Tävling, hur länge har din dator stått på?

Permalänk
Medlem

Hade min längst bekräftade uptime på 503 timmar och 45 minuter (på en kvart när tre veckor) för någon vecka sedan. Tvingad till omstart på grund av Windows Update. Tror dock att jag haft längre uptime med den här burken innan dess, men det är det längst bekräftade.
Aktuell uptime ligger på 15:25:40 @ Win XP SP2 för de som undrar. Senaste orsaken till omstart berodde på en utökning av operativsystemspartitionen.

Varför denna uptime då? För att få ha min dator ifred. Delar uppkopplingen genom min dator, så för att frugan inte ska sätta sig vid min dator så fort hon bara ska surfa lite så har jag min igång konstant så att hon bara behöver sätta sig vid sin och surfa på... Sedan ligger större delen av musikarkivet på min dator, så lyssnar hon på musik gör hon det via min dator och så vidare...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Stänger av datorn när jag sover/är borta så det blir nog inte mycket. Dock är jag stålt över att alldrig haft en krash, och heller inga ofrivilliga omstarter:).

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk
Medlem

lol, vilken jäkla fjortis-tråd!
Och regeln om att man får starta om datorn gör det ju bara mer skrattretande.

Hade din dator varit påslagen ett halvår hade det varit lite "häftigt", men 6/1.....

Permalänk
Medlem

just nu nästan 17h sen omstart... men sen jag startade den är väll 2½ vecka sen... var FAKTISKT tvungen och stänga av datorn helt o hållet när jag skulle på lan... förstod inte varför... :/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
whisky1988, du har inte sett att flera site på nätet redan har släppt tester på FX60? Hur vet du att creel inte har testat en FX60 på så sätt och fått behålla den?
Sen finns det folk med kontakter i forumet, t.ex. så har Dahl en Yohan processor redan, vad jag vet säljs de inte än (löst alltså). Han har en Intel P4 ES processor också om jag inte minns helt fel, han har helt enkelt kontakter. Det kan creel mycke väl också ha.
Sen så verkar FX60 ha släpps världen över den 10 Januari enligt SweCs nyhet.

Och ErikR, vad menar du med att FX60 e sämre än 57an?

The Techreports test visar att FX60 e bättre iaf 3dMark05.
Spelprestandan e ungefär samma, 1fps hit eller dit. FX60n e endå bättre iom dualcore. Ibland vinner FX60, ibland FX57. 60 vinner dock mest tycker jag.
Det enda creel möjligen kan ha fått i förväg är hans FX60, om han förbokade.
Nog offtopic.

System uptime: 5 days 21 hours 41 minutes 11 seconds

Fast jag har nyligen startat om. Brukar ligga runt 3veckor på en uptime, sen startar jag om pga installation eller något.

LoUL väldigt intressant....

OT: 3dagar

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

kukmätartråd men okej!

Min förra win2k burk som användes dagligen fick jag en uptime på 18v och 3dar, timmar o minuter minns jag inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
LoUL väldigt intressant....

OT: 3dagar

? btw, var det inte du som skrev att Lian Li var onödigt och nu har du skaffat det själv?

Jag kom på, min router har varit på i 50dagar, fast det kanske räknas som server?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

kan man se nån stans hur länge systemet har vart igång? förutom på nätversanslutningen då.. (har w-lan som hoppar ut titt som tätt så kan inte kolla på den)... om nån svarar, citera då.. kommer inte läsa i denna tråden mer så kommer inte se att nån svarar annars...

Permalänk
Medlem

Mest töntig tråd, Min har varit på sen 97-05-10, Windows 95. Ja? Jag drog bara till med någe, som ANTAGLIGEN nån annan här med gjort. Bildbevis, annars skrot ^^

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

mmmm..... töntigast tråd 2k

3 månader ca

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

10-11 dygn tror jag "rekordet" är på annars nu är det 14h

Permalänk

http://SweclockersWS.league.uptime-project.net/

Endast för arbetsstationer. Inga servrar.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Tror min gamla server låg på 120dagar förut, har tyvärr inget screenshot på de

*Ändring* Tänkte mig inte för, såg nu att det bara var arbetsstationer

Permalänk
Medlem

luzion, varför skriver du att du har ändrat när du inte har gjort det?
samlar du kommentarer eller vad? :S
för om du kommer på att du har fel är det vell lika bra att inte kommentera när du endå inte har något att komma med?

OT: 3 dygn kanske

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
luzion, varför skriver du att du har ändrat när du inte har gjort det?
samlar du kommentarer eller vad? :S
för om du kommer på att du har fel är det vell lika bra att inte kommentera när du endå inte har något att komma med?

OT: 3 dygn kanske

Gör man en ändring inom 0-2min så visas det inte som ändring.

ont, 34 dagar med win2k innan den balla ur, jag nu lyckas jag inte ens få dne stabil i 2 dagar

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

vet inte riktigt, en sisådär ~5-6veckor under sommarlovet

men min mor och far var inte glada efter det :/ förstår inte varför

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Avstängd

Min har varit på sedan 1988...var tvungen i stoppa i en hd med men det gorde jag när datorn var påslagen

Visa signatur

[Amd Athlon64 3500+ 2.2Ghz]-[Abit kn8 Nforce4]-[1024 DDR]-[GeForce 7800GT 256mb]-[Seagate Sata 250Gig]-[Cambridge MegaWorks 550 THX]
[3dmark06 3841p]-[3dmark03 16319p]-[3dmark05 8018p]

Permalänk
Discokungen

Sommarlov :

Var tyvärr tvungen att stänga av den för att den buggade loss när man försökte spela upp film, fungerade perfekt efter reboot

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
http://SweclockersWS.league.uptime-project.net/

Endast för arbetsstationer. Inga servrar.

Hakade på jag med, för närvarande ligger mina maskiner i topp, JX och JX2 är mina arbetsstationer/utvecklingsburkar på kontoret.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Hakade på jag med, för närvarande ligger mina maskiner i topp, JX och JX2 är mina arbetsstationer/utvecklingsburkar på kontoret.

Kanon

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Servern jag administerar på jobbet
http://img32.imageshack.us/my.php?image=uptime4at.gif

*fuska med win2k server i kallt rum*

hehe

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Linux RedHat servern

Uptime: 156 dagar, 11h, 13 min, bla bla...

Stänger bara av den när jag tycker fläkten verkligen börjar låt groteskt mycket.. vilket inte händer ofta då den står i ett eget rum

Men man fick ju inte tävla med servern..

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

Min burk i klädkammaren räknar ut en animation sedan 2 januari, ständigt 100% CPU alltså.
Kommit en tredjedel. Blir det strömavbrott ska jag sparka Vattenfall i röven.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

har väl haft datorn på dygnet runt dem senaste 6 åren, med omstarter endast när man uppdaterar mjuk- och hårdvaran. Samma sak med linuxburken i hallen som agerar router/bnc/web-server, fast den har nog bara rebootats ett par gånger under den tiden.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

record: 1w 3d 21h 46m 4s

på en laptop då jag var i in das Vaterland (tyskland)

stationära i 2 veckor om jag minns rätt

Permalänk
Medlem

Finns redan en swec leageue som är stor

http://sweclockers.league.uptime-project.net/

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

2 timmar och 20 minuter....

// Amatör

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Medlem

Tycker det är dumt att det gills att man startar om när man har installerat.. Är det så reglerna är så har jag haft den på sedan 4 januari när jag fick den.

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem

1dag, 2 timmar och 45 minuter.

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i