Permalänk
Medlem

Re: Pentium VS AMD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lafilip

Är en Amd 64 2500 Ghz snabbare än en pentium 3400 Ghz?

Nej, Pentiumen är snabbare än AMD´n men AMD´n har bättre prestanda.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Pentium VS AMD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Ja med AM2 på ingång med DDR2 och avtalet med Innovative Silicon Inc. med deras Z-RAM. En utvecklad teknik, som gör att man kan öka cacheminnet på processorn, upp till fem gånger, utan att behöva öka storleken på densamma. Jag tror att 2006 blir AMD's år.

Tja du. Tror det är fel. Tror 2005 var AMDs år.
Det är ju under 2006 som Intel kommer komma tillbaka. Och z-ram ligger en bit in i framtiden. Antagligen först om 2 år. Saker tar tid i den här branchen. AMD hade redan börjat utveckla K8 innan dom ens släppt K7. Alltså på K6 tiden. Så saker går rätt långsamt. Tur att företagen arbetar med saker så långt in i framtiden så takten hålls hög ändå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej, Pentiumen är snabbare än AMD´n men AMD´n har bättre prestanda.

Nja, i datorvärlden mäter man ju inte snabbhet med frekvens. Men vill du så får du göra det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Pentium VS AMD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Nja, i datorvärlden mäter man ju inte snabbhet med frekvens. Men vill du så får du göra det.

Uttryckte mig som jag tänker.... Pentiumens klockcykler är högre/fler per tidsenhet men AMD´n gör mer per klockcykel, ungefär som att jämföra en jaguar med en trailerdragare .. jaguaren har högre toppfart men låt bägge ekipagen flytta 60ton så.......

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Du behöver inte dra sånna liknelser för mig. Men när någon säger att en processor är snabb så menar man att den får arbetet gjort snabbt. Hela defintionen på snabb.

Permalänk
Medlem

Tänkte inte på dig, tänkte på de andra ~80000 medlemarna som jag kanske missledde.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Ah.. okie. Bra att du klargjorde då.

Permalänk

Intel ÄGER AMD när det gäller att sitta o pilla i windows o pula med rediering, rendering osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Intel ÄGER AMD när det gäller att sitta o pilla i windows o pula med rediering, rendering osv.

Jaså? Sista 500 benchmarken jag har sett från bla THG, Xbit labs, Anandtech, Hexus mm säger i mot dig på den punkten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DIFference
Intel ÄGER AMD när det gäller att sitta o pilla i windows o pula med rediering, rendering osv.

Jaså!
I stort sett varenda test jag läst senaste halvåret är
det AMD som presterar bäst utom möjligtvis nått syntetiskt
test.
Att skriva att Intel ÄGER AMD visar endast att du inte har
någon vidare koll på hur utvecklingen varit dom senaste åren.

Visa signatur

Q6600 @3.6 , Gigabyte GA-P35-DQ6, Pny 8800 GTS 640 Mb @680/1900, Crucial Ballistix 8500 2 x 1024 5-5-5-15 @1000,
Be Quiet E5-600, Creative X-Fi Fatality FPS, Chieftec CA-01SL-SL-B FullTower , Waterchill KT12A-12VX Triple 120mm

Permalänk
Medlem

När jag sitter & surfar/mailar/chattar etc.. märker jag ingen skillnad mellan P4C 2,8Ghz jag hade innan & X2 4400+ jag har nu... när jag spelar UT märker jag dock skillnad till P4:ans fördel då men när jag spelar UT2k4 så är det till X2 4400+ fördel & då spelar det troligtvis in att det sitter ett 7800GTX i X2 4400+ burken & det satt ett FX5900XT i P4:a burken..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless