Permalänk
Medlem

Problem med xavi 5222

Tjena!

Vårt modem dog häromdagen och jag fick låna en polares gamla BBB modem, xavi 5222. Nu har jag fått igång internet på en av datorerna genom att använda xp's inbyggda pppoe. Men jag vill få igång det till alla och DHCP verkar inte vara igån på modemet. Hur löser jag det?

Jag har Spray ADSL, med pppoe anslutning..

Har testat de vanligaste ip-adresserna för routrar, har läst alla manualer på bbb's hemsida och förjäves försökt hitta något vettigt på xavi's hemsida.

Tack för er tid!

Mvh/ Johannes

EDIT:

Nu lyckades jag komma in i webgränsnittet för routern iaf, löser det förmodligen. Ber om ursäkt för den förhastade frågan.

Permalänk
Medlem

webbgränssnitt för xavi 522

Hur kommer jag åt webbgränssnitt för xavi 522an? Har precis fått det här modemet, och skulle behöva komma åt för att göra vissa ändringar i inställningarna.

Tack på förhand

Visa signatur

den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att du förmodligen inte får göra några ändringar för BBB, men here goes:

Tryck snabbt på resetknappen 3-4 ggr i följd, LAN lampan ska sluta lysa för att sedan komma igång igen, då är det återställt.

Sen knappar du in: 192.168.1.1 i din webläsare. Lösenordet är efter reset: Admin/Admin, notera versalerna.

Sen har du förhoppningsvis full tillgång att ändra på inställningarna.

Permalänk
Medlem

Den enda lampan som slutar blinka är wan lampan. Men sedan när jag försöker komma åt modemet, så får jag bara ett felmeddelande: Fel vid sidhämtning.

Tack

Visa signatur

den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Sätt din egen ip-adress till 192.168.1.100, nätmask till 255.255.255.0 Gateway till 192.168.1.1

Glömde skriva det, hoppas du får till det nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennahoj
Kom ihåg att du förmodligen inte får göra några ändringar för BBB, men here goes:

Tryck snabbt på resetknappen 3-4 ggr i följd, LAN lampan ska sluta lysa för att sedan komma igång igen, då är det återställt.

Sen knappar du in: 192.168.1.1 i din webläsare. Lösenordet är efter reset: Admin/Admin, notera versalerna.

Sen har du förhoppningsvis full tillgång att ändra på inställningarna.

Problemet när man gör så är att man tar bort ALL programvara på routern. Inte att rekomendera alltså.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Tarang:

När jag gjorde så behöll den faktiskt alla inställningar från BBB, det enda som verkade ändras var lösenordet, vilket också går tillbaka till sitt vanliga så fort man startar om den utan att välja Save All, verkar det som.

Ta inget jag säger för givet dock, jag har haft fel förr.

Permalänk
Medlem

det funkade, MEN.....

Det funkade att komma in i modemet, men när jag gör ändringar, så sparar den inte. Det som händer när jag trycker på apply är att den laddar om sidan, och ändringarna som jag har gjort finns inte kvar. Vad beror detta på?

Tack på förhand

Visa signatur

den som lever får se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennahoj
Tarang:

När jag gjorde så behöll den faktiskt alla inställningar från BBB, det enda som verkade ändras var lösenordet, vilket också går tillbaka till sitt vanliga så fort man startar om den utan att välja Save All, verkar det som.

Ta inget jag säger för givet dock, jag har haft fel förr.

Har just haft utbildning om Xavi 5222:an och den ska resetta allting har den inte gjort det så har man endast haft tur.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz