Internet Explorer 7 Beta 2 finns ute

Permalänk
Medlem

Tycker den känns bra.... man får ge den en chans.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Håller mig också till FF då jag gillar deras tillägg och särskilt Adblock som gör att man slipper dessa besvärliga annonser (sorry Sweclockers) men har iaf lagt in även "Visa denna sida i IE" för dom webbmakare som inte kan snickra ihop sidan som då gör att den bara funkar i IE dessvärre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Du verkar ha bra koll på vad som är nytt i IE 7.0

Det är snarare FF som är i underläge nu.

Vad finns i IE7 som inte finns i Firefox med extensions? Jag vill faktiskt veta, eftersom Mikrodatorns artikel om IE7's fördelar mot Fx kunde alla avhjälpas med extensions eller fanns inbyggt.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

Yeah! Banbrytande och uppfinningsrikt med tabbar. Bara önskar att någon annan tänk på det tidigare... Ja just, det har funnit skitlänge...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
usch vad jobbigt med flikar :/ Hoppas det går att köra vanligt

Tja, det är väl bara att ge fan i att öppna tabbar.
Förstår för övrigt inte vad som du tycker är så krångligt med tabbar, jag skulle inte klara mig en minut utan tabbar
Personligen kommer jag nog inte att testa betan, den är ju inte fri...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

för alla er som förkortar Firefox med FF: http://www.linuxportalen.se/node/1592
För övrigt så har Firefox fått tabbed browsing från Opera.. så MS är inte de enda som kopierar saker o ting
Jag kör vidare med firefox, även om det har en otrevlig liten minnesläcka

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Opera 9 beta funkar jävligt bra annars.

Permalänk

Någon som installerat och kan verifiera att fjärrhjälpen funkar som den ska, i förra betan hitta jag aldrig någon "ta kontroll knapp" Snälla?

Permalänk

ROFL lol asså typ ff-kopia!!1!! Behåller asså FF!1! TYp skitsämst ÄCkligft XP-tema!!!!!!?!!!

Själv behåller jag IE6 till färdiga version 7 kommer : )

Edit:
BTW! FIREFOX ÄR VÄRLDENS FÖRSTA WEBBLÄSARE OCH HAR ALdrIG STulIT eller "LåNAt" Något fRån något!

Permalänk

nah... Opera håller man sig till ^^och tabbar är något jag gillar...

ja gillar inte FF

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Försökte installera men mitt Windows hängde sej, tråkigt.

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
nah... Opera håller man sig till ^^och tabbar är något jag gillar...

ja gillar inte FF

tänkte bara säga... faen va cool dator du har, sån ska jag med köpa
jag har bara en 4400+ nu vilken hink jag har i jämförelse

Visa signatur

e6400 @ 2.4Ghz | Corsair Dominator 2048 pc6400 4-4-4-12 @ 667mhz | Albatron 7950GT 512 | 200gb 7200.7, 250gb 7200.10 | Shuttle SD32G5 | X-fi fatality
Övrigt: | Dell 2007WFP | Creative Inspire 5.1 | Sennister hd 555 | DiNovo Cordless | G5 | Qck Steel |
Dell XPS m1210 (nvidia 7400, 2gb, 4mb cache cpu) | Samsung U-600 | Seagate Freeagent 500gb

Permalänk
Medlem

thanks, but no thanks.
Firefox is teh shit!

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

FF

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk
Medlem

Istället för att gnälla på att FF är så bra så hoppas jag någon vågar att testa (IE7) och ge den en rättvis "verdict"?.
Jag kommer inte testa den iaf

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

äh, kör på mitt vanliga IE 6.0

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
thanks, but no thanks.
Firefox is teh shit!

Permalänk
Medlem

ähhh beta vill man ju inte köra, speciellt inte ifrån microsoft så det blir FireFox ett tag till

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till opera

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Eldräven får jobba vidare. Tycker den börjat muppa sig dock. Stänger jag webläsaren dör inte firefox-processen. Nån solution?

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
ROFL lol asså typ ff-kopia!!1!! Behåller asså FF!1! TYp skitsämst ÄCkligft XP-tema!!!!!!?!!!

Själv behåller jag IE6 till färdiga version 7 kommer : )

Edit:
BTW! FIREFOX ÄR VÄRLDENS FÖRSTA WEBBLÄSARE OCH HAR ALdrIG STulIT eller "LåNAt" Något fRån något!

Jag tror inte folk gnäller på att IE (äntligen!) får flikar, utan på att Microsoft tar sådan tid på sig att [inte] hänga med i utvecklingen.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av l'o'vet
Eldräven får jobba vidare. Tycker den börjat muppa sig dock. Stänger jag webläsaren dör inte firefox-processen. Nån solution?

Brukar vell hända när Java hänger sig?
Annars så stänger processen ner för mig sålänge jag inte ahr lyckats få java runtime att hänga sig.

Upprepning ;P

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk

behåller FF här ...

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om IE? ^^
Jag kör med FF nu, finns ingen anledning i världen att byta. (IF IT AINT BROKE, DON'T FIX IT!)

Permalänk
Medlem

Tänkte att man skulle testa den nya betan och det gjorde jag också.
Inte pillat runt allt för mycket än, men lyckas inte få fram "Tab-funktionen".
Inget händer när man väljer "Open link in new tab".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrIbra
Tänkte att man skulle testa den nya betan och det gjorde jag också.
Inte pillat runt allt för mycket än, men lyckas inte få fram "Tab-funktionen".
Inget händer när man väljer "Open link in new tab".

Japp det är en beta också. Som nån sa tidigare den är inte felfri

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog att fortsätta använda Firefox (ska förkortas Fx, inte FF, precis som Stinger nämner) även i dess kommande inkarnationer. Ser ut att få ett trevligt bokmärkessystem med en liten bakomliggande SQLite. Snabbt, snyggt, stilrent, enkelt att använda och kraftfullt, med alla funktioner man kan tänka sig som extensions om det inte finns inbyggt.

Här är en screenshot på hur Fx ser ut hemma hos mig just nu: http://filer.brnm.se/i/060425-firefox.png

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer förmodligen ge IE7 en chans...använder FF i dag, men det finns vissa saker man stör sig på. Den brutala minnesanvändningen är en sak. Har hänt vid flera tillfällen att FF allokerat 650mb (!!!). Att FF sen får spratt på vissa sidor och drar ~99% av CPUn är också jätteroligt.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Kan man inte säga att den svenska förkortningen för Firefox är FF då? Känns mer logiskt så..

För att hålla oss till ämnet, MS verkar vara på gång nu, IE7 ser schysst ut och verkar funka bra (bortsett från beta-problemen då..)

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag som kör Mozilla-browsern?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+