Var fan kommer "loggan" /gubben ifrån?

Permalänk

Var fan kommer "loggan" /gubben ifrån?

jag misstänker en jävla raggar-sekt i vår kommun för att ha snott nåns illustration av en gubbe som e luffare (se bild länk nedan).

http://www.fukad.se/bajs.gif

www.roadtramps.com är raggarnas hemsida. och om man läser under fliken stadgar (http://www.roadtramps.com/stadgar.asp) så står det under paragraf 4.1: "Icke medlemmar har ej rätt att bära klubbens märke."......

kan dom bestämma nått sånt, när dom inte ens har illustrerat gubben? nu är jag dock inte säker på om jag har sett gubben nånstans innan, men den e jävligt bekant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag känner också igen gubben...

Permalänk

Det känns som något från "Bamse" eller "Snusmumrikern" från mumin...

Permalänk
Medlem

Mumintrollen, Bamse eller rakt av någon ful pokémon skit.

Visa signatur
Permalänk

Pellefant:
http://pellefant.teamviola.com/image/ser2.jpg

edit: va kanske inte samma, men det var den jag tänkte på när jag såg bilden...

Visa signatur

You're my size I need to try you on

Permalänk

ne, ja tänker på nått som typ visas i eftertexten på nått barnprogram på svt =/ hmm, va fan..... visa för era polare osv.... måste veta var de e ifrån

Jag skulle kunna tänka mejj att den gubben var med i Dunderklumpen sagorna

Visa signatur
Permalänk

Rasmus på luffen luffar'n?

Permalänk
Medlem

Det där är Dunderklumpen i profil!

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk

Tänker också på dunderklumpen.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

shit, känner också igen den grymt mycket, men dunderklumpen kan det väl ändå inte vara?
Jag har i princip aldrig sett det, men ändå får jag otroliga flashbacks när jag ser den där, dessutom:

EDIT: kan det vara snusmumriken i Mumindalen? http://www.karl-david.com/images/moomin.jpg

Permalänk
Hedersmedlem

Tuffe Viktor.

Edit: antagligen inte, förresten. Mössan stämmer inte.

Permalänk

Tuffe viktor har väl ändå en sån "gubbkeps"

Permalänk

Jag tänker inte på dunderklumpen längre.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Inaktiv

Men vem fan har ritat av mig i profil

Han liknar Tuffe Viktor tycker jag med.

Permalänk
Medlem

jag får vibbar av att den tillhör nåt spel, helt ofrivilligt blir jag och tänka på zelda 3, men därifrån är det väl knappast, men ändå...

Permalänk
Medlem

Jag får känslan av att det är någon figur ur bamse faktiskt, någon som bor i en grotta, kanske i ett berg, är lite "utanför" det perfekta kommunistiska samhället, missförstådd helt enkelt. Jag tror att påsen han bär på ska vara rutig. Eller mönstrad på nåt vis.

EDIT: Nej det är inte från något zelda till NES eller SNES iaf.

EDIT2: Kan du inte bara maila dem och fråga?

Permalänk
Medlem

pomperipossa?
EDIT: eller vad heter kärringen i Bamse?

Permalänk
Medlem

det är inte hia hia, om det är henne du tänkte på. jag känner dock också igen den.

Permalänk
Medlem

Men jag tolkar det ändå som att dom menar hela märket med text å allt. Skulle du komma med bara figuren så skulle dom nog inte kunna säga nåt. Om dom nu inte kan bevisa att dom är skapare av figuren.

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem

testa den där bildsökfunktionen som nån länkade till nyligen.. fungerar säkert inte pga att den iaf vad jag såg brydde sig mer i färg än form, men ändå... Kan inte nån färglägga den på ett sätt den borde vara? Så att den väcker mer minnen...

Permalänk
Medlem

borde man inte veta vad den skall föreställa innan man börjar färglägga den *asg*

Visa signatur

I want to believe that the truth is out there!!
But it's hard when i know we never gonna find it!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
testa den där bildsökfunktionen som nån länkade till nyligen.. fungerar säkert inte pga att den iaf vad jag såg brydde sig mer i färg än form, men ändå... Kan inte nån färglägga den på ett sätt den borde vara? Så att den väcker mer minnen...

Bättre än inget

Visa signatur

"Andreas Hedlund har gått igenom alla tänkbara mjukvaruproblem. Nu har han kommit fram till hårdvaran.
Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken, fungerar inte."
[i]- SAF-tidningen Stockholm, nr 4, 4 juni 1999[/i]

Permalänk
Medlem

beast, jag tänkte så också, men sen tänkte jag: "skitsamma, får vi fler dimensioner, så whaterver"...

oniac, hott!!

Permalänk
Medlem

Min direkt känsla är häxan hia-hia från bamse.

Permalänk

Angående det juridiska: Nej dom kan inte bestämma att ingen utanför klubben får bära deras märke. Det är skyddat av upphovsrätten (om dom inte själv gjort sig skyldiga till upphovsrättsbrott iofs men det ska inte spela någon roll för DIG då upphovsrätt finns) men du får använda den för "privat" bruk dvs trycka upp den på en jacka och kuta omkring på stan... no problems... ingen kan säga åt dej att du inte får ha det. DOCK får du inte på något sätt "tjäna" på märket tex merchandise osv... Du får också trycka upp ett till mamma om du vill

/Micke.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Det verkar ju som om det där märket får folk att tänka på alla möjliga saker - allt från Dunderklumpen till Zelda. Så jag tror att det helt enkelt är är en allmänt stereotyp tecknad luffarprofil. Som får oss att tänka på olika figurer i hatt

Visa signatur

5.times {print "Lär dig ruby!"} http://poignantguide.net/ruby/

Permalänk
Medlem

Han påminnde mig direkt om "Karlsson på taket".
Finns ju ett avsnitt av de nyligen tecknade Karlsson på taket då de klär ut sig till Påskkärringar, och detta ser väldigt likt ut.

Visa signatur

+++++++[>++++++++++>+++++++++++++++<<-]>-.---------[>>++<<-]>>----.<-.---.>++++.

Permalänk
Medlem

Direkt när jag såg den så tänkte jag på nån figur i Bamse.

Permalänk
Medlem

Jag sätter 10 kr på att road tramps medlemmar själva har knåpat ihop denna fina lilla logotype. Som alla vet så träffas de ju en gång om året för att klippa julgranshjärtan, baka pepparkakor och läsa bamse. Visst kan man se var inspirationen kommer ifrån, men att någon kan anklaga jönköpings egna små gullegossar för att inte göra sina julpyssel på egen hand, går över mitt förstånd.