Permalänk
Medlem

Telia ADSL

Hej, Jag har haft problem med mitt internet sedan jag skaffade det och nu är jag less! När man ringer så bryts internet och kommer tillbaka efter en stund, samma när man lägger på telefonen.
Det brusar också ofantligt i luren när man pratar.
Jag har kopplat in i "första" uttaget i huset och allt sådant.

Hjälp tack!

Visa signatur

foe soe!

Permalänk
Medlem

Telia har rätt bra support, den är gratis också.

Tel: 90200

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Re: Telia ADSL

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pLaYb0y
Hej, Jag har haft problem med mitt internet sedan jag skaffade det och nu är jag less! När man ringer så bryts internet och kommer tillbaka efter en stund, samma när man lägger på telefonen.
Det brusar också ofantligt i luren när man pratar.
Jag har kopplat in i "första" uttaget i huset och allt sådant.

Hjälp tack!

Skarvsladd mellan jack och modem? Parallellkopplat förstajack? Defekt splitter? Kopplat bort all övrig utrustning ur jacken? Använder du en trådlös telefon av märket Siemens?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inga problem med siemens bättre telefoner i alla fall, Har en sl100 stående ca 50 cm från modemet och det funkar finfint

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Inga problem med siemens bättre telefoner i alla fall, Har en sl100 stående ca 50 cm från modemet och det funkar finfint

Nej inte alla, det är främst Gigaset-serien som strular. Säkert haft ett 10-tal kunder med brus i tele, tappad synk, uppkopplingen bryts när det ringer m.m. som löst sig när man plockat bort just denna telefon.