Permalänk

internet-uppkopplingen

Undrar bara vad lösningen till ett mystiskt problem kan vara. Det är så att ibland hänger min anslutning helt plötsligt där utan någon som helst tänkbar anledning till detta och det kan faktiskt inträffa efter en halvtimmes surfning, vilket börjar bli ganska irriterat vid det här laget. Har ringt chello och frågat om det är problem med nätverket men de påstod att allt fungerar perfekt vad gäller deras nätverk så det måste vara problem i datorn, sade den personen. söker ständigt efter virus och ad-aware utan resultat och undrar nu vad problemet kan vara? är beroende av er hjälp eftersom jag behöver internet nu.

Tacksam för alla vänliga svar i förhand!!!

Permalänk
Medlem

samma problem som jag skrev in för en stund sen. runt varje halvtimme så stängs internet ner för mig med.

Permalänk

ser ut som om ingen kan svaret på detta!! Tråkigt i så all!!

Permalänk

Det är många som har detta problem. Kan du säga mig hur långt ifrån stationen du bor?
Jag har också detta problem, att man blir nedkopplad var 20:e minut. Testat i princip allt men funkar fortfarande inte. Jag tappar sync med deras station, alltså "DSL" går ner. Jag skall ringa en tekniker imorrn och be honom kolla om allt är okej vid stationen, om det är det, så skall jag be honom att sänka hastigheten. Jag tror nämligen att hastigheten är känslig när man bor så himla långt bort ifrån stationen som jag gör(5500m). Kan nämligen se i modemet vilken hastighet jag får varje gång jag blir nedkopplad /uppkopplad. När den ligger på 3.7 mbit och mer så kopplas jag ner var 20:e minut. När den stod på 3.2 mbit så var min uppkoppling stabil i 22 dagar utan en enda nedkoppling(!). Sen "råka" jag överbelasta linan så att den dog igen.
Många snackar om att det är routerns fel men det är det inte, i alla fall inte i mitt fall. Jag tror bestämt att det är "deras" fel.

EDIT: Ringt teknikern nu. Som jag trodde så är det hastigheten som är känslig för långa distanser. De skall göra små ändringar i olika portar som de har för att försöka stabilisera det. Nu skall jag testa det under helgen, om det fortfarande är ostabilt så skall de göra några andra ändringar osv. Och sista utvägen är att sänka hastigheten.

Visa signatur

Shuttle SN95G5V2 | AMD Athlon 64 3200+ Winchester | Canyon 1024MB| WD 200GB + WD 100GB + Iomega Extern 500gb | Palit 6800GS 256mb| NEC Multisync 1850X 18.1" TFT | fUnc sUrface + Logitech MX500|

Permalänk

Visst kan det vara en anledning men det är nog inte en relevant orsak på mitt problem. Dessutom har jag ingen router så därför kan vi utesluta det också. Det är i princip inget som hindrar min uppkoppling men fortfarande verkar det vara problem. Ringde nyss teknikern och höll på lite med modemet så nu funkar det fint igen, får se hur länge detta varar!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fruktfanatikern
Visst kan det vara en anledning men det är nog inte en relevant orsak på mitt problem. Dessutom har jag ingen router så därför kan vi utesluta det också. Det är i princip inget som hindrar min uppkoppling men fortfarande verkar det vara problem. Ringde nyss teknikern och höll på lite med modemet så nu funkar det fint igen, får se hur länge detta varar!!

Vad gjorde du för något i modemet ?

Visa signatur

Shuttle SN95G5V2 | AMD Athlon 64 3200+ Winchester | Canyon 1024MB| WD 200GB + WD 100GB + Iomega Extern 500gb | Palit 6800GS 256mb| NEC Multisync 1850X 18.1" TFT | fUnc sUrface + Logitech MX500|

Permalänk

inget särskilt. drog ut sladdarna och satte de på plats igen men problemet återstod efter ett tag!

Permalänk
Medlem

haft samma problem nu i två veckor. samt att telefonen har dött. ringde telia i tisdags då de först sa att problemet låg hos mig.

testat olika datorer, olika modem och sladdar. men problemet återstår.

ringde på onsdagen då de lovade skicka en tekniker innan lördag. inget tekniker har dock hört av sig.

ska ner till telia och säga upp internet och telefonen. ingen mening att betala pengar för något som tyvärr inte funkar =/

får inget avdrag heller för att det inte funkar.

Permalänk
Medlem

Ja chello kör ej adsl så ni har inte samma problem

Visa signatur

Dooh!