Hårdisken försvinner.

Permalänk
Medlem

Hårdisken försvinner.

Ja som Topic lyder, jag har en 120 gb tre st 200gb och en 250 gb och när jag kopplade in min nya 200 gb så försvinner min andra hdd, bara en av mina hårdiskar! och om man startar om datorn så ploppar den upp igen ibland. hel mysko tänkte om det var för att jag har fö klent nätagg, har en 440w! men isåfall läre nån annan disk försvinna ibland med? någon som vet? tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Se över så att strömförsörjningskontakter och dataöverföringsditona är ordentligt anslutna i alla både diskar och moderkort.

Sitter några av diskarna på ett separat kontrollerkort?
Har du sett över inställningarna i bios?

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Re: Hårdisken försvinner.

Jag har haft liknande problem fast med min brännare. Vad det berodde på vet jag inte men problemet verkade vara "i windows", för i BIOS såg jag mina diskar och min brännare. Kommer ihåg att jag fick köra en enhet per IDE-kabel och sen starta om datorn för varje enhet jag la till.

EDIT:
440W-agg brukar ha fullt tillräcklig kräm på 12V, men visst kan du se över strömtillförseln om du vill vara helt säker.

/Martin