Permalänk
Medlem

R.I.P Dremeln
R.I.P Borren

får klä mig svart imorgon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Varför gjorde då en moderator det då?

För jag bad honom/dem att göra det då det var jag som skrev det senaste inlägget. Man kan inte skriva två inlägg i rad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
R.I.P Dremeln
R.I.P Borren

får klä mig svart imorgon

Högre makter kanske försöker säga något till mig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Om motor- n /-erna inte orkar med vikten så kan du ha motvikt, typ säg att allt väger 5kg så har du en 5kg vikt monterad på snöre eller dyl. som åker ner när grejorna åker upp.

Har noll med paint skills så gör så här: tag en penna, snöre och två lika tunga föremål, knut föremålen i varsin ände av snöret och häng sedan snöret på pennan och dra i någon av ändarna.. Tror det eller ej så är det lättare att bära 20Kg matkassar ifall man har 10Kg i vadera hand istället för bara konka en kasse på 10Kg i med en hand (för ryggen alltså)

Naturlagarna är till hjälp väldigt ofta

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Om motor- n /-erna inte orkar med vikten så kan du ha motvikt, typ säg att allt väger 5kg så har du en 5kg vikt monterad på snöre eller dyl. som åker ner när grejorna åker upp.

Har noll med paint skills så gör så här: tag en penna, snöre och två lika tunga föremål, knut föremålen i varsin ände av snöret och häng sedan snöret på pennan och dra i någon av ändarna.. Tror det eller ej så är det lättare att bära 20Kg matkassar ifall man har 10Kg i vadera hand istället för bara konka en kasse på 10Kg i med en hand (för ryggen alltså)

Naturlagarna är till hjälp väldigt ofta

Jag förstår idén. Hissar fungerar likadant. Problemet är det att det inte finns plats för en motvikt. Rita en cirkel med en sexkant i som når ut till kanterna av cirkeln, så ser du.

Jag vet inte om jag redan har skrivit hur jag hade tänkt mig, så jag drar det en gång till för säkerhets skull.
Motor(erna) ska snurra två gängstavar. Ramen sitter fast i stavarna med en gänga. När stavarna snurrar tvingas ramen att flyttas upp (eller ner). Tack vare mekanikens gyllene regel ska det fungera ganska hyfsat.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd

hur lyckats man övertala moderator att bumpa sin moddtråd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
hur lyckats man övertala moderator att bumpa sin moddtråd?

$$$

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Respekt =D

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

Jävligt najs projekt må jag säga.
Alltid lika skoj med nya idéer. Lika skoj när man ser någon som verkligen kan genomföra dem också. Jag är mäkta imponerad av ditt hantverk!

Lycka till, och håll oss uppdaterade!!!

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Nice ^^

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

ser verkligen ut att kunna bli något utöver det vanliga!! keep it up!
*imponerad hittills*

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Projekttråd uppdaterad!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem

vad använder du till kapningar och sånt? riktigt snyggt måste jag säga.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Riktigt nice må ja säga..

Lycka till..

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
vad använder du till kapningar och sånt? riktigt snyggt måste jag säga.

En Dremel så klart!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Coolt som fasen! Om du inte får det att funka med konstruktionen med motor och gängstav så kan du ju alltid använda gasfjädrar...

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Coolt som fasen! Om du inte får det att funka med konstruktionen med motor och gängstav så kan du ju alltid använda gasfjädrar...

Eller båda
Typ gasfjädrar som finns till bakluckan på bilar osv borde ju hjälpa till en hel del tillsammans med gängstav, mutter och motor

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Eller båda
Typ gasfjädrar som finns till bakluckan på bilar osv borde ju hjälpa till en hel del tillsammans med gängstav, mutter och motor

Det är faktiskt en bra idé. Det skulle verkligen underlätta för motorn.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

rktigt snyggt, man ser att du lyckas efter ritningarna

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Botten oanvänd, förresten? Det är ju glasklart att du ska ha vattenbehållaren där!

Jag tycker att du ska ha en större fläkt där i botten typ en 120mm eller något.
kanske några 80mm.

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha lite skumma gröna kläggfläckar kan du köpa lite flytande latex och blanda ut med någon läskig färg och slabba på i klumpar. Citadelfärg (vattenbaserad) och färgpulver funkar.

Visa signatur

"Gee Bender, how are you going to get past those bars?" "I don't now, I guess I just have to BEND them! Moron!" -Bender

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoreN
Jag tycker att du ska ha en större fläkt där i botten typ en 120mm eller något.
kanske några 80mm.

Det vore ju ganska onödigt med tanke på att det redan finns två 120mm (nätagg och radiator) som suger ut luften.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Projekttråd uppdaterad!

Nu dör min laptop pga låg batterinivå!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Cool idé, måste komma på något coolt projekt slälv...

...snart

Visa signatur

Torxx

Permalänk
Medlem

Oh jag vill ha en sådan tu(uu)na. Jag hade använt den som passivkylning. bara fyllt den med vatten. tror ni det hade fungerat bra? den har ju mycket area mot luften...

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

Det har gått mer än tre veckor sedan senaste uppdateringen, men här är den senaste:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6477312...

Det är inte så mycket i den här uppdateringen, mest småsaker. Snart kommer jag nog börja pilla på vattenkylningen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk

kom igen nu.. vi vill inte att du lägger ett sånt här bra projekt i graven

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
kom igen nu.. vi vill inte att du lägger ett sånt här bra projekt i graven

Ta det lungt. Projektet kommer inte gå i graven. Jag har bara kommit så långt att jag måste bör tänka på hur jag ska göra saker innan jag gör dem. Jag har visserligen en ritning/modell, men det är de små detaljerna som måste redas ut.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut, KUTGW!

Visa signatur

Asus A7V880 | Sempron 2800+@2163 MHz | PoV Geforce 6800GS@420/1150 MHz

Permalänk

Borde de inte bli snyggare med grönt ljus?
Ja tycker de vore grymmare!
Men annars ett jävligt grymt bygge!!! Riktigt snyggt!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

MERA UPDATES!
Älska radioaktiva grejor