Dator -> Tv, kopplingsproblem

Permalänk
Medlem

Dator -> Tv, kopplingsproblem

Så här ligger det till: Tänkte fixa tv-outen så att jag kan använda tven när jag kollar på film eller något kul. Men skiten blev svartvit, ovanligt va?

Sökte här på forumet och det stog att vissa tven inte kunde ta emot s-video signaler. Man skulle alltså ha en s-video komposit. Så jag beställde en s-video kabel, s-video komposit och en scartadapter.
Men nu till problemet.. fan allt blir ju bara skit

Den kompositen som jag beställde, kabeln och scartadaptern. Men ingenting går ihop, kan ju inte köra in s-video kabeln in i kompositen och kompositen går ju inte att köra in i scartadaptern

Vad behöver jag göra? Vad ska jag köpa så att detta fixar sig, gillar inte svartvit.

Tacksam för hjälp.

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Avstängd

Re: Dator -> Tv, kopplingsproblem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shift-0
Så här ligger det till: Tänkte fixa tv-outen så att jag kan använda tven när jag kollar på film eller något kul. Men skiten blev svartvit, ovanligt va?

Sökte här på forumet och det stog att vissa tven inte kunde ta emot s-video signaler. Man skulle alltså ha en s-video komposit. Så jag beställde en s-video kabel, s-video komposit och en scartadapter.
Men nu till problemet.. fan allt blir ju bara skit

Den kompositen som jag beställde, kabeln och scartadaptern. Men ingenting går ihop, kan ju inte köra in s-video kabeln in i kompositen och kompositen går ju inte att köra in i scartadaptern

Vad behöver jag göra? Vad ska jag köpa så att detta fixar sig, gillar inte svartvit.

Tacksam för hjälp.

men det har väl o göra med att om du kör pal på grafik kortet eller inte! det ska gå ställa om!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

min tv blir också svartvit om jag kör med likadan kabel och adapter som du.
Jag hörde att det kan ha och göra med om tv´n har stöd för s-video eller inte...
skulle vara kul att få det till å funka korrekt

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

tv-tool kan ibland fixa sådanna problem

Permalänk
Medlem

Jo jag kör pal på graffen och tven men det funkar inte.. och så har jag ett x800xl.. tror inte tv-tool fixar det problemet.

Någon annan? Måste ju gå att fixa.

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me