WoW - Betalning, måste ske genom kort?

Permalänk
Medlem

WoW - Betalning, måste ske genom kort?

Som rubrik lyder, jag har fått en sådan här "10 dagars Trial" av min polare..

När jag går in på www.worldofwarcraft.se och ska registera så kommer jag då man ska välja kort, VISA etc.

Måste man ange detta? Jag har inte tillgång till det =/.
Känns rätt surt att jag inte kan spela WoW om jag inte har tillgång till VISA, MasterCard osv.

Finns det inte så jag kan pröva min 10 Dagars Trial utan detta problem? Vill gärna slippa det, och om WoW är skojj vill jag ju fortsätta spela, utan kort betalning. Man ska väll kunna betala med "gamecards"..

Eller hur funkar det egentligen?
Tacksam för snabba svar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa gamecards i vissa butiker.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=38436

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

man köper ett gamecard i nån spelbutik, typ EBgames eller Game. där står en kod som du bara matar in för att förlänga. sen så kan du spela tills du spyr:P

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

Jojo, men jag har ju en kod till 10 dagars trialen här.
Och kan jag inte regga den utan att ange att jag vill betala med kort?
Eller måste jag köpa ett gamecard också?

Förklara mer detaljerat

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

skriv in påhittad krditnummer bara går att 'ändra sen

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Påhittat, hur många försök tar det? Eller funkar det direkt? Bör jag göra så då?
Jag vill ALDRIG betala med kort det är ju det Vill bara betala med gamecard isf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

har för mig att dina 10 dagar läggs på då du betalar för en månad eller vad du nu gör.. Så det är väl egentligen ingen trial eller?

Permalänk
Medlem

Vad jag hört ska man kunna ge bort den till en polare så den ska få pröva på det? Men bör jag köra in ett fakeat nummer till ett VISA och sedan ändra det? Hur ändrar man det sen så man vill betala med gamecards då? =/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Köper du ett Gamecard för att spela med din trial så tycker jag att du ska köpa hela spelet direkt istället, lätt värt de..

Permalänk
Medlem

Men ja, men jag vill ändå kunna ta del av min trial just nu? Jag har inte tillgång till att köpa WoW just NU, då jag inte har pengar. Kan man spela med trialen NU, eller inte? Det är vad jag vill veta, UTAN att använda kreditkort. Det är mina frågor, inte andra.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Men man måste (vad jag upptäkte när jag startade min trial period) skriva in ett giltigt kort nummer annars kommer man inte vidare även fast man bara kör en trial period på 10 dagar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Inaktiv

Du måste ange ett kortnr för att få tillgång till trialen, de drar dock inga pengar.

Permalänk
Medlem

Okej, men om vi säger så här då:

Jag åker till affären, inhandlar ett World Of Warcraft, + ett gamecard på 60 dagar.

DÅ behöver jag väll inte greja med några kortnummer etc?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

jo, du måste ange ett kortnummer när du skapar kontot. du behöver inte betala med det dock (antagligen för att folk inte ska kunna skaffa hur många konton som helst)

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Okej, då får jag övertala morsan helt enkelt, så jag ber henne om hennes kortnummer, köper ett WoW, + gamecard. och sen håller jag på o fyller på dom genom det då?

dvs att det INTE dras något från kortet?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

jag gjorde så att jag köpte wow + 60days... men jag behövde inte ange nåt kreditkort, fö jag tog 60days kortet istället

Visa signatur

Sizmo - Lvl 60 Orc Warrior @ Ragnaros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Okej, då får jag övertala morsan helt enkelt, så jag ber henne om hennes kortnummer, köper ett WoW, + gamecard. och sen håller jag på o fyller på dom genom det då?

dvs att det INTE dras något från kortet?

Köper du spelet + ett gamecard så behöver du inte använda nåt kreditkort, och när din dagar tar slut så köper du ett nytt gamecard. Så enkelt är det. Have fuN!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Köper du spelet + ett gamecard så behöver du inte använda nåt kreditkort, och när din dagar tar slut så köper du ett nytt gamecard. Så enkelt är det. Have fuN!

Precis, det dom säger är:

Antigen betalar du med Kreditkort visa, mastercard etc.
Eller så inhandlar du ett gamecard på någon spelbutik

Permalänk
Medlem

Förr har man iaf kunnat skriva in ett falskt visanummer, typ vad som helst egentligen. Ifall man velat spela på en 10-dagars trial, eller bara vill spela sin gratismånad som ingår när man köper spelet.

Det är bara att skriva in ett riktigt nummer sen om man nu vill börja betala.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nån som har nån koll på vart man kan tanka fullversionen av wow? Hade tänkt att köpa en polares cd-key men han/jag orkar inte skicka skivorna.

Permalänk
Medlem

Aha okej, då blir de o göra det på den vägen då gällande GameCards

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Du kan registrera ett falsk konto nummer, går att hitta sådana på internet (som inte är kopplade till specifika kort).
När du sedan köpt ett gamecard (eller direkt efter registreringen av guest pass?) kan du ta bort kontonumret.

Detta fungerade för mig för ca 2 veckor sen.

EDIT: Sådär ja, http://www.darkcoding.net/credit-card-numbers/ (dessa går inte att handla på)

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Tackar Tackar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

lite offtopic men vet någon vart man kan köpa wow? Jag hittar fan inga butiker som har det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dampa-loss
lite offtopic men vet någon vart man kan köpa wow? Jag hittar fan inga butiker som har det

Hehe, var bor du egentligen?
Annars kan du ju beställa det, webhallen?

EDIT: Fanns visst inga i lager, men komplett har. http://komplett.se/k/ki.asp?sku=305024

EDIT2: Oj skoja bara... hehe dom hade visst inte heller i lager...
men på pricerunner måste du kunna hitta nåt...
http://se.pricerunner.com/games/pc-games/86139/prices?sort=3&...

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8