Permalänk
Medlem

Problem med USB!

Ursäkta om den ligger galet, flytta gärna isf.

Jag har problem med min Razer Diamondback Magma. Allt var frid och fröjd tills för någon vecka sedan då den började stänga av sig korta perioder (1 sek) mycket irriterande. Provade alla USB portar jag har men ingenting fungerar. I brorsans dator är det inga problem, där går det finnemang. Hans mus (MX 510) Fungerar finemang i min, inga problem alls.

Nu är det lite värre, ibland stänger den av sig och går inte igång förrens jag dragit ut den och satt tillbaks den igen. Den gör så varannan minut ungefär under belastning (läs Spelar) och lite då och då när man bara surfar.

Åtgärder hittills:

* BIOS inställningar, har testat med och utan legacy.
* Testat alla drivrutiner på denna jord. (Inkl. Razers från hemsidan och på CD'n som följde med.)
* Startat i felsäkert och tagit bort alla USB enheter och installerat om osv.
* Formaterat datorn, installerat om med en windowsskiva där det fungerat felfritt tidigare.
* Satt en kylfläns på sydbryggan (som väl innehåller USB-Styrenheten?) Tänkte den kanske överhettade.
Samma problem kvarstår.

Vad tror ni problemet kan vara? Är det min USB-Styrenhet som gått åt skogen? Bara att köpa nytt moderkort?

System:

ASUS A7V 600-X
Barton 2500+
Kingston KVR 3200 DDR 512 MB
Seasonic 450 W Nätagg

Är väl det relevantaste tror jag, fråga om ni undrar något.

Tack för er tid!

Permalänk
Medlem

tja, för att göra ett konstigt problem lätt köp en ps2<-->usb och pröva i den porten. kanske det funkar?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk