Permalänk

Stora pokertråden

Jag spanade runt lite här och tyckte att forumet saknar en pokertråd. Tror att den ligger fint här i spelforumet. Tänkte att vi kunde byta tips och erfarenheter inom poker helt enkelt, framför allt texas hold'em hade jag tänkt. Kanske tipsa om trevliga pokerklienter och så, sånt är skoj tycker jag. Och bara snacka lite allmänt liksom. Hur mycket har du vunnit som mest, vilket är det största misstaget du gjort osv.

Jag kan börja med att säga att jag spelade bort 100 kronor igår kväll på svenska spels pokersajt, vilken också råkar vara rätt najs. Det är mitt tips för dagen. Annars spelar jag mest på vegas007 och betsson, men jag hoppar runt lite överallt.

Hoppas det nu inte bara finns massa gamerz här utan lite vettigt folk också
Enjoy!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

Spelar just nu faktiskt. Ligger i nuläget plus 50 kr. Inte mkt, men gött ändå
Spelar på Svenska Spels sajt.

Permalänk

Hehe det var som jag ungefär då, sen blev jag högmodig och tänkte pröva lyckan i ett no limit-spel. Där fick jag tokspö

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag spelade en freeroll på bet365 och vann 6.50$ spelade sedan upp det till 57$ Gick lite plus där

Men sen visade det sig att man inte kunde skriva in kontonummer och så när det var pengar på kontot. Så jag fick starta ett nytt konto skriva in kontoinställningar och sätta in 100kr ~ ca 8$ och gå in på ett bord med mitt andra konto och mitt nya konto och "skänka" pengarna till mitt nya så jag kunde föra över dom till mitt bank konto och köpa mig en ny cpu fläkt + gpu fläkt

Jag var en väldigt stolt 14 åring efter det

Jag kan också rekomendera bet365 att spela på... 2 dagliga 1000$ frerolls, Och en 5000$ varje vecka

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

tror detta kommer bli en skryt tråd! men dom som inte kan kanske kan lära sig lite "moves".
jag kan INGET om nät poker förutom att man brukar bli ruinerad...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Sådärja, började med 50 kronor på svenska spels sajt och dubblade på tre kvart ungefär upp till 105 kronor. Det gick ruggigt dåligt dock, vann två stora pottar med triss annars var det inga alls eller bara små. Men det var ju skönt att man ligger plus till morgondagen i alla fall

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

har inte spelat på nätet. inte riktigt värt det tycker jag. poker skall va vid ett bord med riktiga människor.

spelade i helgen och gick ut som segrare, var trevligt! men jag fick väll tillbaks de pengar jag satsat under året så någon jätte vinst blev det inte direkt.
fast kul.

Permalänk
Medlem

Den stora pokertråden saknar dem viktiga HandHistorys, så jag bidrar med en som gick bra här då. Spelade dock inte handen särskilt bra då jag bara synar turn och river...men jag satte han nästan på AA.

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 02, 17:03:18 ET 2006
Table Table 96061 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Boozing ( $211.70 )
Seat 3: seantrogers ( $207.06 )
Seat 6: zxzcz ( $58.20 )
Seat 5: Falcy ( $183.10 )
Seat 4: gaisei ( $142.80 )
Seat 2: campasac ( $136.80 )
gaisei posts small blind [$1].
Falcy posts big blind [$2].
** Dealing down cards **
Dealt to Falcy [ Qs Qc ]
zxzcz folds.
Boozing folds.
campasac folds.
seantrogers folds.
gaisei raises [$3].
Falcy raises [$6].
gaisei calls [$4].
** Dealing Flop ** [ 5d, As, 7c ]
gaisei checks.
seantrogers: your an ass
Falcy bets [$9].
gaisei raises [$18].
Falcy calls [$9].
** Dealing Turn ** [ Qd ]
campasac: lol
gaisei bets [$20].
Falcy calls [$20].
** Dealing River ** [ 3h ]
gaisei bets [$40].
Falcy calls [$40].
gaisei shows [ Kc, Ah ] a pair of aces.
Falcy shows [ Qs, Qc ] three of a kind, queens.
Falcy wins $169 from the main pot with three of a kind, queens.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Jag spelade en freeroll på bet365 och vann 6.50$ spelade sedan upp det till 57$ Gick lite plus där

Men sen visade det sig att man inte kunde skriva in kontonummer och så när det var pengar på kontot. Så jag fick starta ett nytt konto skriva in kontoinställningar och sätta in 100kr ~ ca 8$ och gå in på ett bord med mitt andra konto och mitt nya konto och "skänka" pengarna till mitt nya så jag kunde föra över dom till mitt bank konto och köpa mig en ny cpu fläkt + gpu fläkt

Jag var en väldigt stolt 14 åring efter det

Jag kan också rekomendera bet365 att spela på... 2 dagliga 1000$ frerolls, Och en 5000$ varje vecka

Får man ens spela när man är 14 år? du måste ju ha reggat personnummer och sånt när du skapade konto väl? och ditt bankkontonummer

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Får man ens spela när man är 14 år? du måste ju ha reggat personnummer och sånt när du skapade konto väl? och ditt bankkontonummer

Jag tror nog inte sådant är något problem för en någorlunda kompetent 14-åring idag. Tyvärr.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag tror nog inte sådant är något problem för en någorlunda kompetent 14-åring idag. Tyvärr.

Eftersom han fick pengarna till sitt konto så måste han ju ha lämnat sina personuppgifter. om det nu fungerar så själv är jag inte så dum att jag spelar poker på nätet.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

+100 kronor efter 40 minuter spel, var tvungen att lägga av dock. Men det är stabilt

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag tror nog inte sådant är något problem för en någorlunda kompetent 14-åring idag. Tyvärr.

eller så låter han storebror eller pappa starta ett konto åt han

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja spela lite smått på Svenska Spel faktiskt. Kanske låter lite paranoid när jag säger det men har svårt att lita på utländska sajter.. Vågar inte ge ut mitt kontonummer till dom. Bara det inte går överstyr, så jag sitter hela natten

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Brukar mest spela poker IRL och lite freeroll. Men jag lyckas aldrig ta hem några stålar i freeroll

Permalänk
Medlem

Hej, någon som vet någon/några pokersidor där man får några $ for free. När man reggar sig?

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

bet24 200:- gratis när man reggar sig

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T, Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3, 6950 2GB, Intel® X25-M SSD 80GB 2,5", Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9, Corsair PSU 750W, BenQ 23,6" XL2410T.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decifer
bet24 200:- gratis när man reggar sig

vad behöver man göra för att få dom då?

Visa signatur

Bynn

Permalänk
Medlem

Sitter och spelar på Svenska Spels sida. satt in en hundring och spelar lite på 0.5/1 NL borden.

Ska egentligen inte klaga med förutsättning att det är lägsta blinden.
MEN spelet där är inte av hög kvalité. Men man får sitta och vänta på en
väldigt bra hand innan man spelar. Eftersom dom felsta synar med allt om korten
är färjade och spelar gärna till rivern.. Gäller att höja högt fast man inte ska behöva göra det.

Sen har vi klienten, Ett "ding" ljud när det är mans tur att agera skulle inte vara helt fel. Eftersom när man bara spelar på ett bord så brukar jag sitta och läsa på diverse sidor. och det resulterar i att man inte agerar i tid och blir satt i "paus".

Tror inte jag kommer forsätta spela på Svenska Spel efter jag spelat upp och tagit ut, eller spelat bort pengarna.

Btw; www.purple-lounge.com - 60% rakeback .. Dock vet jag inte om det gäller alla som registrerar sig, borde gå att läsa på sidan. Blev inbjuden att spela där av en bekant, som har förhandlat till sig special erbjudanden.

-Edit-
Ja nu har jag spelat upp mig till 850:-. Det går segt men det tar sig. Antar att det kommer in bättre spelare på kvällarna.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Sitter och spelar på Svenska Spels sida. satt in en hundring och spelar lite på 0.5/1 NL borden.

-Edit-
Ja nu har jag spelat upp mig till 850:-. Det går segt men det tar sig. Antar att det kommer in bättre spelare på kvällarna.

Vill du verkligen spela mot "bättre" spelare då ?
Det gör inte jag.

Höjer du ordentligt före flop med dem händer som "du ska" göra det med, AA-TT samt AKs så vinner du i längden, tro mig. Däremot måste man kunna lägga handen efter flop om du absolut inte träffar några drag eller dylikt och du möter hårt motstånd. Träffar du däremot TPTK så ska du beta hårt! Vill dem dra ut dig till river med sin inside straight eller färg så ska dem betala för det också. Inga frikort!

Jag går inte in på pott odds och andra "avancerade" grejer här.

100:- > 850:- är bra jobbat. Bli inte för ivrig nu bara och gå upp i för hög nivå på mörkarna, det är lätt hänt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Vill du verkligen spela mot "bättre" spelare då ?
Det gör inte jag.

Höjer du ordentligt före flop med dem händer som "du ska" göra det med, AA-TT samt AKs så vinner du i längden, tro mig. Däremot måste man kunna lägga handen efter flop om du absolut inte träffar några drag eller dylikt och du möter hårt motstånd. Träffar du däremot TPTK så ska du beta hårt! Vill dem dra ut dig till river med sin inside straight eller färg så ska dem betala för det också. Inga frikort!

Jag går inte in på pott odds och andra "avancerade" grejer här.

100:- > 850:- är bra jobbat. Bli inte för ivrig nu bara och gå upp i för hög nivå på mörkarna, det är lätt hänt...

Det är lättare att spela bra mot bra spelare.
Pot odds är för mig givet, samt % calc innan man synar. Dock hjälper
det inte så mycket på lägre bord eftersom dom synar med händer man inte
borde spela. Man har det så inpräglat att om det ligger 223 på floppen och
man har höjt pre-flop, då förvänta man sig inte att någon har synat med 23 eller 24.
Men det händer allt för ofta.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk

Hopp, själv spelade man bort 200 spänn igår, lagom moget

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Mitt första "seriösa" pokerspel var för något år sen.
Jag var 17 och kunde inte regga ett konto med riktiga pengar så jag frågade min far om jag kunde få fixa ett konto genom honom, det fick jag men han skulle vara med när jag spelade så jag inte satte in extra pengar osv helt okej tänkte jag.

Jag tänkte att jag inte skulle använda dom 200kr jag satte in utan spela lite freerolls på expekt (där jag skaffade kontot).

Efter x antal freerolls började det gå bättre och jag var kvar när det bara var 50st kvar och hade hyffsat med marker mot övriga konkurrenter, platserna 1-5 gav en plats i en stor turnering där man var tvungen att gå in med 200$ ungefär. Till min stora förvåning lyckades jag faktiskt knipa 5;e platsen, jag var faktiskt nära på att tjuta av lycka och kontrollkollade flera flera gånger om jag VERKLIGEN var med på listan inför nästa vecka turnering, och visst stod mitt namn med

Veckan gick och jag började bli pirrig. Det började riktigt uselt, vann bara små potter och förlorade rätt hårt men sedan vände det med en STOR dos tur så var jag kvar bland de 100 sista när turneringen tog en paus på en timme. Jag visste inte riktigt hur mycket pengar jag redan hade "vunnit" men trodde inte det var speciellt mycket, även i den här turneringen gick de bra med helt otroligt mycket flyt på sista korten osv, jag kom på hela 4;e plats när allt var slut, hela familjen stod och kollade på och min nervositet var det värsta jag varit med om.

Visste inte hur mycket jag hade vunnit och kollade så fort jag kunde på mitt konto hur mycket pengar det hade droppat in, jag tänkte kanske högst några 1000kr men så såg jag att det var hela 57 000kr, då skrek jag och även min far har nästan bränt alla pengar på kläder och även lite datordelar men tycker att jag var värd det.

Blev lite mycket text, ursäkta, tänkte tillbaka och fick upp mycket i huvudet

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
Mitt första "seriösa" pokerspel var för något år sen.
Jag var 17 och kunde inte regga ett konto med riktiga pengar så jag frågade min far om jag kunde få fixa ett konto genom honom, det fick jag men han skulle vara med när jag spelade så jag inte satte in extra pengar osv helt okej tänkte jag.

Jag tänkte att jag inte skulle använda dom 200kr jag satte in utan spela lite freerolls på expekt (där jag skaffade kontot).

Efter x antal freerolls började det gå bättre och jag var kvar när det bara var 50st kvar och hade hyffsat med marker mot övriga konkurrenter, platserna 1-5 gav en plats i en stor turnering där man var tvungen att gå in med 200$ ungefär. Till min stora förvåning lyckades jag faktiskt knipa 5;e platsen, jag var faktiskt nära på att tjuta av lycka och kontrollkollade flera flera gånger om jag VERKLIGEN var med på listan inför nästa vecka turnering, och visst stod mitt namn med

Veckan gick och jag började bli pirrig. Det började riktigt uselt, vann bara små potter och förlorade rätt hårt men sedan vände det med en STOR dos tur så var jag kvar bland de 100 sista när turneringen tog en paus på en timme. Jag visste inte riktigt hur mycket pengar jag redan hade "vunnit" men trodde inte det var speciellt mycket, även i den här turneringen gick de bra med helt otroligt mycket flyt på sista korten osv, jag kom på hela 4;e plats när allt var slut, hela familjen stod och kollade på och min nervositet var det värsta jag varit med om.

Visste inte hur mycket jag hade vunnit och kollade så fort jag kunde på mitt konto hur mycket pengar det hade droppat in, jag tänkte kanske högst några 1000kr men så såg jag att det var hela 57 000kr, då skrek jag och även min far har nästan bränt alla pengar på kläder och även lite datordelar men tycker att jag var värd det.

Blev lite mycket text, ursäkta, tänkte tillbaka och fick upp mycket i huvudet

Haha coolt! Var spelade du?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Haha coolt! Var spelade du?

oj, glömde nog skriva det:) expekt.com spelade jag på vid den tidpunkten.
Nu spelar jag iofs inte speciellt mycket, är rätt kass egentligen men spelar ibland på pokerchamps för dom har freerolls varje 1h.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry
oj, glömde nog skriva det:) expekt.com spelade jag på vid den tidpunkten.
Nu spelar jag iofs inte speciellt mycket, är rätt kass egentligen men spelar ibland på pokerchamps för dom har freerolls varje 1h.

Hoppsan, jo du skrev visst det. Men nu fick vi det förtydligat

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.