Permalänk

Handdatortelefon med "flightmode"

Jag har idag en k750i med en inte fullt fungerande joystick - varvid jag har tröttnat på telefonen. Dessutom måste jag skaffa mig en telefon/handdator där jag kan stänga av telefondelen, eftersom jag jobbar på sjukhus.

För att inte "skrämma upp" människor i min omgivning ser jag hellre att prylen ser ut som en handdator, och inte som en telefon.

Jag vill ha en bra kalenderfunktion som kan synkas med Outlook (har det så idag med min k750i).

Qtek S100/S110 verkar ju uppfylla alla mina krav, men frågan är om det finns något mer roligt där ute - och helst inte allt för dyrt. Lever lite på hoppet att S100 ska droppa i pris nu när S110 har lanserats. Kan jag stänga av telefondelen på Qtek S110 och S100?

Naturligtvis kan jag laga min K750i och köpa en papperskalender att ha på jobbet, men hur coolt är det egentligen? Dessutom är jag körd om jag skulle tappa kalendern.

Förslag?

Permalänk

Ja, Qtek S100 kan man stänga av telefondelen på.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson p910i kan också köras i "flight mode".
Om man tar bort tangentbordet liknar den en handdator hyffsat iallafall.

Snart kommer det dessutom en uppföljare med wlan och 3G.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Sony Ericsson p910i kan också köras i "flight mode".
Om man tar bort tangentbordet liknar den en handdator hyffsat iallafall.

Snart kommer det dessutom en uppföljare med wlan och 3G.

p990i menar du? den har visserligen tangentbordet (med bokstäver) inbyggt, men sifferbordet går att avlägsna . sån är iallafall att rekomendera, har för mig att den kommer om 1-2 två månader..inte säker dock.

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk

a1000 är nog ett altenativ . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

P990. Dock kommer den nog inte ut i handel på ett tag, och kan nog bli ganska dyr till att börja med... Den har alla egenskaper du söker i övrigt dock.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om man kan synka en Motorola A925 med outlook, men det finns ialafall kalender och "flightmode".

Har själv en sådan, och köpte den när den var som billigast (800 kronor).
Och då var den även upplåst, så man kan använda den på alla SIM-kort.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Jag vet inte om man kan synka en Motorola A925 med outlook, men det finns ialafall kalender och "flightmode".

Har själv en sådan, och köpte den när den var som billigast (800 kronor).
Och då var den även upplåst, så man kan använda den på alla SIM-kort.

När den var som billigast fick man den för 250 kr.. eller egentligen 0, man betala 250 kr för tre´s kontantkort o fick telefonen gratis. Och då fick man bluetooth headset och den var upplåst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _W_
När den var som billigast fick man den för 250 kr.. eller egentligen 0, man betala 250 kr för tre´s kontantkort o fick telefonen gratis. Och då fick man bluetooth headset och den var upplåst.

Finns erbjudandet kvar och isåfall var?

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _W_
När den var som billigast fick man den för 250 kr.. eller egentligen 0, man betala 250 kr för tre´s kontantkort o fick telefonen gratis. Och då fick man bluetooth headset och den var upplåst.

Haha, åh fan det visste jag inte.

Det är nästan olagligt billigt för den telefonen tycker jag

Och nej, erbjudandet finns nog inte kvar, det här var för över ett år sedan

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

Re: Handdatortelefon med "flightmode"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi2

Naturligtvis kan jag laga min K750i och köpa en papperskalender att ha på jobbet, men hur coolt är det egentligen?

ska du vara skit tuff är det bara skaffa n-gage så kommer dina patienter avguda dig

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Handdatortelefon med "flightmode"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
ska du vara skit tuff är det bara skaffa n-gage så kommer dina patienter avguda dig

Eller också mobbar de honom för att han är så nördig så att han köper världens sämsta pryl bara för att försöka se cool ut?

Nej, men satsa på de bra och kända telefonerna Qtek, SE P910i (vet inte vad den nya heter) eller Nokias handdatortelefon :S

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

Eten M500 eller M600 (som sistnämnda men med wlan och WM5) kan jag rekommendera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har själv en P910i. Fungerar utmärkt! Kör utan knappsatsen då jag tycker den bara är ivägen. Ganska lik en PDA då faktiskt.

Permalänk

har en a1000 som funkar perfa och har allt som du behöver, den är billig begagnad också . . . jag köpte min för 1500pix. Fungerar bra att synca med outlook och har flightmode . . . sen när man har lite att göra så kan man lägga in serier och sånt på minneskortet . . . Doom och lemmings är underhållande ibland också . . . Fast det fungerar ju på dom flesta smartphones . . .

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

Palm har en modell med inbyggd mobil.

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Eten M500 eller M600 (som sistnämnda men med wlan och WM5) kan jag rekommendera.

Det där var intressant. Ser ju trevlig ut. Ska forska mer i detta.

För att undanröja alla tvivel - jag kommer inte använda min kalender framför patienter. Jag tror inte det finns så många som jobbar på sjukhus som använder sin privata papperskalender i samband med patientarbetet.

Jag är på jakt efter en "handdatormobiltelefon" för att ha kalender och telefon i ett, och för att telefonen ska se ut mer som en handdator. Så jag kan använda den som enbart handdator och kalender på min arbetsplats.

Permalänk
Medlem

Qtek 9100.

WLAN + Tangentbord + WM5

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk

Håller med oggee. Kör själv på en Qtek 9100. Grymt nöjd. Jepp, innehåller flightmode.

www.qtek.se

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Kom på att telefonen jag testade i somras var en Qtek S100 (glömde av att det var den som hette så) och jag tyckte att den var riktigt bra. Smidigare än många andra, även om jag inte gillar att ha handdator och telefon i samma paket.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem

Qtek 9100 är het!