ABC låter tittare se fyra TV-serier online gratis

Permalänk
Melding Plague

ABC låter tittare se fyra TV-serier online gratis

<font style="font-size: 10pt"><b>ABC låter tittare se fyra TV-serier online gratis</b></font> <small class="small">tisdag 11 april av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://news.yahoo.com/s/ap/20060410/ap_on_hi_te/walt_disney_a..." target="_blank">Yahoo</a> skriver att den amerikanska TV-kanalen ABC kommer att börja lägga ut fyra populära TV-serier på deras hemsida. Experimentet kommer att påbörjas i maj och kommer att pågå under två månader.
<br />
<br />De fyra serierna, Desperate Housewives, Lost, Commander in Chief samt Alias kommer att vara gratis att se på men innehåller reklam som man inte kan spola förbi. Nya avsnitt kommer att läggas upp dagen efter att de har sänts i USA. ABC ägs av Walt Disney Company som sedan tidigare säljer reklamfria TV-avsnitt via Itunes Music Store.
<br />
<br /><i>”It's an opportunity for us to learn more about a different model”</i>, säger Anney Sweeney på ABC.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget prison brake

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Björnmagasin är bättre........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Björnes magasin menar du?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Det här tycker jag låter underbart, inte för att jag ser på serierna utan snarare modellen.

Alt nr.1 betalla för avsnittet och slipp reklamen.
Alt nr.2 se avsnittet när du vill gratis, var som helst, även om du får stå ut med "lite reklam". Sen är det kanske lite o önska om tekniker och annat i senare läge men de har börjat nånstans i vart fall.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det blir i upplösningen 320*240 och 500Kbps Xvid format eller likvärdigt. Bra serier, men jag forsätter att kolla på dom på riktig TV då video över internet mer eller mindre alltid håller kass kvalité.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

mycket bra initiativ av ABC.

Permalänk

Äntligen börjar någon fatta att internet inte är av ondo. Jag har inget emot att "se" lite reklam om det leder till att det hela blir en laglig metod att få tanka ner serier. Lite reklam kan man ju överleva, kan alltid passa på att gäspa eller dylikt. Sen kan det vara en smula kul att se amerikansk reklam för de är rätt fyndiga ibland (säger en medieintresserad).
Sen om det skulle vara en ström så gör det inte så mycket, finns 100-tals program som tankar ner videoströmmar åt dig.
Go ABC!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen några som börjat förstå möjligheterna med internet och dessutom visar att man förstår vad konsumenterna vill ha. Hade väl varit ännu bättre om de skippat reklamen, men samtidigt så måste de ju tjäna pengar, serierna är ju inte gratis att spela in.

Go ABC!

Permalänk

Åh fan!
Får bli att testa tjänsten när den väl kommer

Permalänk
Avstängd

tjo inte helt dumt bara bildkvaliten inte är sämre än det som redan finns ute på andra ställen, desstuom att streama avsnitten vore helt inaktuellt. orka buffra och krångla. sedan vore det inte heller osmart om de fanns för nedladdning samma dag som de visas på TV. Annars blir det ganska meningslöst.

Permalänk
Medlem

Hoppas fler följer efter i detta.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

fy fan va gött! mkt bra gjort av dom. nu slipper man vänta ibland kanske timmar innan man tankat ner ett avsnitt av lost, o så kan man se de lagligt.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
fy fan va gött! mkt bra gjort av dom. nu slipper man vänta ibland kanske timmar innan man tankat ner ett avsnitt av lost, o så kan man se de lagligt.

Citat:

Nya avsnitt kommer att läggas upp dagen efter att de har sänts i USA.

Du kommer fortfarande få vänta.

Permalänk

Ja men lite kan man vänta om det är lagligt, eller hur??

Visa signatur
Permalänk

Det är en bättre metod än tidigare men jag kommer fortfarande köra illegalt, pallar inte med reklam! Men det är ju ett steg i rätt rikting iallafall!

Permalänk
Medlem

Detta är ju ritkigt bra. Äntligen börjar de se och använda internet på ett bra sätt.

Är ju som nämts tidigare väldigt smidigt att kunna välja om man vill se med reklam eller betala för att vara utan.

Har tittat på på film över internet med SF Anytime, och det fungerade kanon. SVT har även haft en del program med väldigt hög bittrate, iaf. tillräckligt hög för att mäta sig med vanlig analog tv (om inte till och med bättre).

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk

hehe 3 timmar ?, tar ju bara 10 minuter
får byta lina

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

abc ftw!

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Inaktiv

kan för övrigt tipsa om att svt lägger ut det mesta på sin hemsida sedan väldigt länge tillbaks, och i grym kvalité också

kanal5 ska börja någon gång denna veckan också

Permalänk
Medlem

Coolt, detta har SVT haft i... ehh? 1 år?

Permalänk
Medlem

För att kontra lite så har SVT haft de flesta egenproducerande serierna/programmen tillgängliga via deras hemsida väldigt länge, man kan även prenumrera vissa program med rss, eller podd-tv som de kallar det.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att avsnitten finns på internet nån timme (ibland nån minut) efter sändning så ser jag ingen mening att streama halvsunkig kvalite med reklam. Men däremot så är det ett bra initiativ att sända populära serier på nätet.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Ett steg i rätt riktning!

Visa signatur

Stationär Asrock Z68 Pro3-M - Inte Core i5 2500K - Corsair Vengeance LP 1600MHz 8GB - Corsair Force GT 120GB - 1,5TB - Fractal Design Define Mini - Fractal Design Tesla 450W
HTPC MSI FM2-A75IA-E53 - AMD A10-5700 - Corsair Vengeance LP 1600MHz 8GB - Kingston SSDNow V300 240GB - Streacom FC8 Evo - Streacom Nano + Picopsu 160-XT 160 Watt

Permalänk
Medlem

Hörde om detta på radio idag och som jag förstod så kommer detta bara att fungera för de som har amerikanska uppkopplingar. Iaf till en början. Någon som kan motvisa detta?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

antar att tv4 (Lost, Commander in Chief samt Alias) och kanal 5 (desperate housewives) inte kommer bli helt överlyckliga om man kan se "deras" tvserier lagligt massvis med månader före dom visar dom. visserligen utan undertexter men men....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skippo
Hörde om detta på radio idag och som jag förstod så kommer detta bara att fungera för de som har amerikanska uppkopplingar. Iaf till en början. Någon som kan motvisa detta?

Får tanka de genom en proxy, det borde ju funka.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Coolt, detta har SVT haft i... ehh? 1 år?

nja tror det är längre än så, det måste det vara

kommer iaf ihåg att jag kollade på ett avsnitt, suck..vad heter det programmet nu igen? svts dockusåpa under medeltiden..ja den iaf o det var mer än ett år sedan, sen måste man ju se Ernst också

edit:
ett litet tips bara
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=24318

klicka fram o titta på ett program, se gärna FNN - Freedom News Network, eller CHTV, ganska kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arnearne
antar att tv4 (Lost, Commander in Chief samt Alias) och kanal 5 (desperate housewives) inte kommer bli helt överlyckliga om man kan se "deras" tvserier lagligt massvis med månader före dom visar dom. visserligen utan undertexter men men....

90% av de som ser på dem (eller mer?) vill nog ha text på eller ids inte tanka. så det spelar nog ingen större roll vad ABC eller PB sänder på nätet.

själv fortsätter jag nog ankra "Havskatten II" i piratbukten när det gäller Lost.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem