Permalänk
Medlem

Chassi på vift !

La en order hos inwarehouse på ett chassi och lite andra småsaker i början av veckan, igår trodde jag allt skulle komma, men ikke. Allt utom chassit kom, då posten inte hann skicka med det från gbg till borås. Så det blev fast ett dygn i gbg, så jag trodde jag skulle få det idag då (fredag menar jag, men det är lördag) Men se på fan, dom skickar skiten till ånge, i västernorrland !!

Fattar inte vad dom sysslan på posten, men praktikanterna måste vara många Kommer ju inte ha det på en vecka eller nåt...
Nån som varit med om liknande saker ?

Permalänk
Medlem

Hahaha jag är för trött för sånt här!

Permalänk
Avstängd

Hehe! Förut när jag skulle hämta ett paket från Gtek på posten hade det hamnat på en lastbil som skulle upp till Norrland nånstans.
Det roliga var att jag fick avin och skulle hämta peketet. Vart rätt förvånad och besviken när dom sa att paketet inte fanns hos dom

Permalänk
Medlem

Men asså från gbg till borås är det ca sju mil, och nötterna skickar upp det till NORRLAND !!!!

Permalänk
Medlem

Jobbade med post på OKQ8 och ibland kom folk o fråga om deras paket. En gång så skulle hon ha nå paket som var viktigt för hennes barn fylldeår eller nåt o det hade inte kommit utan de hade skickate tillbaka till dom (Ellos) och dom visste inte om att dom hade fått det och posten sa att dom hade fått en retur order på det. Posten är speciella på sitt lilla vis.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Fattar inte vad dom sysslan på posten, men praktikanterna måste vara många

Om du bara visste...

Jag jobbade faktist på postens paketsorteringsterminal i GBG i torsdags (då ditt paket troligen passerade)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Om du bara visste...

Jag jobbade faktist på postens paketsorteringsterminal i GBG i torsdags (då ditt paket troligen passerade)

Hur många andra paket passerade den dagen?

Permalänk
Medlem

Dez: Åk och hämta det genast !!

Fan, det kommer bara vara mos kvar av det, hoppas du var aktsam, ett Lian-Li i alu för 2000 ffs !

2005-11-11 18:46 Ånge Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.
2005-11-10 05:17 Göteborg Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2005-11-09 18:45 Stockholm Södra Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HWB
Hur många andra paket passerade den dagen?

Vet inte exakt...30-40k kanske.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Vet inte exakt...30-40k kanske.

Hur hanteras dom ? Mitt kära lian-li....:(

Kolla städerna som ligger runt om, fatta att det är långt upp nu !

Edit: Det ligger en flygplats precis vid ånge, det kanske har flugit

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Hur hanteras dom ? Mitt kära lian-li....:(

Varierar, men ett chassi är ju inte stötkänsligt och brukar vara bra förpackat, så det är nog ingen fara

Har tyvärr ingen bra förklaring till vad som hänt eftersom det när ditt paket sorterades inte ens finns någon bil till Ånge.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Varierar, men ett chassi är ju inte stötkänsligt och brukar vara bra förpackat, så det är nog ingen fara

Har tyvärr ingen bra förklaring till vad som hänt eftersom det när ditt paket sorterades inte ens finns någon bil till Ånge.

Den smileyn känndes oroande

Verkar finnas två ånge, eller nåt Enligt ett kartprogram är det 1211km från gbg till ånge, så det har nog flugits.
Närmaste "ort" är arjeplog, go posten

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Den smileyn känndes oroande

Verkar finnas två ånge, eller nåt Enligt ett kartprogram är det 1211km från gbg till ånge, så det har nog flugits.
Närmaste "ort" är arjeplog, go posten

Jag kan garantera att ditt chassi inte har flugit.

Vet inte exakt var terminalen ligger, men visst, det är jävligt långt upp i skogen

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Chassi på vift !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Hur hanteras dom ? Mitt kära lian-li....:(

Kolla städerna som ligger runt om, fatta att det är långt upp nu !

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/vasternorrland.gif

Edit: Det ligger en flygplats precis vid ånge, det kanske har flugit

Ånge ligger faktiskt väldigt nära sveriges geografiska mittpunkt (Flataklocken). Så det är inte såå långt upp!

Flataklocken är den markerade punkten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

haha!
Go posten

Är som när man beställer grejer nerifrån malmö eller liknande och så måste dom först skicka dom upp till örebro och sedan ner till norrköping och vidare :/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

posten... vad ska man säga...

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Fan, har ju stuga 8 mil från ånge:D.. (om någon ville veta, förmodligen inte.. hahaha)

Men det är inte alls så långt upp.. från gbg kanske det är 80-90 mil.. och sverige är nog dubbelt så långt;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SooFt
Fan, har ju stuga 8 mil från ånge:D.. (om någon ville veta, förmodligen inte.. hahaha)

Men det är inte alls så långt upp.. från gbg kanske det är 80-90 mil.. och sverige är nog dubbelt så långt;)

Ja men varför i hela friden fick det inte ligga kvar i gbg ? Är det nån "helg-resort" där uppe för alla paket ?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Även om det är ett chassi som har kommit bort så är detta lite väl offtopic.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||