Aldrig mer webhallen! [omröstning "har du fått dina saker i tid?"]

Permalänk
Medlem

Aldrig mer webhallen! [omröstning "har du fått dina saker i tid?"]

Jag beställde lite saker från webhallen i söndags eftermiddag, eftersom inget vanligtvis inte skickas på söndagar så väntade jag mig att webhallen skulle skicka paketet på måndag, sen skulle jag får vänta till tis-ons innan jag fick nånting... Men så på torsdag ringer jag och frågar varför det tar sån tid så visar det sig att de har "inte lokaliserat" en av kylarna jag beställt förrän samma dag som jag ringde.
- Har ni slarvat bort kylaren?
- Nej, vi hade bara en del problem på lagret...
- Så ni har skickat grejerna nudå?
- Ja, det har vi.. kommer troligen till dej imorgon
Det lät ju bra tyckte jag, så senare samma dag kollade jag upp var paketet befann sig via en länk jag fått av webhallen. DÅ visade det sig att kylaren fortfarande inte skickats... Kollade även imorse, och tack å lov, det hade åtminståne skickats från webhallen. kommer ju knappast idag dvs...

Eftersom inte post lämnas ut på lör-sön så måste jag vänta tills nästa måndag innan jag får leka. På webhallens hemsida står det att det vanligtvis tar 24h innan man får paketet, och nu tog det faktiskt över en vecka, vilket kan anses som GROV övertid.

Det var meningen att jag skulle ha grejerna nu i veckan för att jag skulle ha god tid på mig eftersom jag råkar ha sportlov, andra veckodagar hinner jag inte då det är en del plugg som ska hinnas med...
Dåligt webhallen! Nästa gång beställer jag från komplett eller datorbutiken, de kan leverera saker i tid, och har städade lager där de inte tappar bort saker...!

Nu är det ju inte såå farligt att vänta lite, men då ska man ju inte ange 24h som "vanlig leveranstid".........

EDIT: eftersom vissa verkar ha missuppfattat att de två sakerna jag handlade FANNS PÅ LAGER och var färdiga att skickas redan på måndagen eftersom nästan ingen affär skickar på söndagar vad jag förstått.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag bara haft ett par dagar extra, men jag tycker inte det gör något. De har bra returservice och ett stort sortiment. Försök själv driva en stor butik, utan att få något försenat

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Har väntat på ett grafikkort som skulle komma in på deras lager den 22 februari, och dom har ändrat datum på det flera gånger och nu står det (Ej fastställt / Beställningsvara)

Beställde lite saker av dom i januari med och då fick jag vänta 2v innan dom skickade sakerna fast alla saker var i lager

Tycker att dom inte har samma snabba service som dom hade för ca 1år sedan, då man alltid fick sakerna dagen efter man beställt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
Kan säga att jag bara haft ett par dagar extra, men jag tycker inte det gör något. De har bra returservice och ett stort sortiment. Försök själv driva en stor butik, utan att få något försenat

Beställer man ifrån dustinhome, datorbutiken, komplett ex. så får man sina saker i tid, och dom är väll inte direkt små?
Jag la en order på en en drös saker idag. Får se när det kommer fram.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

De är ju inte direkt snabba, men hur otålig får man vara om man beställer icke-lagervaror på postorder?

Beställer inte där i första hand, men om de har ett mycket bra pris och jag kan vänta ett par veckor så är de helt okej.

Det måste vara jobbigt att vara både snål och otålig.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur otroligt mycket folk de har i butiken under veckan fattar jag inte att de får iväg nånting alls

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Med tanke på hur otroligt mycket folk de har i butiken under veckan fattar jag inte att de får iväg nånting alls

För butiken har inte ett skit med deras lager som ligger i en annan del utav staden att göra?

Permalänk
Medlem

webhallen är inte de snabbaste, men de gör sitt jobb

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
webhallen är inte de snabbaste, men de gör sitt jobb

Exakt

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Beställde ett gäng fläktar söndagen den 5:e från Webbhallen som inte fanns i lager på postorderstället, men fanns hos deras leverantör. Onsdag nu i veckan efter står det att sakerna är skickade (helt OK leveranstid tyckte jag), men nu på fredagen har de ändrat status på ordern till "Under behandling" igen!? Verkar lite smått rörigt hos dem...

Permalänk
Medlem

ja dom har tydligen fullt upp, gick till deras butik i stan och tog en kölapp och kollade upp hur många som var före mig mitt nr var ca 750 eller nått sånt och den kund som de servade nu hade lapp ca 500. kastade lappen och gick till mycom som nästan e granne med dom och kunde gå till en kassa direkt o handla samma vara 7kr dyrare helt klart värt det, undra hur länge jag fått väntat om jag stannat hos webhallen. verkar helt enkelt som att dom har extremt många kunder från de flesta fronter och kanske har problem för att dom inte väntat sig sådant kundtryck! webhallen var bara som en liten spelbutik när jag handlade där första gången... och nu är dom väldigt stora

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En sak har jag lärt mig.
Har Webhallen sakerna på lager så går det rätt så snabbt att få dom hem. Däremot om dom inte har det på lager dvs dom har det hos leverantören så tar det lång tid innan dom skickar det till dig.
Jag tycker att man skall leta upp nånannanstans om dom inte har delarna i lager, står det att dom har det hos leverantören så är det lika bra vända sig och kolla upp det nånannanstans för det tar lång tid att få det.
Det är min erfarenhet.
Jag beställer en del från Webhallen men kollar alltid först om dom har det på lager. Har dom inte det och det är bråttom så tar jag nåt annat stället. Skulle jag tycka att det är trots allt bra pris och jag har tid då väntar jag och är beredd att det tar lång tid.

Permalänk
Medlem

När saker är på lager så tar det inte mer än 1-2 dagar innan det kommer till brevlådan, helt klart godkänt.

När saker ligger hos deras leverantörer så brukar det dock ta ordentligt med tid. Beställde en Animebox ifrån dem för 3 år sedan ungefär. Tog runt 2-3 månader innan den kom om jag inte minns helt fel. Kan säga att boxen blev en trevlig överraskning när den väl kom, hade helt gtlömt bort den.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Webhallen har bytt ägare vad jag förstår. Men det har inte saken att göra.

Ha detta som tumregel oavsett var ni bestället: Finns det inte i lager, beställ någon annanstans.

Sedan får man räkna med att det är människor som packar ner sakerna. Det är mänskligt att fela.

Permalänk
Medlem

jag brukar få mina saker på 2 dagar=)

Permalänk
Medlem

Har handlat en hel del av som skitnöjd.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Discokungen

Beställde Homeworld 1 o 2. 2an hade de inte hemma utan var beställningsvara. Aja jag beställer iaf och sen när det kommer fram. Fick det en vecka senare vilket är jättebra Spel och liknande kommer alltid på releasedagen om man förbeställer och annat gör jag faktiskt inte på webhallen. Alltid billigare på Komplett och DB som skickar det direkt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag måste få tillägga att ALLA SAKER JAG BESTÄLLDE FANNS PÅ LAGER, det verkar vara flera som missuppfattat just den biten Det är just därör jag är lite besviken på leveranstiden eftersom det enda de behövde göra var att hitta, och skicka sakerna...

Det varkar ändå finnas en del som inte har fått sina saker i tid.. skärpning webhallen!

Jag tycker att rimlig leveranstid på lagervaror är 1-3 dagar, inte mer än en vecka Varför skriva 24h om man inte kan leverera inom 24h?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk

Beställer jag så att varorna skickas på måndagen så brukar jag alltid få dem på torsdag eller fredag.

Nu när jag läser detta är jag inte så säker på att jag vill lägga en beställning på något som finns hoss deras leverantör dock.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

Nepp, fick dessutom fel grejer i kartongen.

Permalänk

Aldrig i tid, och ja, produkterna var i lager.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Jag måste få tillägga att ALLA SAKER JAG BESTÄLLDE FANNS PÅ LAGER, det verkar vara flera som missuppfattat just den biten Det är just därör jag är lite besviken på leveranstiden eftersom det enda de behövde göra var att hitta, och skicka sakerna...

Det varkar ändå finnas en del som inte har fått sina saker i tid.. skärpning webhallen!

Jag tycker att rimlig leveranstid på lagervaror är 1-3 dagar, inte mer än en vecka Varför skriva 24h om man inte kan leverera inom 24h?

Saker och ting kan strula på ett lager, för det var väl strul på lagret du skrev i första inlägget ?

24h leveranstid i vanliga fall, visst är den lite tråkigt om man tolkar den som att det alltid är 24h leverans på lagervaror. Men då ingen kedja har full kontroll över allt så kan det strula.

Har inte själv handlat webbhallen utan håller mig till dustinhome eftersom jag där känner mig trygg och vet att leveranserna nästan aldrig strular. Skulle det strula nångång så skulle jag inte skriva en tråd på Sweclockers där man mer eller mindre vill bojkotta butiker för att man fick vänta några dagar extra.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

väntat en vecka nu på att dom ska skicka något som finns i lager, fortfarande inte skickats...

Första gången dom segat sig för mig förstås, annars brukar det gå fint

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Hmm, vad menar ni även med i tid? Har ni fått bekräftelser på att orden är registrerad och gått ut för packning eller har ni bara kollat att sakerna finns i lager och ska då direkt när ni köper sakerna få dem skickade till er? Köper alltid i butik. Längsta tiden jag fått vänta är 1dag och då var saken en beställnings vara. Väntar nu på mitt Icemat siberia headset som hitils tagit 5arbetsdagar och är då också en beställningsvara. Hoppas på att få den under veckan.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jag beställde en vara den 30 november och jag har fortfarande inte fått den. Det var iof "Beställningsvara" på produkten men det ska väl inte ta mer än 3 månader att få den? Någon motta får det vara!

Visa signatur

Shuttle SN95G5V2 | AMD Athlon 64 3200+ Winchester | Canyon 1024MB| WD 200GB + WD 100GB + Iomega Extern 500gb | Palit 6800GS 256mb| NEC Multisync 1850X 18.1" TFT | fUnc sUrface + Logitech MX500|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Hmm, vad menar ni även med i tid? Har ni fått bekräftelser på att orden är registrerad och gått ut för packning eller har ni bara kollat att sakerna finns i lager och ska då direkt när ni köper sakerna få dem skickade till er? Köper alltid i butik. Längsta tiden jag fått vänta är 1dag och då var saken en beställnings vara. Väntar nu på mitt Icemat siberia headset som hitils tagit 5arbetsdagar och är då också en beställningsvara. Hoppas på att få den under veckan.

Det jag menar med i tid är att sakerna kommer "inom 24h" som webhallen så fint uttrycker det, jag ser inga problem med att vänta kanske 2-3 kanske tom 4 dagar på en beställning. Det som jag tycker är fel är att de tror, och skriver att de kan leverera "inom 24h" vilket inte är sant. Hade de skrivit 2-3 dagar istället så hade det varit bättre...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaMan
Saker och ting kan strula på ett lager, för det var väl strul på lagret du skrev i första inlägget ?
24h leveranstid i vanliga fall, visst är den lite tråkigt om man tolkar den som att det alltid är 24h leverans på lagervaror. Men då ingen kedja har full kontroll över allt så kan det strula.

Har inte själv handlat webbhallen utan håller mig till dustinhome eftersom jag där känner mig trygg och vet att leveranserna nästan aldrig strular. Skulle det strula nångång så skulle jag inte skriva en tråd på Sweclockers där man mer eller mindre vill bojkotta butiker för att man fick vänta några dagar extra.

Några dagar extra som du uttrycker det är väl kanske 3-4 dagar? ...då hade jag ju fått sakerna samma vecka åtminståne
Det finns många butiker som jag kan vända mig till istället, många andra som jag har beställt ifrån och fått sakerna redan dagen efter, det är jag mer än nöjd med. Jag kommer nog att vända mig till en annan butik när jag köper dataprylar på internet nästa gång

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
Det jag menar med i tid är att sakerna kommer "inom 24h" som webhallen så fint uttrycker det, jag ser inga problem med att vänta kanske 2-3 kanske tom 4 dagar på en beställning. Det som jag tycker är fel är att de tror, och skriver att de kan leverera "inom 24h" vilket inte är sant. Hade de skrivit 2-3 dagar istället så hade det varit bättre...

Några dagar extra som du uttrycker det är väl kanske 3-4 dagar? ...då hade jag ju fått sakerna samma vecka åtminståne
Det finns många butiker som jag kan vända mig till istället, många andra som jag har beställt ifrån och fått sakerna redan dagen efter, det är jag mer än nöjd med. Jag kommer nog att vända mig till en annan butik när jag köper dataprylar på internet nästa gång

Ok, men skicka mail lovar de inom 24h så ska det vara inom 24h de ska skickas....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Webhallens förklaring till den senaste tidens seghet:

Citat:

Hejsan,
Vi har tyvärr förseningar på logistik avdelningen just nu och hinner darför inte skicka varorna lika snabbt som vi brukar i vanliga fall.

Detta pga väldigt mkt att göra kombinerat med sjukdommar på vår logistikavdelning.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag går till butiken i stockholm,hötorget ! (så jag röstade inte)

Permalänk
Medlem

Har också haft prob med webhallens beställningar, i somras bestälde jag några anime filmer och för det första kom dem nästan 2 mån försent!!!!!
och för det andra skicka dom fel region på en av filmerna
för det tredje så var en förpackning bryten! som tur var fick jag kompensation pga allt strul efter att jag talat med lagerchefen

men jag måste säga att dom e pålitliga om än något okunniga ibland...
har beställt av dem sålänge jag har haft internet (länge med andra ord)

dessutom har dom bra fraktkostnader, stort sortiment, alldrig haft prob med returer osv, almmänt trevliga i tlf också
dessutom har dom bäst design på sin sida (enligt mig)

kommer glatt fortsätta beställa där

edit NOT! hatar dom!
fan va tyken telefonist jag fick prata med idag

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB