Permalänk
Medlem

Överklockat?

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Måste säga att denna tråd är riktigt stor men förutom det så är jag själv intresserad av denna telefon men jag tycker den är lite för dyr i dagsläget

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
Överklockat?

heh... Jepp, kan vara att den har problem med dualcore också...
Kanske finns en patch..

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

jag har problem med att söka efter uppgraderingar, det står Telefonhantering SonyEricsson kommunikationen avbröts. Jag kan surfa på den så internet fungerar. Någon som känner till detta problem? har halebop kontantkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
jag har problem med att söka efter uppgraderingar, det står Telefonhantering SonyEricsson kommunikationen avbröts. Jag kan surfa på den så internet fungerar. Någon som känner till detta problem? har halebop kontantkort.

Försöker du uppdatera via mobilens webbläsare? Du måste använda en kabel...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaTant
Försöker du uppdatera via mobilens webbläsare? Du måste använda en kabel...

Det finns en funktion i telefonen som går via gprs. Den fungerar för mig, har du rätt internet-inställningar Mymantheman?

Permalänk

jag surfar med wap GSM och det funkar bra att komma till google etc. kanske är det att jag har fel gprs inställningar? fick inga sådana av halebop skickade till mig.

Jag försöker uppdatera genom: inställningar -> uppdateringstjänst.

Går det att göra på något annat vis också?

Är GPRS bättre än WAP via GSM?

Permalänk
Medlem

Min gör likadant helt plötsligt, tror det är något knas med den tjänsten på SE:s server. Kan vara så att de med lite tur håller på att lägga ut en uppdatering...

Permalänk

ok så det är inte bara jag iaf, känns lite bättre att veta :), Jag provade nu för bara för att vara säker, tror att MMS använder sig av GPRS och jag kunde både skicka och ta emot detta.

EDIT: fixade problemet. I internetinställningar valde jag profilen Halebop MMS istället för Halebop GoGo (vilken det går att surfa med) Nu funkar det att kolla efter uppgraderingar. Dock går det inte att surfa så jag får byta mellan de två när jag skall kolla uppgradering vilket inte är så ofta så det skall väl gå an.

Permalänk
Medlem

Skumt. mina inställningar är oförändrade (Telia Surfport) och det funkade förut - men inte nu längre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
jag surfar med wap GSM och det funkar bra att komma till google etc. kanske är det att jag har fel gprs inställningar? fick inga sådana av halebop skickade till mig.

Jag försöker uppdatera genom: inställningar -> uppdateringstjänst.

Går det att göra på något annat vis också?

Är GPRS bättre än WAP via GSM?

GPRS är mycket bättre, inte minst av anledningen att det kostar per kB istället för per minut.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk

jag har fått för mig att när man använder mp3spelaren så är det alltid paus mellan låtarna, skulle vilja att de går in i varandra om de gör det på orginalskivan.

Hittar ingen inställning för detta. någon som vet? har två mp3 där musiken går över och det är inte meningen att det skall vara tyst mellan låtarna, ganska störande med ca 1sek paus

Permalänk

Jag vill få min W810i att samarbeta med iTunes. Hur göra?

Testade lite med iTunes agent, men det ville inte fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marzocchi2
Jag vill få min W810i att samarbeta med iTunes. Hur göra?

Testade lite med iTunes agent, men det ville inte fungera.

Hur har du ställt in? Har du skapat en mapp på telefonen som man ska?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk

Verkar fungera nu.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skrev precis följande text i ett engelskspråkigt forum. Det handlar dock om W810i, så jag tar mig friheten att klipp och klistra:

750i. It's a really great phone. It does however have one little quirk I just can't live with. It isn't possible to pause an MP3 and then minimize the MP3 player and use the phone to, for example, make a call. You have to keep the MP3 playing and then minimize the MP3 player or stop the playback and close the MP3 player alltogether. For some odd reason, the minimize option is greyed out when you've paused an MP3. This probably isn't an issue for most people, but I've started to listen to a lot of podcasts lately and they usually last 30 to 60 minutes. My daily walk to and from work takes 30 minutes in total. This means if I start to listen to a podcast when I go to work and I want to continue listening to it when I walk home, I have to fast-forward 15 minutes and that takes forever on this thing. The fast-forward is really slow and the speed at which it fast-forwards doesn't increase when you hold the button in. Even worse, the next morning, I have to fast-forward 30 minutes.

So, I'm looking for a new phone (again) and I'm considering a Sony Ericsson W810i. It's basically the same phone as the K750i, but I'm guessing it has had some MP3 player improvements (hence, the Walkman branding). Now, do any of you own one of these? If so, could you please check if it's possible to pause playback and then minimize the player? Or maybe the W810i has logic to memorize where you are in a song and continue from there the next time you start the player? As soon as someone can confirm this, I'm orderning.

Edit: Har fått svar. W810i minns var i låten man var när man återvänder till MP3-spelaren. Har beställt en nu

Permalänk

hej är det bara jag som har problem med batteri tiden
blev lite ledsen när jag satte i mitt 2gigs kort i telefon jag mer än halvera batteri tiden
då använder jag den inte mer än innan häller

Visa signatur

Tips 10 kr rabatt på mobilabonnemang https://vimla.se/?201503251234481880 Klicka på länken

Permalänk
Medlem

Har surfport och uppdateringsfunktion funkar inte.
"Telefonhantering SonyEricsson kommunikationen avbröts" står det hela tiden
Nån som det funkar för? Vilken är den senaste?

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Jag skrev precis följande text i ett engelskspråkigt forum. Det handlar dock om W810i, så jag tar mig friheten att klipp och klistra:

750i. It's a really great phone. It does however have one little quirk I just can't live with. It isn't possible to pause an MP3 and then minimize the MP3 player and use the phone to, for example, make a call. You have to keep the MP3 playing and then minimize the MP3 player or stop the playback and close the MP3 player alltogether. For some odd reason, the minimize option is greyed out when you've paused an MP3. This probably isn't an issue for most people, but I've started to listen to a lot of podcasts lately and they usually last 30 to 60 minutes. My daily walk to and from work takes 30 minutes in total. This means if I start to listen to a podcast when I go to work and I want to continue listening to it when I walk home, I have to fast-forward 15 minutes and that takes forever on this thing. The fast-forward is really slow and the speed at which it fast-forwards doesn't increase when you hold the button in. Even worse, the next morning, I have to fast-forward 30 minutes.

So, I'm looking for a new phone (again) and I'm considering a Sony Ericsson W810i. It's basically the same phone as the K750i, but I'm guessing it has had some MP3 player improvements (hence, the Walkman branding). Now, do any of you own one of these? If so, could you please check if it's possible to pause playback and then minimize the player? Or maybe the W810i has logic to memorize where you are in a song and continue from there the next time you start the player? As soon as someone can confirm this, I'm orderning.

Edit: Har fått svar. W810i minns var i låten man var när man återvänder till MP3-spelaren. Har beställt en nu

kennel, du har aldrig stört dig på att det alltid går så jävla segt att spola i en låt, hur kul är det att spola 2 sekunder åt gången genom en 74min cd? Hellre att det spolas låt säga 10-15 sek när man hållit in joysticken ett tag, så som det gör på de flesta audiospelare.. Tycker dom borde fixa en firmware-update på det.

Nån som vet om w810 klarar att spela upp shoutcasts på nån vänster?

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur det är med bluetoothen? På min verkar det som att jag bara kan ta emot och inte skicka. Varje gång jag ska skicka något genom bluetoothen hänger sig mobilen.

Permalänk
Medlem

hur får man igång detta interface på w810i? länk ---> http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/w810/video...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
hur får man igång detta interface på w810i? länk ---> http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/w810/video...

Jag fick med de som ett vanligt Tema. Så ett tips är att kolla under teman.

Permalänk
Medlem

vad heter temat då?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Equalizer

Permalänk
Medlem

tror du förstått fel. när man ser på filmen så är menyn inte den klassiska. menyn ligger i nederkant och ikonerna visas som eq symboler.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Nej, jag har inte förstått fel.
Jag har så när jag använder mitt tema iaf.
Jag har även två andra som är special

Här nedan kan du se ett kort jag tagit på det.
http://www.geting.se/viewimage.php?image=eq.jpg

Permalänk
Medlem

aha men då måste det kanske var nånstans man kan ladda ner det? eller kan du "hosta" upp en sis nånstan?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

När man är inne på Teman så finns det en länk högt upp på den sidan. Som de står Sony Ericsson. Väl inne på Sony Ericsson sidan hittade jag ett gratis tema som hette equalitzer. Vet dock inte om de är den men jag chansar på det. Min sånt tema följde med telefonen.

Permalänk

Vilka inställningar bör jag ha i kameran på min W810I för att få bäst bildkvalité? storlek osv. ?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire Radeon X1900XTX | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB | Maxtor MaxLine III 250GB S-ATA/150 | Tagan Easycon 580W

Permalänk

Hur är det med joysticken, är den i riktig metall eller är den lackad plast?

Visa signatur