Minnesvärda stunder i spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Tidig morgon efter en hård strid - jag, Martin och Jauffre rider uppför en bergsslutning där snön börjat framträda alltmer, fåglarna kvittrar i bakgrunden och solen är på väg upp, vi stannar alla upp och häpnar över utsikten vid sidan av oss - långt därborta förbi tunnland av skog ligger Imperial City, och det har aldrig sett mäktigare ut än nu, när gryningssolen glittrar i vattnet...

Oblivion

Djuuupt

Permalänk
Medlem

När jag nästan krossade en knoge när mitt Oblivion inte funkade?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Synd att denna tråd drabbas av denna oblivion sjukan, vart man än läser får man läsa om det... Jag vill också pröva det ! men mitt sketna grafic-kort kommer jag inte långt med.

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg är jag var ganska liten ännu, och spelade megaman (kommer inte ihåg vilket) Hade kommit till asolut sista bossen, och jag dog..... Jag började t.o.m gråta

Permalänk
Medlem

När jag och en kompis satt och spelade Doom 95 och var imponerade av grafik och spelkänsla. Egentligen är väl bästa spelminnet när jag spelade spel på dator för första gången :).

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk
Medlem

Riktigt go tråd. Om jag bortser från C64 så har härliga minnen från sega mega drive. Morsan och farsan sommarcampade (gör visserligen det fortfarande), jag satt i förtältet och spelade Sonic och åt godis.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Mmm, minns känslan i Soldier of Fortune, tunnelbanan, det var en känsla man aldrig hade upplevt förut, att få spränga bort härliga lår i snygg grafik.

Minns också när man visade passet på ubåtsbanan i Medal of Honor. Riktigt go känsla.

Många härliga minnen har man haft med spel. Minns gamla goa stunder med Bonkheads (mac), Barrack (mac).

Minnesvärt var också när man körde virtua fighter, Warcraft, Vitamin, Traitors Gate och andra gamla goa spel. När man tänker tillbaka känner man dessa härliga stunder och längtar efter att få åka tillbaka i tiden, tillbaka till tiden då man inte hade några krav och inte var kräsen.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk

Skulle också vilja resa tillbaka till den gamla goda tiden....

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

Första uppdraget i Call of Duty, där man springer med sina vänner mot husen där nazisterna är.
Döda kor, alarmet, explosioner, boom boom boom från alla håll...
Ahhh vilken känsla asså, kommer aldrig o glömma det.

Kommer ihåg att jag rös (ryste?) lite

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Bästa spel upplevelsen var när jag för gott lade World of warcraft på hyllan.

Även känslan när jag för första gången lirade Final Fantasy VII (7), för många år sedan, hade gåshud tills igår.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg paniken som gick igenom kroppen då alarmet gick i Fade to Black.

Ingen som kommer ihåg det fantastiska spelet Fade to black? Kom typ -95.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananBoris
En riktig Gamer äter inte fisk

Det stämmer! För att en gamer brukar vanligtvis vara singel .........

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk

Baldur's Gate 2

Hade suttit och lirat ettan riktigt länge innan jag äntligen fick tvåan i julklapp.
Juldagen, tidigt på morgonen jag och min illusionist med Jaheira, Minsc, Yoshimo och Imoen lämnar "kloakerna" och kommer ut i der myllrande Athkatla.

Vilken syn, vilken massiv stad, vilken grafik, vilket folkliv, vilken ful mage som börjar prata mitt i allt...

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Den mest minnesvärda stunden måste ha varit när jag satte igång att spela Deus Ex. Jag fullständigt sveptes iväg av spelets atmosfär. Underbart. *drömmer sig bort*

Sen kom tvåan och förstörde allt.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Det där med knogen var nog inte helt igenomtänkt. Finns bättre stunder med spel, om man säger så.

Hmm... nu vet jag. Seiken Densetsu 3. Wow. Vilket otroligt spel. Det var tider det. Då behövde ett spel inte en hel gigabyte med bara texturer. Då kunde man proppa in ett helt spel i en liten kassett. SD3 är verkligen bra. Den där mellansekvensen när de spelar Meridian Child är grym. Gåshud. Eller kanske intron? När man ser Mana-trädet... wow.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Ett spel jag tror värden kommer minnans som värdens bästa spel blir nog Spore, helt enkelt underbat

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk
Medlem

oj ..

När man spelade moonstone vid ålder 9-10 .. fyfan så häftigt. Alla ungar ville hänga hos mig för att spela hela tiden ;D

Sen var Diablo det mäktigaste man nånsin sett när man var en liten knatte. Jag och min polare skrek av skräck när the butcher grymtade fram "fresh meat"

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

En go känsla då jag fick GTA 3, vilken skillnad om man jämför med GTA 1.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Den bästa upplevelsen för mig var när jag spelade BF2 kommer inte ihåg va banan hette men jag på ett berg och snipra lite såg en helikopter tänkte jaja försökte jag skjuta föraren en cirka 2 magg så fick jag in en fullträff föraren dog och crasha mitt i en bas och dödade cirka 10pers och jag fick killsen. det var en skön sniper stund för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
En go känsla då jag fick GTA 3, vilken skillnad om man jämför med GTA 1.

Ja fan.. första gången man spelade GTA 3.
Sjukt vilken känsla det var...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

sonic
quackshot
sonic
mortal kombat 2
sonic
NHL 93
sonic
paperboy
sonic
altered beast
sonic
jurassic park
sonic
sunset riders
sonic
wonderboy 3
sonic
shadow dancer
sonic
strider
sonic
sonic 2
sonic

nånstans i mitt i allt det här blev jag skadad av den där jäkla mega driven.
jag kommer ihåg när jag kom till första bossen i... sonic... och jag kom ingenvart. min mor ringde min morbror som berättade att man skulle träffa honom 8 ggr.... den där konsollen förstörde så mycket sparutrymme i mitt huvud att... jag vet inte... ... ... har inget grepp om det hur mycket... vad är det för dag idag? vem? huh?

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
2.första demo skivan till PS,battle arena toshiden,destruction derby m.m samt den dära T-rexen som man fick styra....satt hela natten med detta

Den som fixar en screenshot på T-rexen får en kjamiz. Kommer ihåg att det var skitkul, men har inga minnen ifrån hur det såg ut..

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

För några år sedan körde man Unreal Tournament på lite avancerad nivå, spelade en hel del instagib.
En dag under gymnasietiden märkte jag att det spelades i skolans datorsal, självklart slöt man sig till sällskapet och tog direkt en ledarroll i laget. Körde assault-banan som är under vatten (den med ubåten), och plockade den sista terminalen med ungefär 1-2s marginal, jubel i datorsalen

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk

Kommer ihåg många härliga banor till unreal, det var faktist mer känsla i det en dom som kommer nu,

Visa signatur

Tack för ordet!

Permalänk

Var en jävligt go känsla när jag klarade av Commandos 2, utan fusk

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem

Wolfenstein3D var mitt absoluta första spel minne, polaren hade en dator och kommer ihåg första tanken när jag såg den, "vad är det här för låda" Sen startade hans farsa Wolf3D och gisses vad jag hållde på att dö av rädsla när alla monster hoppade fram Den innbyggda högtalaren gav ifrån sig ett litet pip efter varje skott, himmelskt ^^

Permalänk

Ahhh, Unreal tournament. Ett av de bästa MP-spelen.

Permalänk
Medlem

När nefarian landade för första gången, och vi dödade honom... Ett antal veckors slit i BWL, och sen när han dog så blev man så fruktansvärt glad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII
Introt där Sephiroth dödar Aeris, då kom tårarna

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

och då när man spelade q1 för första gången. 3dfx ftw

Visa signatur

sad panda