Vad håller min d-link router på med?!

Permalänk
Medlem

Vad håller min d-link router på med?!

Tja köpte en ny router ígår men när jag ansluter till den så hoppar signalstyrkan från väldigt låg till väldigt hög hela tiden?! Nyaste FW är installerad... Vad kan vara fel?

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk
Medlem

Antar att det är wlan du pratar om. Om du haft wlan förut och det funka bättre kan du testat att flytta den, snurra lite på antennen, vinkla den lite kreativt, byta kanal (1,6,11 används vanligen).

Om det är din första wlan enhet så inser du nu att wlan är av ondo! Men försök med de tippsen ovan.

Permalänk

Re: Vad håller min d-link router på med?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkyNard
Tja köpte en ny router ígår men när jag ansluter till den så hoppar signalstyrkan från väldigt låg till väldigt hög hela tiden?! Nyaste FW är installerad... Vad kan vara fel?

Har själv en DI-624 som beter sig likadant emellanåt, det ÄR ett jäkla vinklande på antennerna innan man hittar det där exakta läget då den håller sig på stabil nivå.

Permalänk

en kompis har en likadan tror ja.. det funkar prima när han är sj säger han men så fort ja kommer o sätter mig så blir de ingen kontakt.. nu har han dragit sladdar igen.. våga vägra wlan

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad håller min d-link router på med?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
Har själv en DI-624 som beter sig likadant emellanåt, det ÄR ett jäkla vinklande på antennerna innan man hittar det där exakta läget då den håller sig på stabil nivå.

Min 624 hänger på väggen och har antennen riktad mot golvet. Får bra signalstyrka i hela lägenheten. Även en bit utanför utomhus men där får jag låg signal styrka.

Visa signatur

/DragonII

Permalänk
Medlem

Min 624+ kunde jag få bra signalstyrka när den var på övervåningen (under brorsans datorbord) och jag var ute på tomten (20 m + några väggar och ett golv mellan sändare och dator).

Tror det beror på att det inte fanns andra saker som störde signalen. Kan det inte vara så att någon annans nät stör ditt?