Permalänk
Medlem

verkar som att TTi också är nere...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
dustinhome nere också!!!!

dustinhome går att komma åt nu ...

säker på att den var nere?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Fyfan vad onödigt alltsÅ! det här gör mig grymt rasande..

Nu är det dags att vidta åtgärder!

Alla andra sidor blev ju utsatta!

Visa signatur

Datornörd: Ooja !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Ett litet aber: Källorna till Rapport skulle lika gärna kunna vara Rick Falkvinge som vill uppvigla röster. Filip Struwe är väl inte nödvändigtvis SVT:s mest meriterade reporter; han har ju jobbat på Sajber, så det är därför han får alla de här grejerna. Så att alla tänker på det.

Vad det gäller Pirate Bay: Boo-fucking-hoo. Synd att webbhotellen rök samtidigt och jävligt synd att polisen är inne och härjar i en gråzon rent lagligt, för det ska de inte. Men man blir lite småtrött på dessa människor som klagar över polisstat för att de inte kan få tag i en shaky-cam-kopia av Mission: Impossible III ikväll, men som inte kan säga det rakt ut. Lär väl inte finnas många Swecare, inklusive moddar, som inte fildelar.

EDIT: Vad det gäller misstankarna om ministerstyre betvivlar jag det väldigt starkt. Freivalds fick gå för inte så länge sedan för att hon blandade sig i, tror inte att det kommer ske igen på ett bra tag.

De människor som klagar klagar just därför att dom tycker att polisen gör just fel, genom att bland annat raida den där server hallen o ta ner allt möjligt.
Sen kanske du tycker det är helt ok men vi tycker det är fel.

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk

Genome - Men för helvete, det spelar ingen roll om så ALLA piratkopierar, det är mot reglerna att antyda på piratkopiering, därför antyder vi inte på det. Vi respekterar reglerna, även om du kanske får det att tro att det handlar om dubbelmoral.

TTi:s servrar har gått ner för 2-3 dagar sedan, så de har inget med razzian att göra.
SB och ADC är också nedstängda, samt icke-torrent-trackers såsom Fragbite, Istheshit och Piratbyrån.

De flesta servrar (och troligtvis den mesta trafiken också? Gissningsvis) som beslogtogs är antagligen inte torrent-trackers. Man får inte glömma att sverige trots allt har väldigt snabba linor, vilket gör att många hemsidor (även i utlandet) har sina servrar i sverige.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Då är det väl dags att lära sig....

Lets go dark!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
De människor som klagar klagar just därför att dom tycker att polisen gör just fel, genom att bland annat raida den där server hallen o ta ner allt möjligt.
Sen kanske du tycker det är helt ok men vi tycker det är fel.

Jag kan inte minnas att det var någon större diskussion på de internetforum (det här och andra) som jag besökte vid det senaste tillfället som den svenska staten och polisen var ute på djupt vatten angående stängningen av den rasistiska hemsida som hade publicerat Muhammed-bilderna? Rent lagligt var det agerandet också en gråzon - även om hets mot folkgrupp fanns med i bilden får man inte toppstyra som det gjordes då - men raseriet är mycket större nu när TPB går ner.

Kalla mig cynisk, men jag tror att det finns en annan anledning än att polisen agerar på ett juridiskt underligt sätt... Jag säger inte att alla som reagerar har det i åtanke, men jag tror inte att det skulle bli lika mycket ramaskri om det inte just rörde det faktum att man är inne och rör på fildelningen. Vad tror du?

EDIT: Random-Person, rent tekniskt så borde ju i såna fall även diskussioner om TPB räknas som antydan till piratkopiering, men än så länge ser jag inte någon låsning. Och tråden har varit öppen hela dagen. Jag har inte uppmanat till någon piratkopiering, men det är väl relativt svårt att hålla en sådan här diskussion öppen utan att ta upp frågan? Ska jag redigera mitt inlägg så att det står "semesterfilmer" istället? Jag ser gärna att en moderator kommenterar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jag kan inte minnas att det var någon större diskussion på de internetforum (det här och andra) som jag besökte vid det senaste tillfället som den svenska staten och polisen var ute på djupt vatten angående stängningen av den rasistiska hemsida som hade publicerat Muhammed-bilderna? Rent lagligt var det agerandet också en gråzon - även om hets mot folkgrupp fanns med i bilden får man inte toppstyra som det gjordes då - men raseriet är mycket större nu när TPB går ner.

Kalla mig cynisk, men jag tror att det finns en annan anledning än att polisen agerar på ett juridiskt underligt sätt... Jag säger inte att alla som reagerar har det i åtanke, men jag tror inte att det skulle bli lika mycket ramaskri om det inte just rörde det faktum att man är inne och rör på fildelningen. Vad tror du?

Nu i efterhand har det visat sig att de där bilderna inte alls fanns på den där servern.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Nu i efterhand har det visat sig att de där bilderna inte alls fanns på den där servern.

Det hade jag inte hört, men det var intressant. Någon som känner för att prata om det?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

R.I.P thepiratebay.org nu ska jag formatera min hårddisk i "underhållssyfte" 8 I

Visa signatur

Orkar inte skriva in mitt system ....

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Med gällande regler och lagar så kommer garanterat piratebay vara uppe snart igen.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Det är korrekt att minsta antydan om piratkopiering egentligen inte är tillåten på Swec, men Swec har blivit lite snällare nu på senare tid. Men det hör inte hemma i den här tråden, försök inte att få den låst. Nej, vi piratkopierar inte, eftersom Sweclockers säger att vi inte får uttrycka någon annan sanning. Så enkelt är det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Huruvida TPBs verksamhet är laglig eller ej är väl egentligen inte det som är viktigt i denna fråga. Det som är så FRUKTANSVÄRT upprörande är att polisen, uppenbarligen med undermåligt eller icke-existerande förarbete (eftersom de stänger ned totalt orelaterade sidor/tjänster), går in och gör en räd mot TPB.

Det är en sak att göra razzia mot brottslighet med starka prejudikat mot sig och höga straffskalor, men att ge sig in och beslagta privat egendom och frihetsberöva personer i en juridisk gråzon är otroligt omotiverat. I en någorlunda civiliserad rättstat stormar man inte in med 50 (!) poliser utan informerar de misstänkta och startar en juridisk process (detta är inte trafficking, kidnapping eller narkotikaproduktion vi talar om, inga människor blir fysiskt eller psykiskt skadade). Aktionen är helt enkelt omotiverad.

Invändningen att bevis behöver säkras är irrelevant. Bevis borde gå att erhålla i förhand eftersom lagen stipulerar att " Det är förbjudet att göra nedladdad film eller musik tillgänglig för allmänheten via internet utan upphovsmannens tillstånd". Alltså borde denna allmäntillgänglighet rimligen kunna bevisas utan beslagtagande av servrar.

En annan av de mer moraliskt upprörande aspekterna är att man lägger stora resurser på att slå till mot icke-vinstdrivande, låg-straffskale-brottslighet när det finns sånna flagranta hål i polisbevakningen i samhället. Ouppklarade fall av inbrott, våldtäkter och misshandel tycker i alla fall jag käns mer brådskande och relevant att utreda och beivra.

Men, världen upprepar sig; "money talks...". De som blir offer för dessa än så länge obevisade och outredda (och sålunda endast potentiella, tills lämpliga prejudikat finns) brott är rika, mäktiga globala bolag. När medborgare blir offer för mänskliga tragedier får man sätta sin lit till gammal hederlig bondtur och de enträgna poliser som faktiskt har ett rättspatos, men när de stora elefanterna dansar kan man bara dra i några trådar så sänds piketbussar ut för att skydda deras pengar - Är det bara jag som finner detta skamligt? Man blir helt enkelt mörkrädd...

Visa signatur

We shall not fail or falter; we shall not weaken or tire. Neither the sudden shock of battle nor the long-drawn trials of vigilance and exertion will wear us down. Give us the tools and we will finish the job.
Sir Winston Churchill, 1941.

Permalänk

Antipiratbyron kan suga min dallas och speciellt henrik ponten, han suger så mycket dallas så det är sjukt. sitter själv och tankar på Dc och allmänt chillar och sätter dit stackars 17 åringar pgr utav screenshot etc. så jävla löjligt.

Som många andra skriver här så tycker jag att man borde rensa gatorna här och det här med fildelning får dom skylla sig själva, ungefär som att glömma låsa inne på ett fängelse och alla rymmer. hade man haft större kontroll över www/internet ifrån första början så hade det inte sett ut så här.

Visst så snor man andras egendom när man laddar ner något som man inte får, men och andra sidan kan jag Albin N'doja håller med om att det är rätt att en 10 årig tjej ska behöva slänga ut 149:- på en Cd-skiva för att hon ska få lyssna på hennes idol när hon vill.

Sen är det som så här, när det finns på internet , då tankar man. Det är fakta och ingen kan göra något åt saken inom några år.

Man bara klickar och skriver lite sen klickar sen är det klart ?

för att mörda någon måste du angripa aktivt och stressat /intimt vilket är en tanke som dom flästa inte är speciellt piggna på. men klick klick sen är det klart jag menar det är som att sitta vid datorn med en permobil som man kör ut till kylskåpet och tar något att dricka (TopFart: 15/kmph).

Thepiratebay är uppe igen inom 2 veckor. no doubt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att i framför allt Stockholm men stora delar av landet går våger av våldtäkter, och poliser famlar i mörkret och de klagar på resurser. Men när det handlar om piratkopiering finns det resurser för att avsätta 50 poliser till detta ärende. Nu vet vi kanske hur Sverige slöser bort alla pengar det får in via våra skyhöga skatter

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vad fin antipiratbyråns sida är http://www.antipiratbyran.se/
Ser lite hackad ut va

Permalänk
Medlem

Jag tyckte oxå att 50 poliser till en början lät mycke men efter att ha grävt lite så var det hela PRQ som de har raidat å de har lite serverhallar varstans, sen skulle de hem till tre från TPB och göra husransakan, så det var kanske inte så många på samma ställe.

Det är www.antipiratbyran.com (inte .se) men deras site verkar nere. Kanske på grund av slashdotting eller riktad attack.

Permalänk
Medlem

Rätt illa om dem nu skulle säga att TPB är olaglig bara för att USA har varit här och trackat på oss... Eftersom sidan inte var det förra gången dem testade den så vore det pinsamt svagt om den skulle vara det nu.
Vore som om USA kom hit och ändrade våra lagar

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem

För er som vill se ljuset i tunneln så har vi det här: Antipiratbyrån är hackad

Arga Unga Hackare sänker apb såfort det behövs.

Sist dom var i farten såg det ut såhär: Deface 2005

Visa signatur

2500+@3200 EPoX 8rda3i, 1024mb corsair original pc3200, LeadTek 6600GT

Permalänk
Medlem

Jag hade också tunnlar hos PRQ. Stängde de dock för någon vecka sen som tur var! Annars så skulle hela mitt företag och alla våra tjänster samt hemsidor vara nere nu. Fyfan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrEsso
För er som vill se ljuset i tunneln så har vi det här: Antipiratbyrån är hackad

Arga Unga Hackare sänker apb såfort det behövs.

Sist dom var i farten såg det ut såhär: Deface 2005

ta en screenshot över siten då ... kommer inte åt .com längre .. DOS attack tro?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

"With more than one million hits per day
– the Pirate Bay takes in an estimated $60,000 per month from advertisers in addition to
thousands of dollars collected from user “donations.”"

...stod det i pressreleasen från MPAA.
Det är alltså nästan 5,5 miljoner kronor om året. Det låter väldigt mycket.
Hur mycket kan man tjäna på reklam om man har lika många träffar som TPB har?

Permalänk

Men att tracka homosexuella är ok, enligt hd:s dom runt åke gren köret.

Alltså om vi startar en religion runt informationsbyte så kommer vi undan med religionsfriheten som tydligen går före det mesta.

Någon som vet vilka kreterier som gäller för att en religion ska vara officiell? Är det namninsamling och registrering???

Fast snart har jag väl inte rätt att nyttja mitt eget dna för att jag gör intrång på någons upphovsrätt.

Permalänk
Medlem

Niklas Lundblad har kommenterat ytterligare angående TPB!

http://kommentar.typepad.com/k/

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

1. Gå in på google.
2. Skriv in namnet på en skiva, en film, ett spel eller ett program följt av filetype:torrent.
3. Klicka på sök

När ska de beslagta Googles servrar? De gör ju precis samma sak.

Permalänk
Medlem

tycker detta är Bush-shit helt enkelt..

vem FAN betalar INTE TV licensen, och eller någon sort UPC/com hem/canal digital etc. ?? bara för att man laddar NER betyder inte att man är snål och inte låter folk "tjäna" etc.

Hur som helst, skall bli intressant...
kanske man borde arrestera folk som säger "åk till XXXX , där kan du köpa billigt tyskt öl" det är ju faktsiskt en aning som torrents, berättar kanske om vad som KAN finnas, men det är ju inte samma sak som att det finns på servern..

vilket fall som helst, är detta endast på tryckt av andra länder, och knappast något som folket behövde..

Sverige har många andra problem, i skolor, hemma överallt, detta var knappast något som kommer att förbättra något förutom göra folk iskna, arga och mer fientliga mot USA bland annat.

sluta bry dig om det var rätt eller fel, tänk bara, Var det verkligen nödvändigt??
Vad kommer folk att tjäna på detta ?? ingenting, möjligtvis kommer några rika tjäna en pyyyyyttteliten procent mer... men även för en procent skulle ABN, NBC och andra stora företag sälja hela Sverige.. och det värsta är.. att Sverige gav med..

för faktiskt skiter jag fullständigt i King Kong och allt annat skräp..det är bara synd att King Kong har mer att säga en befolkningen här hemma..

en svart dag för våran politik och integritet..

Permalänk
Medlem

Hur är det med kassettavgiften, går inte en del av pengarna till musiker osv? Denna avgift är väl inbakad i CD/DVD och även MP3 spelarnas priser. Borde väl till viss del legalisera nedladdning och kopiering kan man tycka.

Dessutom alla siffror man presenterar är bluff och antaganden, så siffrorna som apb och usas motsvarighet presenterar ska man ta med några extra nypor salt. Tror att det finns en liten sanning i dom dock, ca 0.2% av dom uppgivna värdena stämmer nog.

Läste en artikel för inte så länge sedan där det framkom att filmbolagen har ökat sin omsättning katastrofalt mycket, konstigt trodde dom gick back när "alla" piratkopierar och "skinnar" dom på pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [CD]Elias
Jag försöker bara föreställa mig 5 piketbussar med 10 fullt munderade poliser i varje tagga varandra inför denna "raid".

haha.. ja det skulle se så jävla kul ut!

-"Kom igen nu grabbar.. nu går vi in och rycker ur kablarna på de här servrarna så det bara skriker om det"
Den fege polisen längst bak i bussen sträcker upp handen försiktigt och säger -"Ska vi inte stänga av servrarna på ett snällt sätt först?"
Polischefen: -"Visa INGEN barmhärtighet!"
Alla: -"UGG!"

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Det här ser ut som någon typ av störningsaktion. Man vill sabotera för PRQ och dess kunder. PRQ kommer förlora kunder och ingen kommer vilja ha piratebay som kund längre. Servrarna kommer antagligen hållas mycket länge, så länge att PRQ och piratebays verksamheter blir allvarligt skadade. Man har ju även passat på att plocka med sig lite andra "jobbiga" sidor som http://planka.nu/.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
[...]
Även om TPB blir dömda för medhjälp till upphovsrättsbrott kommer ju alla andra företag som har blivit drabbade kunna kräva skadestånd, vilket kommer kosta staten multum.
Om sedan piratbyrån får skadestånd (vilket de borde få så länge de inte har olagligt material på sina servrar, även om TPB blir dömda) kommer de pengarna förmodligen gå till att sätta upp en ny piratebay, i ett annat land! Dåligt drag av svenska myndigheter/polisen!

Jag tror inte piratyrån kan dömas för medhjälp till upphovsrättsbrott. Medhjälp till upphovsrättsbrott är inte ett starkt nog skäl att få husrannsakan, istället har man rubricerat brottet som upphovsrättsbrott och det är ej tillåtet att använda en grövre rubricering för att få tillstånd till en husrannsakan. Så de kan endast bli fällda för upphovsrättsbrott. (Baserat på vad jag läst på diverse internet-sidor.)