Permalänk

Headset erfarenheter

Hej, nu var det dags för mitt koss sb/45 att gå sönder.
Vilket jag kan tycka var bra, headsettet hade dock en bra mick men var inte så skönt efter att ha haft på sig under längre stunder.

Nu letar jag efter ett headset som har bra mick, bra lurar, och framförallt ett headset man kan ha på sig länge utan att känna obehag runt öron t.ex.

Någon som har några fina tips så vore jag mycket glad om ni kunde ge mig dem!

mvh
Soundrunner

Visa signatur

Core 2 Duo | XFX 8800GTS 640mb -

[u][b]http://www.aiononline.se[/u][/b]

Permalänk
Medlem

Icemat Siberia och åter Icemat Siberia.

Permalänk

Är det bra mick? Inget obehag efter längre användning?

Visa signatur

Core 2 Duo | XFX 8800GTS 640mb -

[u][b]http://www.aiononline.se[/u][/b]

Permalänk

sennheiser is teh powah!!!

Visa signatur

| Asus P7P55D PRO Socket 1156 | SSD 120GB Intel X25-M G3 2,5-tum, 34nm MLC | 1TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 3TB WD GP SATA-300 64MB, Caviar Green Power | 2x Corsair 4gb (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/1,65V./XMS3 | CPU Core i7 860, 2.80GHz 8MB | XFX PCIe HD5850 1GB BE Black Edition | Corsair HX 650W 80+ | Antec Three Hundred ATX | DVD±RW Samsung 22X SATA SH-S223L

Permalänk
Medlem

Tänk på att icemat siberia lätt går sönder. Fixas lätt med tejp men ändå..

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Tänk på att icemat siberia lätt går sönder. Fixas lätt med tejp men ändå..

Men sluta, herregud.
Om man inte är nån jävla hulken o slänger dem hela tiden så händer det inget med dem.

Jag har haft mina i över 1 år nu, inte en enda skråma, funkar precis som de gjorde när de var nya.

Varför är mina så? Är dem speciella eller? Special Edition only for King-elen?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Plantronics DSP-500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Men sluta, herregud.
Om man inte är nån jävla hulken o slänger dem hela tiden så händer det inget med dem.

Jag har haft mina i över 1 år nu, inte en enda skråma, funkar precis som de gjorde när de var nya.

Varför är mina så? Är dem speciella eller? Special Edition only for King-elen?

Alla går självklart inte sönder, men alldeles för många gör det.
Dessutom är jag inte hulken och slänger med dom, jag tog bara av mig dom normalt och då lossnade bandet

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
Tänk på att icemat siberia lätt går sönder. Fixas lätt med tejp men ändå..

Du har rätt. Dem är inte dem mest hållbaraste som finns även om man inte ens tappat dem i golvet.
Volymkontrollen till mina har spruckit så jag har fått köpa en ny sån. Annars är dem helt okej fast hörlursbågen är lite väl stor så man ser lite små ful när man har dem på sig :).

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk

Läst på och lärt mig att Icemat Siberia är skräp dåligt ljud, dålig mick, dålig kvalitet. Blev Sennheiser!

Tack för era svar. Älskar mitt nya headset så jävult härligt.

// Soundrunner

Visa signatur

Core 2 Duo | XFX 8800GTS 640mb -

[u][b]http://www.aiononline.se[/u][/b]

Permalänk
Medlem

alla snakar Sennheiser hit och Sennheiser dit, men det finns många olika Sennheiser, vilket av alla köpte du? soundrunner.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC-160SK är en av de bästa. Kör själv med den och den är grym

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk

Fredde89 jag köpte Sennheiser PC-150 Riktigt fina, kommer aldrig köpa några andra! <3

Visa signatur

Core 2 Duo | XFX 8800GTS 640mb -

[u][b]http://www.aiononline.se[/u][/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soundrunner
Läst på och lärt mig att Icemat Siberia är skräp dåligt ljud, dålig mick, dålig kvalitet. Blev Sennheiser!

Tack för era svar. Älskar mitt nya headset så jävult härligt.

// Soundrunner

Vad snackar du om? Icemat har fan lika bra och inte bättre ljud än Sennheiser, det har bevisats i väldigt många recensioner, Icemat har kanske inte duellerat mot Sennheiser i testerna, men de har fått jävligt bra kritik. Att säga att de är skräp när du inte ens har rört dem är idioti.