Hur stor skillnad på separat ljudkort och ett integrerat till 2.1?

Permalänk

Hur stor skillnad på separat ljudkort och ett integrerat till 2.1?

Hej!

Jag ska skaffa mej ett 2.1 högtalarpaket (logitech z-2300). När jag skaffar ett så pass "dyrt" paket så vill jag ju ha ut så mycket så möjligt från de högtalarna. Och då kommer frågan:

Kommer det bli stor skillnad om jag uppgraderar mitt integrerade ljudkort (ac97 lr någonting) mot ett separat ljudkort. Och om så är fallet vad ska man då satsa på?

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett gammalt Creative SoundBlaster Live!, och det krämar fram bättre bas ur minda högtalare utan att ljudet knakar och krassalr, så du kna inversterar i ett SoundBlaster Z2 dom e rätt bra tror jag,lr om du har mkt pengar ett XiFi Xtreme music, dom ska tydligen vara fantastiska

Permalänk
Medlem

X-fi-serien har klockrent ljud men lite dyrt kanske vore bra om du gav oss en aning om hur mycket du vill lägga ut också

Permalänk

Jag har svårt att tänka mig att du kommer höra någon skillnad, faktiskt. logitech z-2300 är inte ett såpass bra ljudsystem att det gör någon större skillnad.

Permalänk
Medlem

MEN SÄTT I ETT BILLIGT LJUDKORT FÖR DE INBYGGDA E DE SÄMSTA DU KAN HA TYP(sorry för caps) men jag själv bytte upp mig har ett altec lansing ADA885 märkte en himla skillnad nu vet jag inte hur det här högtalarpaketet är men ja

Permalänk

Jag har kanske en femhundring över till ljudkort... Vad är prisvärdas för dom peningarna?

Permalänk
Medlem

skaffa dig ett audigy 2 zs (stavning?), förra generationen ljudkort från creative. Prisvärd och bra ljud.

Permalänk
Medlem

Köpte ett sånthär i förrgår, det blev en riktig förbättring.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=50325

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror de flesta här som skriver att det är sån jäkla skillnad mellan integrerat eller icke, snackar skit. Sån skillnad är det inte, visst kan det kanske märkas skillnad om du sitter och ska göra din egen musik och har riktigt schyssta lurar/högtalare, men hur många gör det?

Permalänk
Medlem

ne beror ju på högtalarna också men de inbyggda ger mer brus störningar pga dpliga signaler försvann helt för mig jag kan spela högre utan risk för högtalarna pga av att alla störningar är borta men kan ju va att jag har hyffsade högtalare också och hade ett bra ljud kort i den förra sen kanske det är lite skillnad på ett billigt kort och ett xfi-fatality men ändå skillnad gör det jorden går inte ut i dom analoga signalerna lika lätt men ska du köra digitalt kör på det inbyggda ljudkortet då för då renderar inte ljudkortet signalerna