Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

lägga till en dator till nätverket?

Jag har för längesedan skapat ett nätverk genom Win XP men hittar inte den där filen som man ska öppna på alla datorer som man vill ha med i nätverket. Nu har jag byggt en ny dator och vill få med den på nätverket, finns det ett lätt sätt att addera denna dator till mitt befintliga nätverk även om jag inte har kvar den där filen?

Tacksam för svar,

/T

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | Abit KN8-SLI | Twinmos PC3200 2 x 1024 Gb | XFX 7800GT 450/1050 MHz | X-FI XtremeMusic | 280 Gb SATA2 | Samtron 19" 98PDF

Permalänk
Medlem

Det finns en wizzard under nätverk som du kan köra även om du saknar filen. (Den gör samma som filen gör)

Visa signatur

Mvh
Tomas

Permalänk
Medlem

Guiden Konfiguerar Nätverk tror jag det står. Men det är bara till för att aktivera fildelning egentligen, har du XP på den datorn ansluter den lätt till nätverket ändå..

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Beror på, har du Windows 98 SE - eller senare (Utom XP) måste du använda dig av nätverksdiskett för att kunna köra guiden. (Det är det filen du pratar om är till för.) Däremot XP borde koppla upp sig automatiskt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundås
Beror på, har du Windows 98 SE - eller senare (Utom XP) måste du använda dig av nätverksdiskett för att kunna köra guiden. (Det är det filen du pratar om är till för.) Däremot XP borde koppla upp sig automatiskt.

Jag har XP, hur menar du att den kopplar upp sig automatiskt? Om så nu är fallet vart hittar jag då de andra datorerna i nätverket?

/T

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | Abit KN8-SLI | Twinmos PC3200 2 x 1024 Gb | XFX 7800GT 450/1050 MHz | X-FI XtremeMusic | 280 Gb SATA2 | Samtron 19" 98PDF