.jpg fil som inte går att radera.

Permalänk
Medlem

.jpg fil som inte går att radera.

Hej
Jag har laddat ner en .jpg fil via ett peer to peer program. Men nu kan jag inte ta bort den. Jag har försökt allt jag kan komma på. När man klickar på delete knappen när filen är makerad händer absolut ingeting, ingetfelmedelande eller något.

När man högerklickar på den så kommer en lista upp där det saknas en del alternativ, bla Delete, copy, rename, cut och properties. Efter detta så testade jag med ett program som heter Winhex, där hade jag tänkt att öppna filen och ställa alla värden till noll för att windows då skulle ignorera detta, men det fungerade inte, när jag skulle ladda in filen i programet sa det:

"The above filname is invaild."

Detta kan det mycket väl vara felet för filnamnet innehåller en massa komman och andra konstiga tecken som kan ställa till det.

Sedan testade jag med en massa olika program som hette typ File remover och liknande, men ficka samma felmedelande i alla.

Sedan körde jag i komandotolken CHKDSK /F men den hittade inte den aktuella filen.

Jag kör:
Windows XP Professional version 2002 servicepack 2
Asus S-presso S1-P111
Intel celeron 3Ghtz
Western digital 250gb hdd

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Gäst

Har du provat även Unlocker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Har du provat även Unlocker?

Ja det kommer inte fram något i listan när man högerklickar som det skall. De enda som kommer är:

Preview
Edit
Print
copy to...
Move to...
open with..
Send to ->

Det som skall vara där Är:

Preview
edit
print
reload thumbnail
rotate clockwise
rotate counterclockwise
set as desktop background
copy to...
move to...
Unlocker
Delete on next reboot
NOD 32 antivirus
open with
add to archive
add to "....rar"
compress and email
compress to "....rar" and email
send to
cut
copy
create shortcut
Delete
rename
proerties

Glömde lägga till att jag även kört virus koll med NOD32 och Adaware.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem

Har du prövat att flytta filen till en egen mapp och sen tagit bort hela mappen?

Vad är det för filnamn? Kan hända att filnamnet har ett par unicode-tecken, då brukar en del program ha problem att öppna filerna.

Om du skapar ett nytt WinRar-arkiv, kan du då lägga till filen i det nya arkivet? WinRar klarar ju unicode så om man då tar "move" så borde filen försvinna.

Permalänk
Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madah
Har du prövat att flytta filen till en egen mapp och sen tagit bort hela mappen?

Vad är det för filnamn? Kan hända att filnamnet har ett par unicode-tecken, då brukar en del program ha problem att öppna filerna.

Om du skapar ett nytt WinRar-arkiv, kan du då lägga till filen i det nya arkivet? WinRar klarar ju unicode så om man då tar "move" så borde filen försvinna.

Jag vet inte ifall du har läst hela mitt problem eller ifall du bara inte fattade vad jag menade, men det är så att det är en massa konstiga tecken i filnamnet, bla. kommatecken(,) sedan så vill jag hällst inte skriva ut filnamnet, dels pga. det är ganska långt och dels av vad den heter.
Sedan så kan jag inte lägga till den i ett rararkiv för jag får följande felmedelande:

! C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\Desktop.rar: Cannot open C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\filen,med-en!massateckewn i sig.jpg
The system cannot find the path specified.

Marzocchi05:
Jag har testat det, men det fungerar inte heller. Se samma felmedelande som i mitt första inlägg.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk

Re: .jpg fil som inte går att radera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalf
Hej
Jag har laddat ner en .jpg fil via ett peer to peer program. Men nu kan jag inte ta bort den. Jag har försökt allt jag kan komma på. När man klickar på delete knappen när filen är makerad händer absolut ingeting, ingetfelmedelande eller något.

När man högerklickar på den så kommer en lista upp där det saknas en del alternativ, bla Delete, copy, rename, cut och properties. Efter detta så testade jag med ett program som heter Winhex, där hade jag tänkt att öppna filen och ställa alla värden till noll för att windows då skulle ignorera detta, men det fungerade inte, när jag skulle ladda in filen i programet sa det:

"The above filname is invaild."

Detta kan det mycket väl vara felet för filnamnet innehåller en massa komman och andra konstiga tecken som kan ställa till det.

Sedan testade jag med en massa olika program som hette typ File remover och liknande, men ficka samma felmedelande i alla.

Sedan körde jag i komandotolken CHKDSK /F men den hittade inte den aktuella filen.

Jag kör:
Windows XP Professional version 2002 servicepack 2
Asus S-presso S1-P111
Intel celeron 3Ghtz
Western digital 250gb hdd

Prova starta pc i felsäkert läge och se om det går att ta bort den då kan ju vara så att det ingår en typ av ohyra i filen verkar nästan som det....stäng först av systemåterställningar sen startar du i felsäkertlägen med F8 under uppstart av system prova slita den då det kan ju vara så att den inte går att ta bort eftersom om du kör windows i normalläge för filen använder systemet......prova sen att scanna igenom pc med virusprogram i felsäkertläge och se om den hittar nått....ett tips bara

Visa signatur

DELL CPU 6000+, 3gig ram, Ati HD5830, Linux Mint

Permalänk
Medlem

Re: Re: .jpg fil som inte går att radera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av antecblue
Prova starta pc i felsäkert läge och se om det går att ta bort den då kan ju vara så att det ingår en typ av ohyra i filen verkar nästan som det....stäng först av systemåterställningar sen startar du i felsäkertlägen med F8 under uppstart av system prova slita den då det kan ju vara så att den inte går att ta bort eftersom om du kör windows i normalläge för filen använder systemet......prova sen att scanna igenom pc med virusprogram i felsäkertläge och se om den hittar nått....ett tips bara

Det hjälpte inte heller. Jag körde NOD32 och den skrev ut att filen inte gick att öppna, men den frågade aldrig ifall jag ville ta bort den, men Någon som vet ifall man kan ta bort en fil i geom NOD32? Jag har inget annat antivirus program, så några fler saker som kan vara fel?

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Avstängd

Vän,

Om det är konstiga tecken som gör att du inte kan ta bort filen, varför då inte testa att ta bort filen med kommandotolken?

del x:\mapp\*.*
rd x:\mapp

Permalänk
Medlem

Jag testade det men den sa bara:
Couldent find C:\Documents and settings\Adminisrator\My documents\REAL
Altså den stannar vid första mellanslaget i filnamnet.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk

Ta det den långa vägen då.

Öpnna komandotolken, sedan skriv in din hårddisk (ex C:)
Hårifrån skriver du dir för att få upp en lista över alla filer och mappar i hårdisken. Sedan fortsätter du genom att skriva cd Mappnamn.

Leta dig fram till filen på det här sättet, sedan skriv del filnamn.jpg

Se om det funkar.

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

Nej samma resultat.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem

Försök byta namn på den med att antingen klicka 2 ggr långsamt eller använda F2 och byt till något utan massa skumma tecken. Eller försök DRA den till papperskorgen, och sedan tömma den om det fungerar.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Nej...Funkar inte.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem

Testa detta programmet jag slängde ihop, skriv gärna in alla felmeddelanden här som dyker upp i den undre rutan i programmet:

http://home.vxu.se/mdati00/filedelete.zip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madah
Testa detta programmet jag slängde ihop, skriv gärna in alla felmeddelanden här som dyker upp i den undre rutan i programmet:

http://home.vxu.se/mdati00/filedelete.zip

Jag kan inte äns välja filen för den säger invaild filename. Det kommer altså upp följande femmedelande:

Altså inte ditt program som säger till.

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalf
Jag kan inte äns välja filen för den säger invaild filename. Det kommer altså upp följande femmedelande:

http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/untitled-dbu.JPG

Altså inte ditt program som säger till.

Ok, har gjort lite ändringar i programmet, samma länk:

http://home.vxu.se/mdati00/filedelete.zip

Nu klarar den wildcards, så gå till samma katalog där du har filen och skriv bara in något annat, sen i programmet så skriver du själv in de första bokstäver följt av *. Då ska den själv försöka leta upp filen och pröva ett par metoder för att ta bort den eller byta namn.

Du skriver t ex in detta filnamnet (om filnamnet börjar med hej):

C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\hej*

Se bara till så att du inte har andra viktiga filer i samma katalog för det kan hända att den hittar fel fil, om det är flera filer som börjar ungefär likadant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av madah
Ok, har gjort lite ändringar i programmet, samma länk:

http://home.vxu.se/mdati00/filedelete.zip

Nu klarar den wildcards, så gå till samma katalog där du har filen och skriv bara in något annat, sen i programmet så skriver du själv in de första bokstäver följt av *. Då ska den själv försöka leta upp filen och pröva ett par metoder för att ta bort den eller byta namn.

Du skriver t ex in detta filnamnet (om filnamnet börjar med hej):

C:\Documents and Settings\Administrator\My Documents\hej*

Se bara till så att du inte har andra viktiga filer i samma katalog för det kan hända att den hittar fel fil, om det är flera filer som börjar ungefär likadant.

DU ÄR MIN GUD!

Tack så mycket, nu fick jag bort den!

Visa signatur

//Asus S-Presso S1-P111//Intel Celeron @ 3,0 Ghtz//1024Mb RAM//ASUS V9400-X//Western digital 250Gb//
//HP NC6220 PG832EA//Pentium 4 @ 2,0Ghtz//512Mb RAM//80Gb hdd//

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalf
DU ÄR MIN GUD!

Tack så mycket, nu fick jag bort den!

Tror jag vet vad felet var, ditt filnamn var längre än 255 tecken. Då brukar det blir rejäla problem eftersom inte ens utforskaren och alla standard-öppna-spara-fönster kan hantera så långa filnamn. NTFS stödjer dock upp till 32767 tecken långa filnamn av någon anledning.

Bra att veta att det fungerade iaf, kan nog komma till användning framöver