Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe1985
Köpte ett svart/silver skal till min w800i från www.skal-man.se idag, nu är frågan, hur byter jag det? X) Får inte bort baksidan som själva kameran och ficklampan sitter i..

Hjälp tack!

Det finns en länk till dokumentet på skalman. Titta längst nere på sidan med ditt skal.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får bort den förbenade batteriluckan på k750i. Jag ska byta sim-kort och jag börjar bli förbannad, då jag inte vill skada telefonen. Jag gör rätt men den vill inte lossna. Var lämnar jag in den om jag vill få den reparerad (då jag anser att detta är en defekt...) Jag köpte telefonen på Katching.se.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

du får inte upp batteriluckan o anser att den är defekt? tror ja inte den är, bara att luckan är lite svår att få upp, speciellt om man inte har tekniken

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

är det någon som vet hur man konfigurerar "mina vänner" så man kan använda de som msn messenger

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du får inte upp batteriluckan o anser att den är defekt? tror ja inte den är, bara att luckan är lite svår att få upp, speciellt om man inte har tekniken

He he... tro mig. Något är seriöst fel med skiten. Har totalt lagt ner ett par timmar för att få av luckan och jag vet att den satt rätt så rejält förra gången jag (första gången...) jag skulle ta av den, men det gick till slut. Nu verkar den ha satt sig för gott.

Ingen annan som har några tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
He he... tro mig. Något är seriöst fel med skiten. Har totalt lagt ner ett par timmar för att få av luckan och jag vet att den satt rätt så rejält förra gången jag (första gången...) jag skulle ta av den, men det gick till slut. Nu verkar den ha satt sig för gott.

Ingen annan som har några tips?

Ta den smalaste kniven du kan hitta. Tryck ner den ytterst försiktigt mellan batteriluckan och själva skalet och vicka lite grann fram och tillbaka.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pagerune
Ta den smalaste kniven du kan hitta. Tryck ner den ytterst försiktigt mellan batteriluckan och själva skalet och vicka lite grann fram och tillbaka.

HAr provat detta i omgångar men utan att lyckas... Får försöka lite till... MEn det ska fan inte behövas användas verktyg till detta. Någon som vet var man kan lämna in den i Helsigborgsområdet?

Permalänk
Medlem

kan DU satt dit den fel, lite snett eller nått kanske :D:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag har en k750i med kontantkort och R1L002 "programvarublaha"
Undrar bara om man uppdaterar till R1N035 är kameran tyst också nu (om man har mobilen på ljudlös det vill säga)

Visa signatur

daytona 675 -08, iphone 4, samsung full hd, ps3 = svarta leksaker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kan DU satt dit den fel, lite snett eller nått kanske :D:D

Nej då den sitter som berget på en del K750. Det är väl den berömda sony ericsson-kvaliteten som spökar igen...

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metalually
Jag har en k750i med kontantkort och R1L002 "programvarublaha"
Undrar bara om man uppdaterar till R1N035 är kameran tyst också nu (om man har mobilen på ljudlös det vill säga)

Ja.

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk

hmm, min navigationsknapp på W800i:n är riktigt trög när man för den uppåt, så för någon annan också? knäpper när jag trycker den uppåt...

btw. när man har kameran på och tar ett kort, hur vet man att bilden tagits och hur den blev? inget händer ju, den ger ifrån sig ett ljud, jag tar Inst. och väljer Spara --> Memory stick, men tomt på den :/ hur gör man? ^^

skicka gärna ett PM vid svar på min fråga då jag försöker hålla koll på en hel del trådar samtidigt...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
hmm, min navigationsknapp på W800i:n är riktigt trög när man för den uppåt, så för någon annan också? knäpper när jag trycker den uppåt...

EXAKT så gör den på min k750i. Fast den knäpper bara ibland. Jag frågade och en snubbe sa att det var damm, men jag tvivlar starkt på honom.

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
EXAKT så gör den på min k750i. Fast den knäpper bara ibland. Jag frågade och en snubbe sa att det var damm, men jag tvivlar starkt på honom.

damm? den var så direkt efter man tagit ur den ur förpackningen... ^^
får dra ner till vodafone och be dem ta en titt...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
Någon som vet hur man får bort den förbenade batteriluckan på k750i. Jag ska byta sim-kort och jag börjar bli förbannad, då jag inte vill skada telefonen. Jag gör rätt men den vill inte lossna. Var lämnar jag in den om jag vill få den reparerad (då jag anser att detta är en defekt...) Jag köpte telefonen på Katching.se.
Tack på förhand.

Gå in på Aircall eller Phonehouse och fråga om de kan hjälpa dig att få bort luckan.

Permalänk

Fick en SE W800i igår och tycker det verkar vara en reko telefon men
det är lite "defekter" och/eller buggar på den :/

Styrspaken i mitten är konstig, riktigt trög, knäpper gör den också, blir bara så när man använder den uppåt, alla andra håll fungerar bra... :/ riktigt störande... är det så för er med?

kanske skalet som trycker mot och får ta loss och sätta dit frontskalet på nytt bara? märkte att det inte fanns några märkningar på var och hur man får upp framsidan och tror inte det är så smart att försöka bända upp den ^^

stog inte i manualen om det heller så...

Testat lite filöverföring nu, inget som buggar direkt, men fungerar ej att föra över musik via utforskaren, fungerar ej att spela upp i Walkman:en, mappnamnen finns där men när jag ska tryck in i dem så står det att det var fel vid överföringen, använd disc2phone... står det typ...
och när jag lägger in med disc2phone så skapas det en jävla massa mappar för jag vill ha en Soundtracken till Kill Bill, och då skapas det en mapp för varje artist och album, så det blir 1 mapp + undermapp för varje låt :/ hur tar man bort så den ej gör så?

btw. fungerar att spela upp låtarna via Meny --> Diskhanteraren --> Musik ^^

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

Har en w800i och funkar perfekt att föra över musik från utforskaren.. Du gör nåt fel X)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbe1985
Har en w800i och funkar perfekt att föra över musik från utforskaren.. Du gör nåt fel X)

som vad?
jag pluggar in den med medföljande sladd, *Plong, ny enhet hittas*
Den här datorn --> (M:)Flyttbar disk --> MP3 slänger in mappar med musik, och kopplar ur den ur datorn, försöker spela upp, och får felmeddelande... :/

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Hedersmedlem

för att använda icq/msn @ "mina vänner"

http://www.yamigo.com/index.php

Permalänk
Medlem

Tänkte höra ifall någon av er har samma problem med sin w800i som jag har. Jag har fått massa damm innanför displayen på den, vilket är oerhört irreterande och det går ju inte att ta bort skalet så himla lätt och få bort det så tänkte höra ifall detta är någon form av "Garantifråga"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jo det med. Men hur viktigt är det då med flightmode såvida man inte reser mycket eller skadar sig för ofta?
edit - men jag kan förstå att det är mer viktigt för andra än det är för mig

För att spara batteri när man bara skall lyssna på musik? Du kan ju välja, använda den som mobil och mp3 spelare (drar mer ström) eller bara som MP3 spelare (batteriet varar lääänge).

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tjena !

Vad tror ni k750i kommer att kosta i mellandagarna ?

Visa signatur

a925 bra grejor ;D

Permalänk
Medlem

W800i Ang. uppladdning av mp3 till mobilen.

När jag lägger in låtarna i root\mp3 så försvinner låtarna lite hur dem vill.
Men!, när jag lägger dem i "mmsec/audio" (eller nått sånt) så fungerar det varje gång.
Jag har inte ändrat några inställningar i enhetshanteraren för Sony...diskenhet.

Är det bara så för mig?

(Uppdaterade firmware'n 29-11-05)

Permalänk
Medlem

Hej !

Jag är också på gång att skaffa en sån här mobil..

Hade tänkt mig att skaffa 2st batterier bla, men upptäcker att det verkar vara svårt numera att få tag i fristående laddare som tar emot enbart batterier för laddning...

Jag vet förr i tiden att det fanns laddare som man kunde ladda telefonen i samt att den tog emot ett extrabatteri för uppladdning..

Har detta gått ur modet eller vad?

Tacksam för tips om nån vet var man kan fixa..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goffy
Hej !

Jag är också på gång att skaffa en sån här mobil..

Hade tänkt mig att skaffa 2st batterier bla, men upptäcker att det verkar vara svårt numera att få tag i fristående laddare som tar emot enbart batterier för laddning...

Jag vet förr i tiden att det fanns laddare som man kunde ladda telefonen i samt att den tog emot ett extrabatteri för uppladdning..

Har detta gått ur modet eller vad?

Tacksam för tips om nån vet var man kan fixa..

kanske beror på att många nallar numera har så pass bra batteritid att det inte behövs

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag sett en sån till salu på Tradera, sök på W800

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Tackar..

Jag kikade på Ebay och där fanns det tydligen också...

Tack för tipset!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Har för mig att jag sett en sån till salu på Tradera, sök på W800

Permalänk
Medlem

Hur är det med nya programvaran till w800? Fungerar den som den ska eller är den som förra?
Vill veta era kommentarer innan jag uppdaterar den, kör fortfarande med R1L002

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Hur är det med nya programvaran till w800? Fungerar den som den ska eller är den som förra?
Vill veta era kommentarer innan jag uppdaterar den, kör fortfarande med R1L002

Har det kommit en ny?
Jag provade att uppdatera i förrgår men då stod det bara att jag hade senaste programvaran.
(Jag har uppdaterat progvaran 1 gång vilket gjorde MP3-spelaren och disc2phone obrukbara - starkt jobbat S.E!!!)

Visa signatur

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_J
Har det kommit en ny?
Jag provade att uppdatera i förrgår men då stod det bara att jag hade senaste programvaran.
(Jag har uppdaterat progvaran 1 gång vilket gjorde MP3-spelaren och disc2phone obrukbara - starkt jobbat S.E!!!)

Hade för mig att det hade kommit en ny som fixade filproblemet, kanske inte var så. Men hur lång tid kan det ta?

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB