Windows Media Player = FREEZE

Permalänk
Medlem

Windows Media Player = FREEZE

Hjälp!

Någon som råkat ut för problemet jag har?
Det är så att om jag laddar en DivX eller XviD i Windows Media Player (v10). Så fryser WMP direkt. Att ladda wmv eller mpg går däremot utmärkt.

Och nej, jag kör inget codec-pack. Har kört ffdshow enbart, men testade installera "riktiga" DivX + XviD pga ovannämnda problem. Det hjälpte dock föga

Måste hitta nån lösning (helt inte "format C:"). För redigeringsprogrammen verkar lida av samma problem. Har testat en hel del demo/trails, allt från skitprogramm till de riktigt bra. Samma resultat i alla "import" av den DivX/XviD => applikationen tokfryser. Vet inte om det beror på att 98% av alla redigeringsprogram använder sig av WMP's API eller nått. Störig är det iaf.

Testar jag filmsnuttarna i tex Media Player Classic funkar allt utmärkt (rätt codec och allt)....

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.

Permalänk
Medlem

Hejsan Geron!

jag använde windows media player ända tills jag upptäckte hur värdelöst det var! Idag så använder jag winamp för musik och vissa video klipp, och Vlc till filmer ect. Det har alldrig varit några problem med dessa två, båda är gratis och inte alls prestanda krävande!

Btw någon speciell andledning varför du vill andvända WMP??

Permalänk
Medlem

Tja kort o gott så verkar det som om redigeringsverktyg förlitar sig på WMP. Eller så är det bara det att mina codecs gjort någon total fuckup.

För redigeringsprogram som bla Adobe Premiere totalt fryser även det.
Att försöka koda om med tex Nero Recode resulterar även det i en totalfrysning.

Använder dock inte WMP för uppspelning, utan MPC i vilket allt funkar utmärkt.

Visa signatur

Dator: Core i7, 12Gb RAM, Nvidia GTX 670, Massa disk.