Krånglande hårddisk

Permalänk
Medlem

Krånglande hårddisk

Tja.. Jag har en ny eller en månad gammal hårddisk.. Men nu är det så att den går skit segt!..! Vet ej varför. Jag skapa en partition så den var delad i 2 alltså ca 200 gb vadera men när jag ska kopiera ca 600 mb bilder från den ena halvan till den andra så laggar de och den överför i 2,86 mb/s vilket är löjligt lågt.

Lika när jag hashar filer i dc++ så går det i 2,86 mb/s och när jag kollar på film/serier från hårddisken så laggar filmerna men när jag kopierar dom till min andra disk så funkar den klockrent. men det tar dock ca 40 minuter att koperia en 350 mb filmfil till C: disken. När jag felsöker så säger den att det inte finns några fel.

Diskarna jag har är en WD s-ata på 200 gb (Main C:) och en Maxtor s-ata (500 gb)

Är det någon som vet vad jag ska göra? Köpte diskarna hos min lokala datoråterförsäljare så jag kanske kan lämmna in den där men det kostar då ca 300 kr bara för dom att titta på den ..

Jag hatar när man köper saker som vägrar att funka..

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk
Medlem

Berätta först vilket filspråk som du använder till diskarna.
FAT32 eller NTFS samt vilket operativsystem som du använder dig av.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Filsystemet jag har är NTFS och jag har nu använt nyaste powermax för att felsöka hårddisken.. Gissa vad jag fick för svar av programet?

Den sa "The disk is failing. Replace the disk at once!" sen stog det massa annat om hur jag ska göra för att få en ny från maxtor som inte var så intressant. just ja, jag fick fel koden D000FFFFFFF4FFFFFFB8100 men jag vet inte riktigt vad jag ska med den till :S

Hm jävla skit ... Sista Maxtor disken jag köper iaf.. jaha nu får jag ta och vandra ner till min lokala datoråterförsäljare där jag köpte disken och lämmna tillbaka den. WD har aldrig krånglat för mig så det blir dom i framtiden..

Visa signatur

MVH SkyNard

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja men inte efter en månad.. WD har aldrig krånglat.. hade en 1,7 gb WD i min gammla 133 mhz:are och den funkar än i dag.. Fick disken -97 och då var den använd av ett företag före mig

Visa signatur

MVH SkyNard