Permalänk
Medlem

Det är väl inte så att man hatar Dell, det är bara det att Dell är så förknippade med enkla maskiner för människor som inte kan något om datorer. Det är som IKEA eller McDonald's - alla vet vad de står för och de beundras för sitt koncept, men de kommer aldrig någonsin att bli rock'n'roll. Man inreder inte ett slott med IKEA-möbler och man äter inte en lyxmiddag på McDonald's. Man köper definitivt inte en Dell för 76 000 kr.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk

Har sett snyggare airbrushing och jag själv gör det lite sämre än vad han gör kan jag säga Har målat med spruta i 7 år, men cred till hans flammor de är sjukt snygga.

Visa signatur

PS3 160GB WiFi|2 Handkontroller|Need for Speed Carbon|Dark Kingdom|Fight Night|Full Auto 2|Gundam Crossfire|Madden 07|Resistance Fall of Man|Ridge Racer 7|Tiger Woods PGA Tour 07|

Permalänk
Medlem

Såg ett program om konstnären i fråga på Discovery härromdan. Han är mega kändis i Hot Rod kretsar och hans flames är sjukt snygga, Folk betalar honom sjuka summor pengar bara för att få hans flames på sin bil. Han hade nån speciell teknik som bara han utövar när han gör sina flames. Grymt snyggt är det iaf, och hade jag haft kulorna så hade jag lätt köpt den burken även om det hade stått HP, Onoff, Siba eller whatever på den.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

killen e typ världsmästare...har bla målat eld på en helikopter (märk mina ord när jag skriver eld och inte flammor)...helikoptern gick ner för landning och brandkåren kom...dom hade fått larm om en brinnande helikopter...killen e grym, chassiet är pissigt snyggt om man är lagt åt bling-hållet, och datorn kickar rumpa..

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murvel
Riktigt snygga datorer faktiskt, hade folk inte vetat om att det varit en Dell hade lovorden bara haglat. Det är lika tragiskt som fjortisar som tror det är 'inne' att hata MS.

Vad har det med det att göra? Dells datorer är ju inte roliga för ett enda öre.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Vad har det med det att göra? Dells datorer är ju inte roliga för ett enda öre.

Kan nog nästan vara säker på att säga att dendär datorn kickar allas datorer här inom Swelockers, så tycker ni är rätt stora i orden faktiskt .

Och när det kommer till Elden, som det sas tidigare !.
OMFG . hur snyggt som helst .

Dock måste jag vara lite ärlig och kritisk , har sett eld i samma former överallt på Målvakts Maskar (Hockey) saker, och samma kvalitét.

Har nämligen själv lirat hockey i 10 år på elit nivå . Och har sett vad David kan göra Dave-Art dvs.
Är inte så himla imponerad . men visst. chassit är i en klass för sig , HELT KLART! .

När det kommer till ni andra där som säger att ni är så mycket bättre som bygger era datorer själva, ja. Kul för er . och mig själv eftersom jag själv håller på med sådant nu för tiden.

Men för det är inte era datorer bättre, utan standarden på denna datorer är lång bortom våran räckvid , så vitt jag ser det.
Kan själv bara drömma om ett exemplar i närheten av dendär.

Tycker det är lite synd att ni ser så blindt på märket, eller att dem inte byggt ihop datorn själva.

Men dem som köper begagnade datorer då?.
Är dem "sämre" dem med bara för dem inte bygger dem?. Inte alls, skit snack :).

Iaf. slut med OT snacket.

ME LIKE! iaf , Creds till Dell ! .( Själv suttit på en de senaste 3 åren )

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ied
Kan nog nästan vara säker på att säga att dendär datorn kickar allas datorer här inom Swelockers, så tycker ni är rätt stora i orden faktiskt .
Kan själv bara drömma om ett exemplar i närheten av dendär.

Tycker det är lite synd att ni ser så blindt på märket, eller att dem inte byggt ihop datorn själva.

ME LIKE! iaf , Creds till Dell ! .( Själv suttit på en de senaste 3 åren )

Jadla jadla, det finns dom som har enbart sex med prostetuerade, finns dom som tar sina barn till McDonalds för att fira deras föddelsedag, finns dom som köper färdigmat till bröllop..Finns väl folk som köper OEM.... men en sak har dom gemensamt, dom köper kärlek som dom är lata nog att prioritera bort.

Folk som kör med OEM bör inte snacka skit om hemma byggda datorer, för dom har aldrig varit med om en hemma byggd.

Dom med hemma byggda har garanterat haft OEM tidigare, och det finns anledning var för dom inte vill ha OEM igen.... men det är ju något som pappas pojke inte förstår sig på

Visst jag kör OEM burk från HP, dock så slänger jag ut moderkortet samt DVD-RW som är HP skit, resten kan jag använda till min hemma bygge

[Alt]+[Ctrl]+[Dell] over and out

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
aldrig att man utnyttjar 4x7900GTX, det finns liksom inte, hellre lagt det på typ 4 raptor diskar i raid eller nåt sånt skoj, ger nog större prestandahöjning.

Dom personer som spelar Elder scrolls: Oblivion Använder nog det!

Visa signatur
Permalänk

Vad är meningen med Raptor X i en sån burk?. Ska man sitta med datorn öppen o kolla i burken lär de ändå inte vara speciellt fint me tanke på hur dells datorer ser ut på insidan.. :/

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk

Hmmm, lavelle eller vad han heter är som sakt en av världens bästa airbrush målare, (Såg honom också på discovery), Hans specialité eller vad man ska kalla det är att måla så kallade True-flames. Detta innebär att han målar lager på lag på lager för att få det som riktig eld, till skildnad från all andra flames. När du jämför hans verk med vanliga flams kommer du att skratta över de så kallade amatör flamesen som den andra har målat. Tänk dig att en av världens mest eftertraktade airbrush målare har målat flames och en döskalle på ditt chassi. Skit i att det är dell, när lavelle har målat.

Visa signatur

pentium II | 384mb ram | Asus fx5200videoSuit 128mb | 1*8gb Western Digital+1*16gb FS | 19 tum tft | dålig fantsi | bra betyg

Permalänk
Medlem

Man köper ett DELL chassie åker till plattan frågar "målarna" om dom kan göra lite 3D målning ( som man får i spanien typ )

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

snacka om dell from hell

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

OMG... it's alive!

It's a freak'n monster!

Fan va tråkiga alla ni ändra är btw. Bara tjafsar om skitn och säger hur onödigt bra den är och bla bla bla.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Vad är meningen med Raptor X i en sån burk?. Ska man sitta med datorn öppen o kolla i burken lär de ändå inte vara speciellt fint me tanke på hur dells datorer ser ut på insidan.. :/

Sorry för offtopic, men någon här på forumet sa att du var död? Moderatorer stängde dock den tråden. Undrar bara vad som hände.

Permalänk
Medlem

Du kan säkert lira spel med fögsta graffe i många år till med den

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk

Lite överdriven grafik:p

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Sorry för offtopic, men någon här på forumet sa att du var död? Moderatorer stängde dock den tråden. Undrar bara vad som hände.

Naah. Ja överlevde

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Medlem

Huh? Sry för oft men överlevde vadå :S ?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Naah. Ja överlevde

Ja överlevde vadå? Berätta nu.

Men jag har faktiskt funderat tidigare att stoppa en hundring i fickan, ta chassisidan under armen och dra till stan och be dom där spraymålarna på plattan att måla något läckert, vad tror ni?
Föresten är dom kvar?

ONT: jag tycker datorn var vansinnit porrigt och skulle inte tacka nej om jag fick det men dyr var den, om swecare tycker en summa är för mycket för en dator så ÄR det för mycket för en dator, dam.

Permalänk
Medlem

En hundring XDXDXD

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Wow, eld. T_T

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jadla jadla, det finns dom som har enbart sex med prostetuerade, finns dom som tar sina barn till McDonalds för att fira deras föddelsedag, finns dom som köper färdigmat till bröllop..Finns väl folk som köper OEM.... men en sak har dom gemensamt, dom köper kärlek som dom är lata nog att prioritera bort.

Folk som kör med OEM bör inte snacka skit om hemma byggda datorer, för dom har aldrig varit med om en hemma byggd.

Dom med hemma byggda har garanterat haft OEM tidigare, och det finns anledning var för dom inte vill ha OEM igen.... men det är ju något som pappas pojke inte förstår sig på

Visst jag kör OEM burk från HP, dock så slänger jag ut moderkortet samt DVD-RW som är HP skit, resten kan jag använda till min hemma bygge

[Alt]+[Ctrl]+[Dell] over and out

Herregud det är inget fel på OEM, lägg ner, ge dig, osv.

Har förövrigt själv haft egen dator de senaste 16 åren och de senaste 13 åren haft egenmekad burk. Dell levererar färdigbyggda kompletta datorer som fungerar till hyfsat pris om man jämför med att plocka ihop själv, även supportavtal osv osv, sen när blev det något fel med det? Sedan kan man hysa agg mot vissa företag av olika anledningar men att klanka ner på OEM köp är bara korkat, det är snarare positivit att fler människor kan ta del av datorer och vem vet kanske en dag bli lika gudaktiga som du själv bomber3....Det är ju asproffsigt att kunna byta ut moderkortet och dvd-rw i en HP burk. Det är fan jävligt imponerande. 10 av 10 päron.

Visa signatur

Vattenkylt GF2MX 175/166 @ 263/225

Permalänk

Men lägg ner förhelvete, orka bry sig om oem och icke oem. Bara att inse att vissa inte vill eller kan bygga datorer själv. Det kan ju jämföras med folk som gör sina egna kläder, stickar och virkar osv. Detta medans vi andra köper färdiga kläder. Ska ni inte börja tjaffsa om sån skit också? Vad kommer härnäst?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Men lägg ner förhelvete, orka bry sig om oem och icke oem. Bara att inse att vissa inte vill eller kan bygga datorer själv. Det kan ju jämföras med folk som gör sina egna kläder, stickar och virkar osv. Detta medans vi andra köper färdiga kläder. Ska ni inte börja tjaffsa om sån skit också? Vad kommer härnäst?

Tja eftersom vi alla här är hederliga Swecare så måste vi ju för i helvete bygga våra egna mobiltelefoner också, annars går det ju inte.

Nä men jag har hemmabyggd och skulle knappast byta den mot en dell och jag blir slut i huvet av dell när jag e och hjälper polare som har problem med sin dator och så är det en dell.

Men jag är glad att dell finns annars så skulle det ja bara vara vi på swec som skulle ha dator och då skulle det inte vara så kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Nä men jag har hemmabyggd och skulle knappast byta den mot en dell och jag blir slut i huvet av dell när jag e och hjälper polare som har problem med sin dator och så är det en dell.

Tycker du ska be dina kompisar ringa 08 585 365 97 nästa gång, finns nämligen en jättebra support där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Tycker du ska be dina kompisar ringa 08 585 365 97 nästa gång, finns nämligen en jättebra support där.

Mjo jag ska försöka men alla är så blyga och vet inte direkt vad de ska säja då de inte vet vad som är fel med datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Det är väl inte så att man hatar Dell, det är bara det att Dell är så förknippade med enkla maskiner för människor som inte kan något om datorer. Det är som IKEA eller McDonald's - alla vet vad de står för och de beundras för sitt koncept, men de kommer aldrig någonsin att bli rock'n'roll. Man inreder inte ett slott med IKEA-möbler och man äter inte en lyxmiddag på McDonald's. Man köper definitivt inte en Dell för 76 000 kr.

så sant... :D... jag skulle aldrig betala stora summor för något det står ibm/compaq/dell/fujitsu-siemens osv.........särskilt inte IBM!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
så sant... :D... jag skulle aldrig betala stora summor för något det står ibm/compaq/dell/fujitsu-siemens osv.........särskilt inte IBM!

Vad är det för fel med IBM och andra OEMs?

I min mening så gör i alla fall IBM väldigt fina datorer till kontorsbruk. Som dessutom funkar.

F-S däremot, vet ingen som har bra erfarenheter av dom (som har en F-S dator nyare än 5 år).

Men IBM däremot, man får vad man betalar för - service och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombardier
Vad är meningen med Raptor X i en sån burk?. Ska man sitta med datorn öppen o kolla i burken lär de ändå inte vara speciellt fint me tanke på hur dells datorer ser ut på insidan.. :/

Är det något dell och övriga OEM kan så är det kabeldragning..