Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kent2
kravmärkt på det! -kan man ansluta en fillport till toppnippeln på laing pumpen?
har för mig att jag läst nåt sånt nånstans...?

Jag ska göra mitt bästa, är bara ledig en vecka innan jag börjar jobba och vill ogärna posta något som är mindre än perfekt.

Det fungerar bra att montera en fillport i toppnippeln på plexitoppen. Men jag rekommenderar verkligen att du använder toppnippeln som insug istället! Det ökar det maximala flödet med ca 70%. Plexitoppens huvudsakliga funktion är just att den har ett insug på toppen så man slipper modda den själv. Jag testade att montera fillporten i sidoinsuget. Det gjode det enkelt att fylla systemet utan att pumpen gick torr en enda sekund, men det gjorde det väldigt svårt att får ut de sista luftbubblorna.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till angående Block som denna: http://www.petrastechshop.com/aqmpspliedun.html
Jag undrar då om kylare med sånna små "räfflor" i mitten är dom gjorda för att man ska köra utan IHS på processorn? eller kyler dom lika mycket över hela ytan?

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Jag har en fråga till angående Block som denna: http://www.petrastechshop.com/aqmpspliedun.html
Jag undrar då om kylare med sånna små "räfflor" i mitten är dom gjorda för att man ska köra utan IHS på processorn? eller kyler dom lika mycket över hela ytan?

Som du kanske redan vet är själva kärnan ganska liten jämfört med IHSen, därför tjänar man inte speciellt mycket på att kyla IHSens kanter utan mitt på, direkt ovanför kärnan, är det viktigaste stället.

Jag vet ärligt talat inte om blocket är konstruerat för IHS eller ej. Men det kyler bättre än de flesta block, med eller utan IHS. Troligtvis så visar det inte sitt rätta jag med IHS utan gör skäl för sitt pris först när man tar bort den. Det gäller i alla fall storm som har en liknande konstruktion. Alla vattenblock presterar visserligen bättre utan IHS, men eftersom detta block verkar kyla en relativt liten area så fungerar det nog extra bra utan IHS. Observera att detta bara är spekulationer från min sida, jag har aldrig testat ett MP-05 själv och jag har inte sett något test som testar både med och utan IHS.

Permalänk
Medlem

Okey, då vet jag det

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Kan du ta några bilder när du har installerat allt ?

... saknar galleriet