Permalänk
Medlem

suck, även om jag skulle ha råd med korten, och med riggen i övrigt, skulle jag aldrig ha råd med elräkningen eller tillräckligt med öronproppar...
ge mig hellre bättre kort, inte flera...

Trevligt för de som har råd med det kanske, men den delen av marknaden är nog inte så särskilt stor har jag en kännsla av. Tycker det känns mest som att hela konceptet sli (speciellt nu när det är uppe på 4) bara är till för de som har våtdrömmar om (och för övrigt tror att det är allt som är viktigt) högre 3dmark-poäng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Svalt.. nope
Tyst.. knappast det heller
Men är det inte lite vackert på något skruvat, hårdvarusensuellt sätt?

hårdvaruerotiskt vulgärt kanske?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Quad-öronpropp blir nästa steg i utvecklingen

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Ähhhh....

Jag anställer en kines som står o häller flytande kväve på dom... då blir det tyst o fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315197

Det där borde vara ett minimum

Edit: Andra alternativ borde vara

http://www.dustin.se/dacsaportal/system/pages/products/wf_sho...

eller

http://www.dustin.se/dacsaportal/system/pages/products/wf_sho...

Har jävligt svårt att hitta produkter som stödjer den upplösning

Precis, är ju rena skämtet att sälja den där burken med EN 19", borde helst säljas utan skärm så man får välja själv.
I övrigt så märktes det att kompletts system var snålat på i princip allt (relativt) utom grafikkorten. Ok, nu är kanske inte en 4800+ snålt, men ska man ha det bästa (som man har med de där grafikkorten) så bör det väl levereras med en FX60.
Och EN 250Gb 7200rpm HD är inte heller särskilt extremt!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Precis, är ju rena skämtet att sälja den där burken med EN 19", borde helst säljas utan skärm så man får välja själv.
I övrigt så märktes det att kompletts system var snålat på i princip allt (relativt) utom grafikkorten. Ok, nu är kanske inte en 4800+ snålt, men ska man ha det bästa (som man har med de där grafikkorten) så bör det väl levereras med en FX60.
Och EN 250Gb 7200rpm HD är inte heller särskilt extremt!

Tror det är så att dom inte får sälja korten separat. Att dom skrivit under på att dom måste säljas i kompletta system. Så då måste komplett ksicka med skärm och HDD och sånt där, men dom håller sakerna ganska billiga för att folk lättare ska ha råd att köpa egan grejor. Men dom håller det ändå inte på en löjligt låg nivå, som t.ex. sempron med 256 mb ram och en 80GB disk. För då skulle nvidia avsluta sammarbetet.
Så dom måsta ha hyffsat billiga saker som inte är helt kassa.

Permalänk

Hmm..... för att kunna köra på fullt, behöver man först ett PC Power & Cooling Turbo-Cool 850W SSI. Eller varför inte dra på för fullt, med ett TURBO-COOL 1000W med en peak på 1100W. Sen så får man köpa en Dell 3007WFP 30-inch Widescreen Digital Flat Panel LCD Monitor som klarar upplösningen 2560 x 1600 och tillbehöret: nVidia Quadro Geforce 7800 GTX (Compatible with Dell 3007WFP 30-inch WideScreen Monitor). Sen får man väl köra med dubbla opteron med egentillverkad lösning för kompressorkylning på dem, kanske en Vaopchill XE II och en LS som man sätter under chassit och drar upp igenom chassit.. Sen 2 st vattenkylnings paket till de 4 GPU'erna. Kanske det här kitet från Asetek--->>>

http://asetek.com/default.asp?showPage=startside.asp&param=si...

http://www.pcpowercooling.com/products/power_supplies/max-per...

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=se&...

http://accessories.euro.dell.com/sna/PopupProductDetail.aspx?...

Det kostar säkert 100.000 att plocka ihop ett sånt paket.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Patetiskt

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

Dom har lyckats!
MAC BLIR BILLIGARE ÄN PC!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Dom har lyckats!
MAC BLIR BILLIGARE ÄN PC!

hahaha, true true, men knappast för att apple kliver av sina höga hästar utan snarare för att nvidia+gänget tror att alla är miljonärer...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

är det inte så att vi ser Kinc på en bild på vr-zone? undra vad som kommer att hända de närmsta dagarna i 3dmark06...

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk

alltså paketet på komplett.se för 36000 är det mest prisvärda paketet som nånsin har funnits i en datorhandel, tänk själva, vad tror ni Gkorten kostar dom 4a som sitter i den ? 24000:-, prollen 6500:-, minnena 3000:- skärmen 4000:- nu är vi över 36000 så är det så mycket mer som kostar.

så klart värd 36000 om man har dom cashlen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Quad SLI

Konfigurerade om den med Fx 60 och lite annat godis:

Komplett SLI QuadGamer
Artikelnr: 318711
Lagerstatus: 1 st. på lager
Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16,
AMD Athlon 64 FX-60 2.6GHz Socket 939,
Seagate Barracuda 7200.9 500GB SATA2
Corsair TWINX2048-3200C2PRO DDR 2048MB
Western Digital Raptor 150GB SATA
Manualer Microsoft Win XP Home SP2 Swe
Royalty Microsoft Win XP Home
MS Coa Label Microsoft Win XP Home
MS XP Home SP2 Svensk
Support 3 år Komplett.se,
XFX GeForce 7900GTX GX2 1GB GDDR3, Bulk,
XFX GeForce 7900GTX GX2 1GB GDDR3, Bulk,
eMagic USB2 multikortläsare
Logitech MX518 Optical Mouse,
Silverstone SST-TJ05B-T E-ATX, svart,
Fortron Source Epsilon 700W, Blue Fan,
Strömkabel PC m/jord 2m
Nero Express 6.0 Norsk/Engelsk
CyberLink DVD Solution 3.0, 6Channel,OEM
EA Need For Speed Underground, OEM
Norman IC, 1 year license Virus Control,
Stötsäker kartong
SoftThinks Installations och recovery
Steelpad 4D Gaming Musmatta
Microsoft Digital Media PRO Keyboard,
Garanti 3 år - Skicka in
Sony Diskettstation 3,5" 1,44MB Svart
Sony DVD-brännare DWG120AB2 IDE OEM
Samsung 21" LCD Syncmaster 214T TCO03

tot 49943.07kr

så det värsta som finns på marknaden kostar alltså 50 kkr

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Svalt.. nope
Tyst.. knappast det heller
Men är det inte lite vackert på något skruvat, hårdvarusensuellt sätt?

Nja. Skulle väl vara att jämföra det med ett stort, vackert och samtidigt vulgärt, fulhack i programmering.
Det är ingen snygg lösning, men det är en lösning, så då är det per definition vackert.

Men nej, det var inte så jag menade.

Permalänk
Medlem

Som killen i artikeln skrev blev kändes inte korten allt för varma när han kände på dem?
Om man känner på kylflänsarna med handen och inte bränner sig, då är det långt från varmt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

man kan få ner komplett paketet i ca 23000kr om man tar allt det billigaste, alltså kostar grafik korten runt 15000kr i detta paketet.

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Medlem

Hmmm... Ett forum som till stor del handlar om datorprestanda, en "nyhet" om att koppla samman 4 grafikkort och knappt en enda positiv kommentar...

Visst, det finns nackdelar (ljud, värme, kostnad) men det är inte tänkt att alla 14 åriga CS-spelare och halvfattiga studenter ska ha det här heller, hur många klagar på att en Ferrari är alldeles för dyr och låter för mycket?

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem

Varför kör de med en FX-60 i 05 är frågan

Permalänk
Medlem

Kan dom inte komma på en revolutionerande ny teknik istället för att komma med detta?!
Visst det är NY teknik men inte så revolutionerande precis...

Fast skulle vara roligt att ha

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
Varför kör de med en FX-60 i 05 är frågan

Varför inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Varför inte?

eftersom man vill ha maximal CPU-kraft (för att unvika den oundvikliga flaskhalsen) och då tordes väl FX-57 vara bättre med sina 200 extra MHz eftersom 05 inte använder flera CPU:er.

Permalänk
Medlem

http://firingsquad.com/hardware/2560_1600_gaming_preview/page...

singlecard spelbenchar i 2560x1600.. x1900-serien vs 7900-serien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
eftersom man vill ha maximal CPU-kraft (för att unvika den oundvikliga flaskhalsen) och då tordes väl FX-57 vara bättre med sina 200 extra MHz eftersom 05 inte använder flera CPU:er.

nVidias drivrutiner numera stödjer SMP (dual-core) så kan FX-60 vara bättre än FX-57 även i entrådade spelbenchmarks.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Hmmm... Ett forum som till stor del handlar om datorprestanda, en "nyhet" om att koppla samman 4 grafikkort och knappt en enda positiv kommentar...

Visst, det finns nackdelar (ljud, värme, kostnad) men det är inte tänkt att alla 14 åriga CS-spelare och halvfattiga studenter ska ha det här heller, hur många klagar på att en Ferrari är alldeles för dyr och låter för mycket?

Saken är den att folk klagar just därför att det inte är en ferrari. Det är mer en gammal volvo som man har byggt om så att man får in tre motorer till.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Avstängd

Hur fan får man F.E.A.R snyggt? ser fördjävligt ut fast jag maxat den redan, och då menar jag texturer ser ut som något skit dom tagit från Half-Life... fast HL har snäppet bätre

Kolla ogräset i början av spelet... öh, 3D? snyggt? shiet..

Hur som helst så måste jag nämna att när jag spela den första gången så undrade jag när det skrämande skulle börja hända... men spelet tog slut
Nu spelar jag den genom andra gången och undrar varför i helvete blir jag skrämd hela tiden för? sjukt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Undrar hur mycket värme en sådan burk som har fyra grafikkort släpper ut? Om grafikkorten är på mycket belastning torde kanske värmen från dem vara som en kupévärmare eller något i den stilen. Rummet man sitter i behöver kanske inte ens värmas upp av element.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem

Vem fan bryr sig om värmen och elkostnaden i detta läget... Hade jag fått detta eller haft pengarna till att köpa detta så hade jag gjort det...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Endast för dom med 30tummare eller uppått och vill lira med allt på max...

japp å lägger man 20 papp på en skärm kan man väl lägga 20 pappa på grafikkort varför inte när man har pengar! =D

eller om , ty en själv kan ju bara drömma

men ja förstår inte varför alla gnäller så jävligt bara för de inte har råd själva ...

svenska avundsjukan är sjuk!

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
eftersom man vill ha maximal CPU-kraft (för att unvika den oundvikliga flaskhalsen) och då tordes väl FX-57 vara bättre med sina 200 extra MHz eftersom 05 inte använder flera CPU:er.

FX-60 är bättre på enkelkärniga processer än FX-57

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
eftersom man vill ha maximal CPU-kraft (för att unvika den oundvikliga flaskhalsen) och då tordes väl FX-57 vara bättre med sina 200 extra MHz eftersom 05 inte använder flera CPU:er.

Sluta lyssna på stackarna som köpte singlecore som försöker lura i folk att dom gjorde ett bra val.
FX60 är bättre.

Permalänk
Medlem

Kanske inte Quad-relaterat, men är det bara jag som tycker de nya 7900GT-korten verkar extremintressanta?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318608
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318607

7800GTX512-klock till ett pris som hjärnan kan greppa. Dessutom verkar de inte ha nåt större kylbehov.