Permalänk
Medlem

Julklapps bygge, några ändringar?

*Bort*

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

nätagg kan väll vara bra att ha?.

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Ang mobot: "Lagringsgränssnitt ATA-133 - kontakt(er): 2 x 40pin IDC
Serial ATA II - kontakt(er): 4 x 7 pin Seriell ATA"

Serial ATA II tar jag iaf som Sata II

Visa signatur

AMD64 3700+2.2ghz@10x240 - GeForce 7800GT - Asus A8N-E - 2xkingston 512 mb - WD 200 Gb
Kringutustning: Logitech MX510, Q-pad XXXL, Koss SB45

Permalänk
Medlem

*Bort*

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

byt ut 3700+ mot en opteron 148 eller 146. Dom klockar bättre!

Permalänk
Medlem

nä, jag har hört gott om san diegon och håller mig fast vid den, dessutom har jag alldrig Oc'at förut så jag kommer köra orginal. vad är den stora skillnaden mellan Opteron 148 och San Diego 3700+ båda ligger på ~2.2Ghz och båda har 1mb l2 cashe =/

är inte Opteron segare än San Diego, Opteron är väll server processorer? har Opteron också 64bitars teknik?

Kan du eller någon annan förklara detta för mig?

Edit: såg detta =>" Processortyp AMD Opteron 148 - 64-bitars "

men ändå kan någon förklara skillnaden?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

skillnaden är att opteron klockar bättre..
och den ASUS A8N-E modellen som inte stödde S-ATA II måste vatt en gammal revsion, då ja har ett A8N-E och en Samsung SpinPiont 120s 200gb S-ATA II

Visa signatur

Athlon 3700+
Sapphire X1600XT Passive
Samsung SyncMaster 910n

Permalänk
Medlem

har inte de flesta (alla?) nforce 4 moderkort sataII? eller det finns inbyggt iaf har jag fattat

tyvätt har jag inte bra koll på skillnaden mellan de 2 processorerna.

edit: datorn tycker jag ser helt ok ut... har inget o klaga på

Permalänk
Medlem

Datorn ser riktigt bra ut

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
nä, jag har hört gott om san diegon och håller mig fast vid den, dessutom har jag alldrig Oc'at förut så jag kommer köra orginal. vad är den stora skillnaden mellan Opteron 148 och San Diego 3700+ båda ligger på ~2.2Ghz och båda har 1mb l2 cashe =/

är inte Opteron segare än San Diego, Opteron är väll server processorer? har Opteron också 64bitars teknik?

Kan du eller någon annan förklara detta för mig?

Edit: såg detta =>" Processortyp AMD Opteron 148 - 64-bitars "

men ändå kan någon förklara skillnaden?

Båda är san diego. Precis samma processor men opteron har bättre stepping. Klockar myyyycket högre.

Permalänk
Medlem

vad tycker ni då? Opteron eller San Diegon.. Jag tycker San-Diego låter finare. de låter udda

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Men Opteronen är San diego! Bara det att det är bättre stepping och går att klocka mycket mera.

Permalänk
Medlem

vad menas med stepping? typ att san diegon har 10x220 och opteronen 12x*** ?!

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

men köp opteronen om du i framtiden skull vilja klocka, de är ju samma processorer i övrigt. samma kärna, cache, original klock, allt! bara det att opteron oc:ar bättre!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
vad menas med stepping? typ att san diegon har 10x220 och opteronen 12x*** ?!

Båda är san diego! Båda har 11x200 och båda har lika mycket cashe minne. Det är alltså samma processor bara det att opteronen klockar myyycket bättre.

Permalänk
Medlem

Okej, ni har övertygat mig, det blir en opteron

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

hmm. har för mig att man skulle kunna låsa upp en 3700+ till en fx55:a, kommer inte ihåg om det var venice el sandiego.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErgoNomiC
hmm. har för mig att man skulle kunna låsa upp en 3700+ till en fx55:a, kommer inte ihåg om det var venice el sandiego.

Hitta en 3700+ venice du Man låser inte heller upp man överklockar den i samma hastighet, eftersom båda har 1mb Cache minne blir det i stort sett samma sak.

Visa signatur

AMD64 3700+2.2ghz@10x240 - GeForce 7800GT - Asus A8N-E - 2xkingston 512 mb - WD 200 Gb
Kringutustning: Logitech MX510, Q-pad XXXL, Koss SB45

Permalänk
Medlem

Nu undrar jag bara om det går att sätta på en NB47J på chipsetet "stavning?!?" utan att den tar i Grafikkortet, eller om det bara krävs en liten modd för att den ska passa.

tacksam för svar

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starboy
Hitta en 3700+ venice du Man låser inte heller upp man överklockar den i samma hastighet, eftersom båda har 1mb Cache minne blir det i stort sett samma sak.

martin martin martin, det var du som berättede det för mig, och jag skrev klart å tydligt att jag var osäker på vilken prossecor det var. och det verkar ju som att man måste låsa upp den på nått vis om man vill kunna överklocka i bios för det går ju fan inte på din dator, och du har ju sån prossecor eller hur^^

BTW: martin sitter 3-4meter ifrån mig (LAN) så jag kommer att få en massa fjantiga kommentarer senare ikväll, MOHAHAHA

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own!!

Permalänk

i-landssyndrom 14000kr i julklapp? annat var det på min tid. För övrigt så håller jag med om opteronvalet.

Permalänk
Medlem

Edit på ihopplockningen

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=156258

det är då "Totalt exkl moms ~ 12989.60kr" spom gäller då min mor kommer köpa via hennes företag, däför la jag till lite saker. sen åker jag nog in till webhallen och köper en http://www.webhallen.com/prod.php?id=46764
eftersom den inte finns på db.com "synd"

en fråga, är det någon speciell skillnad på A-data 2x1024 "db.com" och TwinMOS 2x1024 "komplett.se" ?

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

tycker det ser jättebra ut, jag gillar chassit rejält mycket. KÖP!

Permalänk
Medlem

Ser mkt bra ut

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jag undrar fortfarande vilka ram minnen jag ska ta "2x1024", de får max kosta 3k, och då sak de klara höga klockningar, eftersom jag vil få upp processorn i FX55 hastigheter, sen undrar jag fortfarande om det går aTT sätta på en NB4J ist för den vanliga chipset fläkten.

tacksam för svar,

Är de har bra minnen?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=2048TWX400

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

varför inte ta en opteron 146?. är inte de bättre på att clocka, så som de va att 3200+ venice va sämre att clocka än 3000+ venice?

eller är jag helt ute och cyklar? ;O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Jag undrar fortfarande vilka ram minnen jag ska ta "2x1024", de får max kosta 3k, och då sak de klara höga klockningar, eftersom jag vil få upp processorn i FX55 hastigheter, sen undrar jag fortfarande om det går aTT sätta på en NB4J ist för den vanliga chipset fläkten.

tacksam för svar,

Är de har bra minnen?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=2048TWX400

Jag skulle tagit: http://kylning.com/info.php?cPath=79&products_id=1219&kylid=0...

Här är ett test:
http://www.techsweden.org/index.asp?mod=recensioner&id=38

Ett till:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=77205

Permalänk
Medlem

"inlägget editerat"

Btw jag önskar er alla en riktigt god jul

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

ser bra ut, go jul på dig med

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!