Permalänk
Medlem

bygga eget chassi

Såg en artikel pchemma och vart sugen på att bygga ett helt eget chassi.
Så jag bestämde mig för att bygga ett i plexiglas,för det e så snyggt :P, men jag har letat hela veckan utan resultat
så nu undrar jag om nån på detta forum kan hjälpa mig :).
glömde frågan
ja undrar om nån vet var jag kan köpa plexi glas
har letat men hittar inte

Permalänk
Medlem

öhm, vad är det du letar efter :p?
förstår inte riktigt frågan

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

om du ska göra ett i plexi så kommer det bli dyrt över 2000 kr tippar ja på ... annars så gär ett med ett fönster bara mkt billigare använd trä eller något ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ja men det blir snyggare om man bygger ett helt i plexi

Permalänk

vill du lägga ut runt 2000 kr på det så... på en bart plexit så.. sök finns lite trådar om detta..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

kolla hos glasmästaren o fråga efter plexi eller akryl:P

Permalänk
Medlem

eller köp http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=122072&cks=PRL (finns i fler färger)

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

del blir ca 3000kr för attt bygga ett plexi chassi själv (har kollat priser) du ska ha snygga vinklar, plexi, moderkortplatta, nitar blirsnyggast. det är inte billigt men säkert roligt!

ett tipps köp ett färdigt och modda det som du vill:)

Visa signatur

//GooZal

Permalänk
Medlem

ok tack för tipsen

åsså en fråga till
kan man gravera akryl?

Permalänk

kom ihåg att plexiglas är skitkänsligt för repor

Visa signatur

P4 3.0GhZ 2x512MB@400MhZ Ati Radeon 9600 Pro 256MB 1x250GB 1x160GB 1x120GB Shg Computers TFT 17"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyco_mf
ok tack för tipsen

åsså en fråga till
kan man gravera akryl?

.......

Okej, här följer några steg för hur du ska göra för att få en snygg gravyr i akryl:

1. Banka huvudet hårt i en vägg.

2.Upprepa.

3.Leta upp en kille som heter GoTall här på forumet. Han graverar åt folk (vilket tyvärr även du är) om de betalar. För tillfället verkar han göra raider mot nätaggregats-trådar, men du kan nog få tag på honom om du PM:ar.

4. Skicka iväg din låda, eller den sida du vill ha graverad, till honom.

5. Vänta.

6. Upprepa steg 1.

7. Gå till apoteket och hämta ut lite Ipren, för att lätta smärtan i ditt huvud.

8. Hämta upp sidan och visa stolt upp den i Galleriet här på SweC, som om du hade gjort den själv.

9. Få massa beröm av de "mindre duktiga" SweCs. Du vet, de som brukar spela cs och "råkade" säga ord som "WORD" och "YO" när hiphop-flugan slog till.

Alternativt

SÖK!

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Yo, word, ..
ok plexi bygge behöver inte bli så dyrt .. de flesta glasmästare har spillbitar .. dock får man kapa till dem i de storlekar man behöver ..

1:moderkortsplatta = köpa? = gör en själv i just plexi . ..
2:vinklar? = bygge i plexi= gör dem själv i just plexi

tar tid och visst det kostar nån krona men det tar mer tid än det kostar..