Permalänk
Avstängd

LCD trasig!Är Giz kvar här?

Köpte en Display av Gizmod för ett tag sen.Satte ihop den nu och det enda som händer är att den blinkar till lite precis som det är störningar i den,det blinkar till och blir ränder(flimrar)mer än så händer inte.

Har kört testprogrammet för styrkretsen men bara flimmer
har testat LCD hype,LCD info,power lcd osv osv men nada

Jag har kollat och mätt upp allt men det vill inte fungera helt enkelt.

Ser att sidan Gizmod.com är borta.

Usch vad trött man blir!!!!!!!!!!!!

Finns killen kvar här på Swec.. ?

Här är sheemat jag använt

http://www.turbokeu.com/mycomputer/glcd/glcd.pdf

såhär borde det sett ut med power LCD

Efter många om och men fick jag ett kopplingssheema han trodde skulle fungera men icke,Nu testade jag detta och bevisligen verkar det som att displayen är pajj .Vad gör man?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

jadu du kan väl inte göra så mkt, '
Om din koppling/mjukvara/inställnigar är rätt så borde de funka ifall displayen inte är trasig, kan ju ha gått sönder pga fel i kopplingen.

Permalänk
Medlem

Länk till Power LCD sidan plz

Visa signatur

| AMD Barton XP2500+ @ 2200Mhz Abit NF7-S 2.0 Temp 40/48 Asus Radeon 9600XT |
| AMD San Diego 4000+ 1mb cache ASRock 939Dual-SATA2 Temp 34/43C3D X800GTO|

Permalänk
Medlem

Antar att du testat ändra hur din parallell-port beter sig via BIOS. Alltså bytt från EPC/EPP till "vanlig" etc. Vissa displayer/display-program funkar inte så bra om man kör annat än "standard" parallell-port (dvs stäng av EPC/EPP).

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk
Avstängd

oki ska kolla i Bios!

Powerlcd hittar du på http://www.powerlcd.com

*EDIT* Weiiiiiii nu funkar den :D:D:D:D:D:D ,Det va den där biosinställningen som gjorde susen!!

Jag visste att jag kopplat rätt eftersom det är en simpel krets och jag dubbelkollade den!

Nu kör jag Power LCD V1.1 men vill ha tag i V2.02.Vet nån vart man kan få tag i den mån tro?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A