Permalänk
Medlem

6600GT Krångel..

Hallå, igår köpte jag ett sprillans nytt 6600GT 128mb agp. (om ni undrar så är jag inte så duktig på hårdvara) Så kopplade jag i allt. (Ja, jag kopplade i strömsladden som ska i kortet) Så installerade jag drivrutinerna som va på skivan som följde med, sen testa jag WoW, När jag kom in till menyn i början så va allt lixom typ trekanter och massa streck..
Screenshot:

Så provade jag tanka nya drivrutiner från Nvidias hemsida men det funkade inte heller, så tankade jag drvrutiner från Omega men det funkade inte heller :< Nu undrar jag naturligtvis vad felet kan vara ? :< Tack på förhand

Permalänk
Medlem

jadu kan nån svara? ^^

Permalänk
Medlem

Raderade du alla gamla drivrutiner ordentligt?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Raderade du alla gamla drivrutiner ordentligt?

Hmm.. jadu ^^ Jag tror det iaf. :S Jag ska kolla efter några andra nu snart efter maten

Permalänk

Att det blir såna fel beror på att kortet är överklockad för mycket, för varm, eller sönder.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Att det blir såna fel beror på att kortet är överklockad för mycket, för varm, eller sönder.

Jag har ju absolute inte klockat det iaf, och jag skulle inte tro på att det är för varmt så då finns det ju bara 1 alternativ kvar ;P Får byta det imorgon

Permalänk

6600 gt

Lånar tråden lite, vadå "strömsladd", det har inte jag på mitt Leadtek 6600 gt (128 mb agp),
finns det sådana på alla nyare kort och vad är det för sladd i så fall ?.

Visa signatur

AMD 5200x2,8800gts,corsair twin 6400 2gb,msi k9n 570,400gb hd ,Tagan 530w,Cooler master 631,
Creative X-fi

Permalänk

får även jag låna tråden lite? ingen verkar ha brytt sig nånting om min så =(

jag fick mitt palit geforce 6600gt idag. och, jag har noll koll på vilken sladd som ska in. är det bara en som passar eller vadå?

sen undrar jag lite över dvikontakten. tjänar jag nåt på att använda mig av den adaptern jag fick med?

Visa signatur

När skolan gick krigsmarschen så jucka han mot alla träd.

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätaggregat? Jag kan nästan garantera att det är det som är för klent!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Jag har också fått såna där en gång i tiden. Kommer inte ihåg vad de va för fel, men eftersom det händer flera med det kortet på WOW så har det säkert med skit WOW att göra (hehu). Hörde att dom fixat en ny patch med väder och sånt, dom släpper säkert en fix snart.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Jag har endå fixat det nu ^^ Det som va problemet var att det låg massa gammla crappy drivrutins filer och tröck i nån mapp Så jag installerade om Windows

Permalänk
Medlem

Seriöst.. om man INTE ser vart strömsladden ska sitta så vet jag inte riktigt, du bör iaf söka upp närmaste optiker.

Alla 6600gt kort har en Molex kontakt för extra ström.

Den sitter baktill på kortet i datorn.

Sätter man inte in den så får man knappast ut de kortet kan leverera.

Adaptern du fick med är ifall du vill köra Dualscreen som jag gör fr tillfället.
Har du Vga sladd ska den sättas i vga porten. Annvänd inte adaptern om du ska köra singelscreen

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Seriöst.. om man INTE ser vart strömsladden ska sitta så vet jag inte riktigt, du bör iaf söka upp närmaste optiker.

Alla 6600gt kort har en Molex kontakt för extra ström.

Den sitter baktill på kortet i datorn.

Sätter man inte in den så får man knappast ut de kortet kan leverera.

Öhm nej. Mitt ASUS 6600GT hade ingen molex kontakt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Asus GeForce N6600 128mb, där stod det klart och tydligt "If you hear a buzzer going off, plug in the power to the graphics card"

Först satte jag in kortet utan extra strömkälla och då pep kortet i högan sky, sen modade jag om lite i burken så min strömsladd räckte och kopplade in (det är samma sorts kontakt som sitter i Cd-läsarna, diskettstation och hårddisk) sen funkade det utan problem

Permalänk
Medlem

Glömde att skriva att alla Agp modeller av 6600gt har molex kontakt.

Pci-e varianten har tydligen inte det.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.