En fråga om Need For Speed Most Wanted Black Edition

Permalänk

En fråga om Need For Speed Most Wanted Black Edition

Hej. Jag har länge kört Need For Speed Underground 1 på min maskin med windows xp.
Nu köpte jag Need For Speed Most Wanted Black Edition och när jag sätter i cd1 frågar den om jag vill spela eller avinstallera Need For Speed Most Underground ALLTSÅ ettan.
Väljer jag att spela blir det felmeddelande.
Visst ska man kunna ha båda installerade samtidigt??

Tack// Olle

Permalänk

Re: En fråga om Need For Speed Most Wanted Black Edition

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollebollebull
... Need For Speed Most Underground ALLTSÅ ettan.

Det finns inget Need For Speed Spel som heter Most underground.

Och Most Wanted är ingen direkt uppföljare till Underground, då den uppföljaren heter Need For Speed Underground 2.

Och sen undrar jag om inte du har blandat ihop spelen lite. Most wanted ska inte ha nåt med underground att göra vad jag vet.

Permalänk

Väldigt givande svar du gav där Tomtenize-n00b.... not!

Prova att sätta i skivan, gå in på "den här datorn" högerklicka på skivan och välj öppna, sen letar du redan på någon fil som heter typ "setup.exe" eller liknande och kör den. Händer samma sak då och du inte får instalera spelet så tycker ja du ska gå och prata me antingen de som sålde spelet till dig eller med EA'a support.. Välkommen åter om några år. Är väl då dom kommer att orka prata med sina kunder..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Most wanted är väl typ nån form av blandning mellan underground och hot pursuit?

Tror han menar att när han ska installera Most Wanted så frågar den om han vill ta bort Underground.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

vad det kan vara (vet inte om jag har rätt, fattar inte riktigt vad han skrivit:p) är att han redan har Most Wanted installerat, men vill installera Most Wanted: BLACK EDITION.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem.. Men jag orkade inte bry mig och avinstallerade Need For Speed Underground och så funkade det.

Permalänk
Medlem

Jag hade precis samma problem. Hade NFSU installerat och NFSMW vägrade att låta det finnas kvar.

Black Edition visste jag inte ens att det såldes i Sverige (för PC), men det kanske finns någonstans numera?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden mellan black edition och det vanliga?

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

tackar för alla svar, jag har avinstallerat nfsu 1 och installerat nfsumw istället, fast det gick inte att köra så jag får väl ta och installera om windows som vanligt : )