Philips 20" Wide TFT 200W6CS

Permalänk
Medlem

Philips 20" Wide TFT 200W6CS

Har fått ett erbjudande från jobbet om att plocka ut en Philips 20" Wide TFT 200W6CS. En låg månadskostnad men man vill ju ändå kolla med de som vet bättre gällande skärmar.

Det som stör mig lite är att i Spec som jag fått från jobbet är att de är en 8ms skärm, dock när jag söker på den så får jag upp 16ms. Vad ska man tro på?

Det som jag använder denna burk till är att spela och då främst BF2.

Så, vad säger ni? Skall man slå till elelr är det en dålig skärm för ändamålet. Sitter nu på en väldigt gammal 19" CRT.

Permalänk
Medlem

Jag har haft denna skärm i snart 2 månader, mycket nöjd med den, Inga döda pixlar, bra färger men den hade lite back bleeding eller va de nu heter när skärmen är helt svart.

Jag trodde de va 16ms på min skärm när jag beställde den, men när jag fick hem den va kartongen märkt med 8ms, men man vet ju aldrig du kanske får en med 16ms.

BF2 har ju inget Wide stöd egentligen, men de går att spela, om man inte är jätte känslig att bilden blir lite utdragen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+, MSI K8N SLI-F, Asus GeForce 7800GT, 4*512mb DDR, Zalman Lyftkylning..
Några av mina gravyrer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axel_e
Jag har haft denna skärm i snart 2 månader, mycket nöjd med den, Inga döda pixlar, bra färger men den hade lite back bleeding eller va de nu heter när skärmen är helt svart.

Jag trodde de va 16ms på min skärm när jag beställde den, men när jag fick hem den va kartongen märkt med 8ms, men man vet ju aldrig du kanske får en med 16ms.

BF2 har ju inget Wide stöd egentligen, men de går att spela, om man inte är jätte känslig att bilden blir lite utdragen.

Hur är det med Wide-stöd. Krävs det speciellt grafikkort, eller finns det "inbyggt" i Windows?

Visa signatur

Driver sajten www.alltomelbil.se.

Permalänk

Re: Philips 20" Wide TFT 200W6CS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gecke
Har fått ett erbjudande från jobbet om att plocka ut en Philips 20" Wide TFT 200W6CS. En låg månadskostnad men man vill ju ändå kolla med de som vet bättre gällande skärmar.

Det som stör mig lite är att i Spec som jag fått från jobbet är att de är en 8ms skärm, dock när jag söker på den så får jag upp 16ms. Vad ska man tro på?

Det som jag använder denna burk till är att spela och då främst BF2.

Så, vad säger ni? Skall man slå till elelr är det en dålig skärm för ändamålet. Sitter nu på en väldigt gammal 19" CRT.

De har bytt ut panelen i skärmen från 16ms till 8ms. Det är alltid olyckligt när tillverkare släpper olika paneler under samma modellnamn, men efter vad jag hörde senast så tillverkas inte 16ms varianten längre och det finns knappt kvar några i butik.

Visa signatur

~Pelle~