Permalänk
Medlem

Spray till plast..

Vad finns det för alternativ om man vill färga om ett plasthölje. Har 4 st Lacie hårddiskar som är lite tråkiga och nu ska jag leka lite:) Finns det bra Spray som fastnar bra på plast?Märke?Finns att köpas?

Visa signatur

You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....

Permalänk
Medlem

Platic Padding finns i många färger.
Finns att köpa på Clasohlsson, kostar 60 kr tror jag.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Platic Padding finns i många färger.
Finns att köpa på Clasohlsson, kostar 60 kr tror jag.

Sjyst:) Tack ska du ha..Sen var de en snabb fråga till..är hela Lacie i plast..e lite fundersam på fronten:S

Visa signatur

You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....

Permalänk

Lacie, de är FA porsche modellen va? Allt är plast utom fronten

Permalänk
Medlem

Botten är ju i metall, front i plast.

Permalänk

Plastic Padding? Är inte det typ spackel?

Om du vill färga plast så kan jag rekommendera vinylfärg. Det är inte färg som lägger sig som ett lager ovanpå plasten utan mer att den färgar själva plasten. Mycket förlåtande vid målningen, kräver ingen förbehandling/grundmålning och sittter fast som bara den - ett av huvudanvändningsområdena är att att färga om bilklädslar i gamla jänkarbilar så då kan du ju tänka dig att man inte vill att färgen skall lossna eller fläcka folks kläder...

Nackdelar? Lite svårt att få tag på samt att plasten inte får ha målats på med färg innan. Jag hittade min silverfärg (till monitorn) på Hansen Racing för 120:-, men de hade fler kulörer. Observera att den här färgen inte går att måla på metall med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Lacie, de är FA porsche modellen va? Allt är plast utom fronten

Precis Fa Porche är det..Men hur e det nu grabbar? Jag knackar runt och pillar och är säker på att underdelen är av järn lr aluminium..Höljet plast men fronten e lite konstig..

Visa signatur

You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....

Permalänk
Medlem

Plastic padding är ett varumärke som tillhandahåller både sprayfärg och spackel.

Plastikote är ett relativt bra och billigt alternativ då det gäller vinylfärg på sprayflaska, http://se.plasti-kote.co.uk

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

Glömde säga att det var "Plastikote Vinyl Color" jag köpte. Enligt mailsvar från Plastikote i Storbritannien så marknadsför de inte vinylfärgen i Europa. Som jag förstått det var min burk direktimporterad från staterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag applåderar för svaren,laddar plånboken,tar en panpizza och drar till affären:)

Visa signatur

You cant dodge this bullet cause this aint The Matrix....

Permalänk
Medlem

ett tips kan ju vara att rugga upp ytan lite först med sandpapper, så fäster nog det mesta.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

..men låt bli det om du väljer vinylfärg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Plastic Padding? Är inte det typ spackel?

Nej det är ett märke
Dom gör olika typer av spackel men även färg.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |