Permalänk
Medlem

vad köpa?

Jag ska byta upp mej från min Athlon XP 2200+ men har ingen aning om vad som gäller idag.

Vill ha en AMD 64 och ett moderkort med SLI så man kan ha dubbla PCIe kort.
Det jag främst skulle vilja veta är vad för moderkort jag ska titta på och vad för processor jag borde ha för att kunna spela CS:S och UT2k4 med bra FPS osv.

Ge mej lite bra tips så blir jag glad och ni får en puss

Permalänk
Medlem

Vill du vara ekonomisk ska du Välja en sempron processor ex en 3000+64 och uppåt helt oki enligt mig. Men visst vill du ha en grym dator så kostar det. Hellre lite billigare processor och sen köpa ett grymt grafikkort och massor med minne.!!! Lycka till..

Visa signatur

Hej Har en AMD Sempron 64 3000, 1024 ram, Geforse 6600- 256MB! Win XP-pro. Skriv gärna till mig och om vad ni Tycker om AMD Sempron!

Permalänk
Medlem

jag skulle köpa en opteron för sockel 939.

köpte en opteron 144 till en polare som klockar 1.8ghz den funkar skit bra till dom spel du säger att du vill kunna spela...

vill man ha kraftigare så är det ju bara köpa en värre opteron eller a64

opteron 144 kostar ca 1300-1500:- beroende på vart du köper den ifrån

Permalänk
Medlem

3000+ är ju väldigt klockvänliga och ganska billiga, ta en titt, moderkort skulle kunna passa med asus eller vad som helst, ganska prisvärt

Visa signatur

[Antec P180] [ASUS K8N-E Deluxe s754] [3400+@240*10.5] [Hiper Type-R 480w] [HIS X800 PRO@XT PE] [1.5 GB A-data 400mhz] [2X160 GB Spinepoint] [ADDA@5volt] [17" TFT]

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Men de lutar nog ändå åt en Athlon 64 3500+ minst för dom är inte så pass mycket dyrare än en Opteron tycker jag det verkar, men tack för hjälpen alla!