarna eftersom den enna kortet får ström från två molex, den enna sladden går sen vidara till hård diskarna. Ska prova att dra om. Tips på nåt starkar nätegg som kostar under 1000 kr.

EDIT: har kollat och båda grafik korten är kopplad direket till psu det ligger inte någon hårddisk eller något sånt som på samma kable. :S

Permalänk

Det är det den gör, klara av driva SLI och hela systemet i orginal. Det är dess syfte. Det är inte förutsatt att den ska klara driva en överklockad system och grafikkort.

Du kommer inte hitta en bättre nätagg under 1000kr än den du har nu. Du måste lägga ut minst 1200-1300kr för att få en bra nätagg som klarar av att driva en överklockad SLI system, processor och minne.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har ett extra nätegg extra får tjuvkoppla det och had det som driver enbart grafikorten. är det grön och svart som tjuvstarta nätegget?

Permalänk
Medlem

det ska inte vara nätagget iaf, har sett mycket värre system köras på det agget, med väldigt många diskar också osv, troligtvis har du kopplat fel, du vet att du måste koppla 2 molexsladdar till den extra pci-e adaptern från olika kontakter på nätagget om d ska funka? Den får för lite ström annars. Du kan inte ta från samma lina.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
det ska inte vara nätagget iaf, har sett mycket värre system köras på det agget, med väldigt många diskar också osv, troligtvis har du kopplat fel, du vet att du måste koppla 2 molexsladdar till den extra pci-e adaptern från olika kontakter på nätagget om d ska funka? Den får för lite ström annars. Du kan inte ta från samma lina.

Ja jag har kopplat adaptorn till två olika molex och dom går direkt till nätegget. Där ligger inget annat på dom två kablarna. Jag lirade litte battlefield och samtidigt hölla jag koll på volten. Jag vet att onboard sensors är inte mycket att hänga i julgrannen men för mig ser det normalt ut.

Det finns inte en enda gång den går under 12 v :S

Det kanske bara är en bug.

Permalänk
Avstängd

nattagget stoder SLI, men ar det SLI certified? jag har hort folk har haft problem med natagg som inte ar certade. Om inget annat funkar kan det vara orsaken.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Det är SLI certified.

Visa signatur

5900x / 3070 GTX

Permalänk
Medlem

Det där agget har visat prov på att vara opålitligt i åtminstone ett test. Du behöver inte ett starkare agg, du behöver ett stabilt agg.

Och snälla du, det heter nätagg, inte nätegg!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Det där agget har visat prov på att vara opålitligt i åtminstone ett test. Du behöver inte ett starkare agg, du behöver ett stabilt agg.

Och snälla du, det heter nätagg, inte nätegg!

JAg har ett antec smartpower 480 watt. Jag har hört och tycker mycket om antecs produkter. Skulle det vara ett bättre val? Klart den har mindre effekt, men man ska jo inte stirras sig blind på watten. Sry för dålig stavning. Mitt modersmål är engelska, det är inte lätt altid att stav på svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HWB
JAg har ett antec smartpower 480 watt. Jag har hört och tycker mycket om antecs produkter. Skulle det vara ett bättre val? Klart den har mindre effekt, men man ska jo inte stirras sig blind på watten. Sry för dålig stavning. Mitt modersmål är engelska, det är inte lätt altid att stav på svenska.

Ja, om du har ett kan du ju testa med Antec-agget. Det borde gå bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w81
Det är SLI certified.

Nej den är inte det, den är SLI-ready alltså har två 6 pin kontakter. Men SLI certified betyder det att den är godkännd av nVidia för SLI bruk.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Testvinnare i Mikrodatorns test av 14 st nätagg visar att bästa valet är Antec neonpower. Stabilt, kraftfulllt och tyst!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Testvinnare i Mikrodatorns test av 14 st nätagg visar att bästa valet är Antec neonpower. Stabilt, kraftfulllt och tyst!

Bästa produkt blev ju Antec Phantom 350W.

Permalänk
Medlem

Ja, men den är ju på 350w, kanske i minsta laget.
Kolla vad jag skrev i den artikeln, om hur ett nätagg fungerar

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Funderar lite på SLI och sitter med ett Hiper 580w, blir det problem eller är 7800GTX lättare att driva?

Permalänk
Medlem

mitt djefla antec tp 550w dog när strömmen gick. Suck.

Undrar också vilket nätagg som rekommenderas för ett x2 system med gtx kort o 6 diskar?

MVH
Dan

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

finns det inte små nätagg bara för grafikort?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

min kompis hade ett liknande problem med sitt 6800gt innan i sin gamla burk, då körde han bara ett kort, hade inget speciellt strömkrävande system heller, han fick sådana meddelanden ibland, och hans agg var trots detta väldigt stabilt. Sen bytte han drivrutiner till lite olika grejer och sen försvann det, har för mig att det var någon inställning nånstans, du kan ju kolla runt lite.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

En jag känner hade det felet.. det var för att strömsladden till hårddisken satt löst..